Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19861 til 19880 af 33650
  • EN DER VIL RETTE SRP? GODE PENGE GIVES!!

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg leder efter en som vil rette min SRP i biologi (A) og historie (A) omkring emnet doping. Der gives naturligvis en god "løn", så hvis du er interesseret, så skriv endelig en privatbesked! Vh. 3.g elev.
  • tobak og kol opgaver

    Forumindlæg
    Jeg har set mange forumindlæg, hvor folk fortæller de har skrevet en opgave om tobak. Jeg skriver i biologi og historie og har om tobak og kol. Kunne det tænkes, at nogle kunne ligge deres opgave ind, så jeg kan læse dem som inspiration?
  • Hvornår var første gang man hørte om antibiotisk resistens?

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder lige pt. og skriver SRP og antibiotika og infektionssygdomme i Biologi og Historie. Jeg håber, at der sidder nogle kloger hoveder deruder som kan svare på mit spørgsmål På forhånd tak!
  • HJÆLP TIL SSO / SRP -SKRIVNING

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive SSO i historie på B-niveau - jeg skriver om dødsstraf. Jeg har selv lavet redegørelse og indledning. Nogle der kan skrive analyse og diskussion med betaling?
  • Pi

    Forumindlæg
    Står og skal skrive en opgave om pi og dets historie, men har rigtigt svært ved at finde nogle bøger der kan bruges eller bare i de hele taget findes... Nogen der lige brænder ind med forslag til bøger og hjemmesider.. !?? Hjælp hjælp.. på forhånd tak..
  • Engelsk litteratur omkring 1. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har problemer med at finde litteratur til min SRP i engelsk-historie Jeg har om mentaliteten i europa henholdsvis før og efter 1. verdenskrig - optimisme/fremskridtstro før vs. pessimisme bagefter. Jeg skal bruge et hovedværk på engelsk, nogle ideer?
  • arven efter korstogene

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med min 24-timers eksamen i historie b og har fået korstogene, som er rigtig fedt. men der er 1 tekst jeg simpelthen ikke kan finde hoved eller hale i. nogen der er interesseret i at hjælpe mig?
  • Idioterne

    Forumindlæg
    Er der nogle, der har forslag til hvad man kan perspektivere Lars von Triers film Idioterne til?? Skal skrive dansk/historie-opgave om filmen om en måned, og jeg er lidt lost... Det må gerne være en film, men alle forslag er velkomne :)
  • Hjælp til perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg skriver dansk/historie opgave om Naja Marie Adits novellesamling "Bavian". Her har udvalgt 2 noveller Bulbjerg og Slik. Står nu og mangler noget inspiration til perspektivering håber nogle kan hjælpe :)
  • Ideer til Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Jeg leder efter Ideer til Studieretningsopgave.. Jeg har tænkt mig at skrive opgaven i en af understående tres kombinationer.. Engelsk + Mediefag Engelsk + Historie Engelsk + Samfundsfag Håber nogle kan komme med nogle ideer..:)
  • Jamila, hvor er du?

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, hvor Jamila er? Hun bad mig om at skrive en lille historie, der skulle handle om.... Det gjorde jeg men har ikke siden hørt fra hende. Kan der mon være tilstødt hende noget? Ved nogen, hvor hun er? Jeg er lidt bekymret for hende.
  • haster

    Forumindlæg
    jeg er gået igang med min 2.g historie opgave, men føler at jeg er gået i stå, da jeg er lidt i tvivl, om hvordan jeg præcis skal analysere forholdet mellem den nazistiske ideologi, og de metoder Hitler benyttede sig af.
  • "En stol for lidt" af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal gøre rede for forfælleteknikken i historien "en stol for lidt" af Helle Helle. Jeg er virkelig gået i stå, så jeg håber at nogle kan hjælpe :o) Hilsen Josefine
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og tænker over hvilke emner man kan skrive opgaver om i forbindelse med fagene biologi og historie. - det mest oplagte er nok at skrive om pest? Men ville bare høre om i havde nogle forslag :) Taak
  • Mangler hjælp til aktantmodellenv

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke rigtig finde af, hvordan aktantmodellen skal se ud i eventyret "Rumleskaft" Nogle der har et bud på det, kan ikke rigtig få det til at passe med en hjælper. Historien kan læses her, den er på omkring 500 ord. http://www.grimmstories.com/da/grimm_eventyr/rumleskaft
  • koppen i sneen

    Forumindlæg
    Hej.. I næste uge, altså uge 50. skal jeg op i terminsprøver.. og jeg trak tekster af klaus rifbjerg og valgte den der hedder koppen i sneen. så jeg ville hører og der er nogen som der ligger inde med en analyse af den, da jeg er lidt forvirret over historien også kan jeg se om det er rigtigt. :)
  • Hjælp! Mangler godt emne til tværfagligt projekt

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg skal bestemme emne til mit tværfaglige projekt snart, hvor jeg skal op i dansk og historie. Er der nogle der har et godt forslag til emne i disse to fag? Jeg har selv tænkt over det moderne gennembrud, men er det et for bredt emne? Tak på forhånd!
  • Kvinder

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med min dansk-historie opgave, som handler om det moderne gennembrud. Men jeg kan desværre ikke finde nogle hjemmesider, hvor man kan finde ud af, hvilke vilkår det moderne gennembruds kvinder havde. Er der nogle der kender til nogle hjemmesider? Tak på forhånd :D
  • KLaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg har fået til opgave at analyse KLaus RIfbjergs novelle "Sigøjneren" Er der nogen som evt. har den? En anden historie jeg arbejder med er "Erna og Ewan" af Hans Otto Jørgensen. NOgle der har den?
  • AT - mennesket forhold til naturen

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer?