Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 19821 til 19840 af 33479
  • Kære 3.g'ere

    Forumindlæg
    Kære 3.g'ere der i år (2009) skal skrive SRP. Jeg vil lige høre om der er nogle der har tænkt sig at skrive i FYSIK A og BIOLOGI B, omkring kræft og kemoterapi. Hvis du har tænkt på dette, vil jeg gerne høre fra dig! :)
  • Insulin eller malaria

    Forumindlæg
    hey allsammen jeg skal til at skrive SRP men jeg har to emner nemlig malaria og insulin og jeg vil skrive i Biologi A + Mat A er der nogen der har skrevet om dette eller er der nogen der ved hvilken af de to emner hvor der er mest matematik i. hilsen mig :)
  • Homoseksuel lyriker

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal skrive SRP i dansk og samfundsfag og mangler i den forbindelse et godt digt, gerne noget 80'er enten skrevet af en homoseksuel forfatter eller som handler om det at være homoseksuel og/eller anderledes. Håber nogen kan hjælpe :)
  • Menneskeskabte drivhuseff. atmosfæren?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan give et fyldestgørende svar på hvilken betydning den menneskeskabte drivhuseffekt har for atmosfæren på længere sigt? Skal bruge det til min SRP som skal afleveres SNART - så please giv nogle gode bud.
  • Noder til Dan Turell tekster

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive om Dan Turell og Halfdan E i SRP. Er der nogle, der ligger inde med nogle noder til noget musik, der har med Dan Turell at gøre? Alt kan være en hjælp. Kh Ida
  • Social arv - noveller?

    Forumindlæg
    Hej alle, Skal til at skrive srp, hvor jeg skriver i fagene samf og dansk. Mit emne er social arv. Jeg har overvejet at analysere bogen "Nordkraft" men ville høre, om nogen har en anbefaling til novelle(r) jeg kan analysere? På forhånd tak
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at skrive min SRP om differentialligninger og harmoniske svininger. Men jeg har svært ved at finde ordenligt materiale om differentialligninger af 2. orden. Håber der er nogle af jer der kan hjælp!
  • Kildekritik af http://www.juliasets.dk/Planet.pdf

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fundet en hjemmeside med gode oplysninger jeg vil bruge til opstart, og grundviden til min SRP. Men der står ikke hvem der har skrevet den eller hvornår, og jeg kan ikke finde det. Er der nogle af jer der kan finde noget om det? http://www.juliasets.dk/Planet.pdf
  • Dokumentar om integration

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal i min SRP skrive i dansk og samfundfag omkring integration, identitetsdannelse og socalisering, når man vokser/ er vokset op i to forskellige kulturer. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kendte en eller flere gode dokumentar film om emnet, som de kunne anbefale :)
  • Hjælp til emne - kulturforståelse og afsætning

    Forumindlæg
    Hej jeg står lidt tomhændet i forhold til et emne i min SRP. Det skal være noget indefor virksomhed- og kulturanalyse, med en virksomhed som skal ud på et nyt markede... men ellers er jeg lidt låst fast - nogen som har en god ide?
  • validitets- og reliabilitetsproblematikker

    Forumindlæg
    Hvad er definitionen på validitets- og reliabilitetsproblematikker`? jeg har fået spørgsmålet i min SRP som ser således ud: overvej hvilke særlige validitets- og reliabilitetsproblematikker der er forbundet med at undersøge brugen af euforiserende stoffer ? det jeg skal vide er hvad det egentl...
  • validitets- og reliabilitetsproblematikker`

    Forumindlæg
    Hvad er definitionen på validitets- og reliabilitetsproblematikker`? jeg har fået spørgsmålet i min SRP som ser således ud: overvej hvilke særlige validitets- og reliabilitetsproblematikker der er forbundet med at undersøge brugen af euforiserende stoffer ? det jeg skal vide er hvad det egentl...
  • Gruppemekanismer?

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skrive SRP og skal redegøre for socialpsykologiske teorier om gruppemekanismer, men lidt svært når jeg ikke har den fjerneste idé om hvad det er. Er der nogen der kan hjælpe eller måske kan henvise til nogle sider? Tusinde tak på forhånd
  • kemi/biologi=penicillin

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive SRP i kemi og biologi med hovedemnet resistance penicillin. Jeg ville høre om der er nogen der har skrevet samme opgave , som måske har nogle gode problemstillinger ? Eller bare har nogle gode ideer? Håber at der er nogen der har lidt som de vil dele ud af :) På forhånd ma...
  • Værker - kursiv, citationstegn, eller begge dele?

    Forumindlæg
    I SRP, er det da mest korrekt, når man nævner et værk, at skrive det i citationstegn, bare med kursiv, eller begge? 1) "Anarchy, State and Utopia" 2) "Anarchy, State and Utopia" 3) Anarchy, State and Utopia Tak!
  • Foucault - bog ?!

    Forumindlæg
    Er der nogen der er i besiddelse af Michel Foucaults bog "overvågning og straf", som vil enten sælge den billigt, eller låne den ud frem til d. 17 december. Jeg mangler noget teori omkring ham i forbindelse med SRP. Med Venlig Hilsen Zandra
  • Metode til at måle stofskifte som et iltforbrug??

    Forumindlæg
    Jeg har fået min SRP, og jeg skal forklare en metode til, hvordan man kan måle stofskiftet som et iltforbrug. Jeg kan bare ikke finde en forsøgsvejledning eller noget?? Kender til en, hvor man kan måle det ved at være i en boks, men ikke nok til jeg kan beskrive den.. Håber i kan hjælpe
  • Chick lit

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive min SRP, og har fået dette som redegørelse: "Redegør kort for genren Chicklit i hhv. Danmark og Storbritannien." Er der nogle der kan svare mig på om der overhovedet er nogen forskel på genren i de forskellige lande?
  • Hvad er en kildebaseret analyse?

    Forumindlæg
    Hey I min SRP skal jeg lave en kildebaseret analyse af grundene til Danmark gik ind i Irak-krigen. Men hvad præcist er en kildebaseret analyse? Er det fx taler osv. jeg skal tage udgangspunkt i - eller er det også fagbøger m.fl. ? Tak!
  • Kildekritisk analyse

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere en bog til srp, har valgt fagene HIS A og ENG A - Er der nogle af jer, som ved om man skal skrive hvad bogens tendens er osv. altså nå man kigger på bogen med den kildekritiske metode i historie? :)