Søgning på: musik analyse. Resultater: 19861 til 19880 af 25890
-
Mængdeberegninger
ForumindlægOpg hedder..En kemiske forbindelse der kun indeholder nitrogen og oxygen, underkastes en analyse som viser, at 0,013 mol af stoffet har massen 1,404g.a)Find molarmassen af stoffet(det har jeg fået til 108g/mol)Stoffet indeholder 74,07 masse% oxygen.b)Find stoffets molekyleformel.Og så er mit spør... -
identitet fremlæggelse ideer (haster)
Forumindlæghej alle sammen. Jeg skal i næste uge fremlægge om identitet så næsten alle i klassen ved hvad det handler om, men problemet er at jeg ik ved hvordan jeg skal fremlægge det, nogen har tænkt sig at skrive digte og analysere personens identitet bag efter men det har jeg ikke tid til . Nogle ideer ? -
Mundtlige del
ForumindlægJeg skal igang med at forberede mig til den mundtlige del, men ved ikke hvor jeg skal starte !! Jeg vil virkelig gerne klare mig godt og ha en god karakter, men er i tvivl om AT.. Er der nogen der har meget styr på AT og kan hjælpe mig hvis jeg sender min synopsis ?? Jeg har om Den politiske rejs... -
KVINDEKAMPEN
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en problemformulering, men jeg aner ikke om hvad endnu. har valgt emnet kvindekampen (rødstrømpenbevægelsen) - nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan lægge fokus på? Vil gerne analysere et digt (eller to, der evt. modsiger hinanden), nogen der kan komme ... -
hvad betyder disse begreber ?
ForumindlægHeej , jeg ville høre om en af jer ved/kan forklare mig hvad følgende elementer fra den litteræreperiode er og hvad de indeholde: rationalismen det moderne gennmbrud symbolismen ekspressionismen socialrealismen modernisme postmodernime de skal gerne kunne inddrages i en dansk stil - altså komme i... -
identitetskrise
ForumindlægHJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!! jeg har en opgave til mandag, omkring identitetskrisen ? min problemformulering: Først vil jeg redegøre for, hvad identitetskrise er. Dernæst vil jeg analysere, hvorfor de fleste unge kommer igennem sådan en identitetskrise. Til sidst vil jeg så vurdere, hvordan de kommer ud af d... -
Historisk kilde om sortes stilling i retssystemet i USA
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP i engelsk/historie om sortes stilling i retssystemet. Jeg har brug for nogle historisk kilder - f.eks. en lov, en tale, en dagbog, en statistik eller noget andet om emnet. Er der nogen, der har en idé? Jeg har søgt og søgt men kommer ikke rigtigt videre... Jeg analyserer... -
Mediefag:(
ForumindlægHej, Jeg går i 1g og skal analysere en film. Men der er nogle begreber som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogle som kan hjælpe mig. En markant totalindstilling? en point of view? en markant brug af farver? en brug af klip på blikretning? en brug af tracking shot? Håb... -
Supplerende læsning
ForumindlægHejsa til jer alle herinde.Jeg er igang med at lave supplerende læsning. Hvilket består i at jeg skal læse otte værker og ud fra hver enkelt skal jeg analysere og fortolke skriftligt.. jeg vil så høre om der er nogen der har nogle gode forslag til evt. Værker. det må også godt være film. Helst da... -
Noveller af Helle Helle
ForumindlægJeg har valgt at analysere 3 noveller af Helle Helle, fra hendes novellesamling "Rester" i afsluttende 1.g's dansk opgave. Jeg har dog kun valgt en af novellerne ind til videre, den hedder "film", og ville gerne spørge om der var nogen som havde forslag til hvad de to andr... -
hvilken metode?
ForumindlægHalløj, Jeg skriver i humaniora (drama) og samfundsvidenskab (historie) Jeg har analyseret et dramastykke og skal endvidere forklare hvilke historiske begivenheder der gør at netop spillestilen er på den måde som den er. Hvilke metoder har jeg brugt? Og hvordan ved jeg, om jeg har brugt hermeneut... -
chromatografi
ForumindlægJeg har foretaget et tyndtlagschromatografisk analyse af en produkt.. Jeg er meget i tvivl om hvad chromatografi i det hele taget er. Der er noget med at man kan finde renheden af ens produkt.. Jeg har fremstillet Acetylsalicylsyre, og ville undersøge det for rester af salicylsyre.. Hvordan aflæs... -
HURTIG HJÆLP!!!
Forumindlægjeg har fået stillet opgaven: giv forslag til hvilke ændringer der kan ske i sædproduktionen hos manden, hvis han udsættes for østrogenlignende stoffer..og skal analysere en figur.. man kan se opgaven på: http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1998/maj/... -
Hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg trak her forleden, mit emne til min 9. klasse afgangsprøve- Det moderne gennembrud den sociale virkelig. Jeg søger noget hjælp til nogle analyser, eller gode idéer til noveller eller andre guldkorn. :P Jeg har kiggget lidt på en novelle - Nådsensbrød Det ville heller ikke være dårli... -
Jan Sonnergaard - William
ForumindlægHej alle! I min mundtlig dansk afgangseksamen, har jeg trukket emnet "Den nye novelle - individ og fællesskab". Jeg har derfor valgt novellen "William" af Jan Sonnergaard. Vil derfor lige høre, om der er nogle af jer, der ligger inde med nogle gode analyser af den. Er meget in... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt i religion i min AT-opgave.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men ved ikke helt om det er en historisk-kritisk metode jeg har brugt (elle... -
AT-eksamen, det første korstog
ForumindlægHejsa, Jeg skriver om det første korstog i fagene historie (samfundsvidenskab) og religion (humanoria), er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt.. Har analyseret Pave Urban II's tale, men er det nok bare at lave kildekritik på den, hvis historie skal være med som samfundsvidenskabeligt... -
Sandy and her beautiful sisters genre?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en engelsk analyse af ''Sandy and her beautiful sisters'' men jeg forstår ikke hvilken genren historien er? Den bliver kaldt en moderne eventyr ( A modern fairytale) men samtidig også en novelle ( short story) Så jeg forstår ikke helt. Er det et eventyr... -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
HJÆLP!! Harpens kraft og Ebbe skammelsøn
ForumindlægHej:) Jeg er ved at skrive en dansk analyse af folkevisen Harpens kraft. Jeg er nu nået til hvor jeg skal perspektivere til en anden folkevise. Så nu vil jeg gerne vide om den kan perspektiveres til folkevisen Ebbe skammelsøn? og hvis den kan hvor dan skal jeg så gøre det?.... Hvis den ikke ...
