Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19881 til 19900 af 33650
  • 2.g opgave!!!!

    Forumindlæg
    Hej... ja nu kunne jeg også godt lige tænke mig noget hjælp :) Nu skal jeg til at skrive historie opgave, og jeg har valgt Den franske revolution som overordnet emne... mit problem er så, at jeg ikke aner hvilket underemne jeg skal skrive om :/ Nogen der har nogle forslag ? -Michelle
  • DHO - problemformulering

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal i gang med at skrive en dansk-historie-opgave, og har besluttet et emne: Adolf Hitler. Men jeg ved ikke rigtig hvilke problemstilling jeg kan have, og søger derfor hjælp hos jer. Hilsen, L
  • ekstremsport - senmoderne samfund

    Forumindlæg
    jeg skriver om ekstremsports opståen og historie. Jeg prøver at sætte det i en historisk sammenhæng ved at tænke på det senmoderne samfund, og manddomsprøve osv.. og noget sociologisk. Men er gået i stå, nogle der kan komme med nogle råd? :) på forhånd tak.
  • Opstilling af SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at skrive SRP, men hvordan er det endeligt at man opsætter sådanne en. Er der speciffikke krav til denne. Eller er det frit hvad man vil gøre. Kan man evt. bygge det op som en historie, hvor man støder på problemmer og så besvare dem når man støder på dem??? Hilsen Daniel :)
  • Kilder omkring Taliban

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en synopse om taliban (terrorisme) i fagene Historie og Engelsk. Er der nogen der har nogle kilder om emnet liggende eller er der nogen der kender en side hvor man evt. kan finde nogle kilder. På forhånd tak :)
  • SRP

    Forumindlæg
    hej :) skal skrive om opioider (morfin, kodein) hvor jeg vil kombinere kemi (A) og historie (A). nogen der har materialer eller ideer til nogen forsøg osv så må i meget gerne komme med det. har også tænkt på at lave forsøg som spektroskopi, kan det bruges i denne sammenhæng?
  • metode

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne spørger om man skal fortælle hvilken metoder man har brugt?? jeg har matematik og historie på A,... nogen som kan hjælpe?? derudover vil jeg gerne vide at hvornår man burde være kildekritisk??
  • Søren Kierkegaard

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg sidder her og skriver dansk - historie opgave om Søren Kierkegaard og er som sædvanlig alt for sent ude .. Nogle der kort kan forklare sammenhængen mellem Kierkegaard, Goethe og Faust? Haster lidt ..
  • hvad er en kildekritisk vurdering?

    Forumindlæg
    Beskriv det babylonske samfundsstruktur, idet du inddrager Hammurabis lov og giver en kildekritisk vurdering af denne tekst Sådan lyder mit spørgsmål. men hvad er en kildekritisk vurdering af denne tekst? skriver i matematik og historie en som gider at hjælpe ?
  • Hjælp til Romerriget

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart skrive SSO-opgave, go jeg har tænkt mig at skrive i Historie om Romerriget, men jeg er ikke sikker på om hvad. Så tænkte om der var nogen der havde nogle gode idéer. Jeg er ikke kræsen, kunne godt bruge noget inspiration :)
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    hej:-) Jeg skal snart gå i gang med min stor skriftlige opgave. jeg har vaglt at skrive i historie, om rusland under den kolde krig. jeg ved faktisk ikke så meget om den kolde krig...:-( Har I nogle ideer om hvorfra eller hvordan skal jeg starte???
  • Kepler og Renæssancen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i mit 3.g. studieretningsprojekt (matematik som hovedfag, historie sidefag) skrive om Kepler i renæssancen - hans opdagelser og love og hvordan de påvirkede naturvidenskaben i renæssancen. Nogen som har gode forslag til bøger, links osv. Alt er velkomment :) Mvh
  • raketforsøg?

    Forumindlæg
    hej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak
  • racehygiejne bio/hi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at skrive om racehygiejne i fagene Biologi og Historie. Der vil være fokus på racehygiejne i Danmark i perioden 1920-1956, derfor vil jeg gerne have lidt litteratur, ideer osv til mit emne, håber at folk kan hjælp. Mvh Dan
  • Bestået / ikke bestået

    Forumindlæg
    Når der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ?
  • Kommunisme

    Forumindlæg
    Jeg tænke om der var en der gad læse mit stikordsoplæg om kommunisme igennem. Det er lavet ud fra tre sider, som omhandler kommunisme i De europæiske ideers historie på forhånd tak Link: http://peecee.dk/?id=81969
  • Hjælp - det haster lidt.

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare hører om nogen kunne hjælpe mig. Jeg skal skrive om tre forskellige medie former, som har udtrykte sig forskelliget om en handling. Jeg vil simpelthen ikke hvilken historie / handling jeg skal tage, og hvordan jeg skal skrive en rapport om det. - Håber nogen kan hjælpe. tak...
  • Hjælp til problemformulering. HASTER

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en dansk/historie-opgave om det moderne gennembrud og impressionimen. Jeg vil gerne analysere to noveller af Herman Bang eller en af Herman Bang og en af Georg Brandes. Hvordan fikser jeg en problemformulering? Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Problemstillinger HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, vi er lige startet på et AT forløb her i denne uge, og jeg har lidt svært ved at få lavt nogen. Vores emne er Industrialisering i England 1780-1850. Mine deltagende fag er Engelsk og Historie. Håber den nogen der kan hjælpe :) Mvh !
  • Cal af Bernard Mac Laverty, berettermodel

    Forumindlæg
    Mjello. Tænkte på om nogen havde lavet en berettermodel på Cal fra 1983 af Bernard Mac Laverty? Skal bruge det i min SRP, og synes ikke min er fyldestgørende, så kunne være super med noget inspiration fra en anden. Jeg skriver i Engelsk/Historie - begge to på A niveau.