Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19801 til 19820 af 33650
  • Cubas uafhængighed - hvem hjalp?

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan mærke at jeg roder meget rundt i Cubas historie og er nu blevet så forvirret over hvem der hjalp Cuba til uafhængighed i 1902 - var det USA, Spanien eller Mexico? Har set mig helt blind på det :s
  • Haster

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et resumé af historien Johnny Bear! Er der nogle der eventuelt ville kunne hjælpe mig og måske selv har lavet den? Det haster.. Stilen er til i morgen og har 5 andre stile for! Ville virkelig sætte pris på noget hjælp tak. P.S. jeg skal også skrive noget om superego, ego og idet!
  • hjææælp

    Forumindlæg
    hjælp.. skal besvare nogle spørgsmål i historie om - verdenserklæringen om menneskerettigheder... men er total lost.. nogle som måske kan hjælpe? her er spørgsmålene Hvad indeholder de? Overvej hvorfra tankerne, ideologierne som menneskerettighederne bygger på kommer fra. Er de almengyldige h...
  • St. Patricks Cathedral, Dublin

    Forumindlæg
    Hey.. Vi er igang med en opgave, om arkitektur og historie om St. Patricks Cathedral i Dublin... Vi ville derfor høre, om der er nogle, der kunne hjælpe os lidt på vej? Vi har nemlig nogle problemer med at finde ordentlig materiale - specielt om arkitekturen. Mvh Jakob
  • Tridentinerkoncilet

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige nu og forbereder mig til historie eksamen hvor jeg har trukket Renæssance og reformation. Til dette har jeg fåe ten kilde, som hedder "Tridentinerkoncilet: Sandheden rummes i skriften og traditionen". Mit spørgsmål hvad dette Tridentinerkoncilet er/betyder???
  • Wall Street Krakket.. opgave

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til at skrive en opgave i historie om wall street krakket, og ville høre om nogle kunne hjælpe.. Hvordan kunne problemstilling lyde??? Hvilke begivenheder skal indgå? Hvad er vigtigt at have med?? Og måske hvordan opgaven skal skrives op?? rækkefølgen osv. Mange tak !
  • Valg af emne til SRP

    Forumindlæg
    Nu står vi så her og skal vælge et emne til SRP. Jeg har valgt fagene Engelsk A og Historie A. Hvilke emner har andre valgt forrige år?? Jeg er helt blank nemlig.
  • AT - Empiri

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak!
  • Felix

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har læst en historie der hedder Felix af Hans Bender, på tysk, men jeg forstår ikke helt handlingen. Jeg har været ved at oversætte noget af den, men puh det bliver en lang aften hvis jeg skal fortsætte med det. Er der en af jer som har læst den som evt kunne give et kort resumé af den?
  • Fabel

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive en analyse og er i gang med genretræk. Jeg skal analysere ørneflugt, hvis genre er novelle, men i historien er der en ørn, som har menneskelige egenskaber (fabel). Er fabel en genre? HVis det er, er man tilladt at argumentere for, at ørneflugts genre er både novel...
  • synopsis

    Forumindlæg
    hey jeg skal til at skrive et synopsis om manhattan projektet men kan ikke rigtig komme i gang med problemformuleringen! jeg kender til historien men ved ikke helt konkret hvilke problemstillinger jeg skal stille op. er der nogen som kan hjælpe?
  • Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt. til imorgen S;

    Forumindlæg
    - Hej, til imorgen skal jeg læse et resumé op af: "Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt", som er i bogen: "Du bist dran i 9.klasse", historien er på side 34. Er der nogen der har et resumé af det? :D Skal afleveres imorgen(torsdag)
  • problemformulering

    Forumindlæg
    hej jeg er helt lost, håber at der er nogen som hjælpe. jeg har valgt at skrive om massakren på den himmelske fredsplads i dansk og historie. er der nogen som kan komme med nogle eksempler over hvordan jeg kan opbygge min problemformulering.
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej alle, håber lige i vil tjekke de 2 sætninger om de er rigtig oversat :) 1. Vi forlænger ferine med en uge - Wir verlängern die Ferien um eine Woche 2. Historien ender godt - Die Geschichte endet gut
  • SRP Kvinders rettigheder

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive SRP og vil gerne skrive noget omkring kvinders rettigheder. Jeg har tænkt på enten at skrive i engelsk og historie eller dansk og engelsk. Er der nogen som har nogle gode ideer til emner?
  • Hej..

    Forumindlæg
    Halløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak.
  • børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne!

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælp mig med at finde nogle hjemmesider, hvor jeg kan finde materialer til min historie opgave, hvor jeg har om børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne eller 70'erne. På forhånd tak:D
  • Antal døde i treårskrigen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak
  • Hvorfor ville Amerika have udvandrere?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg sidder med en historie opgave, og jeg har valgt emnet udvandringen til Amerika. Et af spørgsmålene i min problemstilling er; Hvorfor ville Amerika gerne have at folk kom til landet? Så er der en venlig sjæl som kan linke noget, eller forklarer? På forhånd tak.
  • AT-synopsis og opgavekategorier

    Forumindlæg
    Med alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie?