Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 19801 til 19820 af 48880
  • Hjælp til forberedning af en matematik prøve.

    Forumindlæg
    Hej folkens:) Jeg ville rigtig gerne blive bedre til matematik, og jeg er klar over, at øvelse gør mester. Spørgsmålet er bare, hvilke hjemmesider tilbyder gratis matematik hjælp? Grund til jeg gerne ville blive bedre til matematik, er fordi, jeg gerne ville forbered mig til min kommende matema...
  • hey :)

    Forumindlæg
    hey vil hører om i kan hjælpe mig med at rette min novelle har ikke lige fandt og hvordan man sætter punktumer. lave afsnitter osv. hvis i har tid til t rette den så skrev :)
  • FSA genre

    Forumindlæg
    Er der nogle der ved hvad for nogle genre der hyppigst er i en fsa? Har hørt at det meget er avisgenrene, men hvad for nogle?
  • En god essay

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal skrive et essay for første gang. Hvordan skriver man en god essay? Jeg har undersøgt det på nettet, men vil også gerne hører jeres mening. Tak på forhånd :)
  • Oversættelse af sætning

    Forumindlæg
    Er følgende oversæt rigtigt?: "Siden han holdt op (med) at arbejde". - "Seit er zu arbeiten aufgehört".
  • Destillere

    Forumindlæg
    Hvad betyder ' Vi destillere råolien ' ?? :-)
  • En film

    Forumindlæg
    Hejsa! Øhm, jeg ved ikk' rigtig om man kan spørger om det her, men jeg tænkte at der måske var nogen herinde der har en god fantasi. Nogle af mine veninder og jeg vil gerne lave en film, hvor der er drama, skænderier, søvlighed ( Jeg ved ikke helt om man kan sige søvlighed, men nogle scener...
  • hvordan dødemetaforer fungerer vha. kildeområde og målområde og real- og billedplan

    Forumindlæg
    Forklar, hvordan de dødemetaforer “livets aften” og “han er ikke den skarpeste kniv i skuffen” fungerer vha. Begreberne kildeområde og målområde og real- og billedplan nogle der kan hjælpe?
  • Hvad skal en perspektivering indeholde?

    Forumindlæg
    Kan nogle hjælpe med at forklrer hvordan en god persoektivereing skrives og hvad den skal indeholde?
  • Hjælp til oplæsningsstykke

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der har et oplæsningsstykke til maleriet “en saaret arbejder”?
  • Gode noveller til perspektivering med Påskefrokost

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg spurgte min lærer i dag, om det kunne være et problem at vælge en svensk novelle til eksamen – specifikt Far och jag af Pär Lagerkvist. Han svarede, at censor måske ikke vil være så begejstret for det valg, da det er på et andet sprog. I stedet anbefalede han novellen Morgenmad a...
  • Analysen i DHO

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er i gang med min DHO på HTX, men jeg er ret forvirret omrking analysen. Jeg skal analysere og fortolke en novelle omkring overvågning, men skal jeg skrive et kort resume af teksten? Eller antages det at censor har læst materialet? Jeg forstår heller ikke hvordan jeg begynder analy...
  • karoline Jessen

    Forumindlæg
    hvad er vko og hvilken betydning har det haft for liberal alliancens partidannelse
  • gloser

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan forklare de her ord: Huld Strængens Og den her strofe: Et eget Udtryk har en Moders Øie Man føler, man maa være hende huld, Gud som ransager alle Hjerter nøie, Veed, dette Hjerte blev et prøvet Guld. Thi hæv dig Sang! udbred din Svane-Vinge! Svulm høit, som Strængen...
  • rød og blå blok velfærd

    Forumindlæg
    hej nogle der ved hvad rød og blå blok er enige om omkring velfærden i Danmark?
  • Nyrealisme

    Forumindlæg
    er der nogen der kan kort forklare hvad nyrealisme er???... jeg kunne egentlig også bruge en opgave om nyrealisme ?? men der var ingen under "opgaver"...???
  • industrialiserede

    Forumindlæg
    fordele og ulemper ved det industrialiserede landbrug?
  • Jeg søger en privat underviser

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en privat underviser, jeg bor ved nørrebro.
  • Geert hofstede's teori

    Forumindlæg
    Hej kan nogen lige hjælp mig med at forstå denne øvelse? Lav en analyse ud fra teorien af en person fra et andet land – hver elev skal selv finde en person, de kan interviewe i deres omgangskreds
  • Budskabet i Barndommens gade

    Forumindlæg
    Nogen de Tved hvad budskabet i barndommens gad eer? Jeg er helt blank !