Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19901 til 19920 af 153958
  • Spørgsmål til afgangsprøve

    Forumindlæg
    Hej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n...
  • Rapport

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal til at lave min første Biologi rapport, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der gad at kigge på den/rette den????Der er nemlig også nogle ting jeg lige skal have på plads....Malfoyps. Det haster (som altid) da jeg skal aflevere den på fredag...
  • Resistentproblematikken/Resistente bakterier

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med en eksmaensopgave i biologi hvor jeg skriver om antibiotika, resistente bakterier, resistensproblematikken og i den dur. Ville høre om nogle af jer derude har nogle erfaringer med emnet. Gode links, kontakter, forsøg osv. I må meget gerne skrive!\n
  • SIR-modellen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd.
  • SIR-modellen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd.
  • Afgangseksamen i 9. 2005 December

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera
  • Genmodificeret forkølelsesvirus

    Forumindlæg
    Hey Hey sidder fast i en biologi rapport, da jeg er blevet itvivl om følgende: Forklar, hvordan genmodificeret forkølelsesvirus overfører normale gener til slimhindecellerne. Håber der en som kan give en ledetråd eller to
  • Gensplejsning i E.coli

    Forumindlæg
    Hej, er igang med en biologi om papir-gensplejsning i E.coli-bakterier...humant insulin. (tør-øvelse)Men jeg synes det bliver så forvirrende efter at man skal satte plasmidet ind i donorgenet. Nogen der kan forklarer mig det?? På forhånd tak..!
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hey. jeg har eksamensprojekt i HF. har herunder valgt Biologi og Historie som fag, og valgt emnet "Pest"! nogen der har gode ideer til kilder eller opgaver jeg kunne bruge? det haster rent faktisk, håber i kan hjælpe. på forhånd tak :D
  • Brændselscelle

    Forumindlæg
    Dette er en blanding af et kemi og biologi spørgsmål .Jeg sidder og læser om brintteknologi og er stødt på et udsagn:I en brændselscelle er det endnu kun lykkes at få 5kg brint ud af 100 kg.100kg hvad? 100kg elektricitet/energi?Jeg håber i ved noget om dette og kan hjælpe :)
  • HJÆLP SØGES VIRKELIG

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som har nogle gode forslag til enmer i fagene religion og biologi, når hovedemnet hedder 'rejser - udvikling og ny viden'. - Helst noget andet end Darwins evolutionsteori! jeg tænkte på abort, men kan ikke sætte rejse ind ?
  • Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?

    Forumindlæg
    Heej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre ..
  • sjælden stofskiftesygdom

    Forumindlæg
    Hej. jeg sidder og kan ikke rigtig bryde igennem med denne eksamensopgave:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg%205%20Phosforylase.docHar lavet det første spørgsmål. vil ikke have en dicideret løsning på problemet, men gerne nogle hints.på forhånd tak
  • Blødersygdom 2.

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • Hjælp til aflevering om blødersydom

    Forumindlæg
    Hej igen alle. Jeg sidder stadig med min biologi afleveringen men er kommet i et nyt problem. det er spørgsmål b) som lyder følgende: Hvordan kan en mutation medføre mangel på faktor-8? hvad skal jeg gøre med det ? Jeg vedhæfter opgaven
  • NV rapport slået sammen

    Forumindlæg
    Hej, håber nogen vil hjælpe mig :-) - Jeg er i gang med, at skrive en rapport i NV ( biologi) 0g NV ( fysik) og de to rapporter skal så slås sammen til en... - Hvordan starter man med en god indledning, som skal forklarer at fo fag skal arbejde sammen om at løse et problem? :-)
  • kost og ernæring

    Forumindlæg
    Hej jeg skal holde et lille oplæg i biologi om et emne indemfor emnet "kost og ernæring" det skal bare være et lille, spændende tema, som jeg kan uddybe i et oplæg på 5 min. nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg kan vælge? (:
  • hjaelper gerne ved hver oversaettelse

    Forumindlæg
    Hvis der er nogen som til gengaeld kan hjaelpe mig med mine biologi indlaeg om elektroforese og hardy weinberg ville jeg virkelig glaede mig ;)med venlig hilsenjeg garanterer at i vil faa top karakter, hvad det angaar dansk ---> tysk oversaettelser ;)
  • Kontrolplader

    Forumindlæg
    HejJeg har et lille problev i forhold til min biologi aflevering. Jeg forstr ikke helt hvad en kontrolplade er. Hvordan den præcis laves og hvorfor der vil komme kolonier på kontrolpladerne?Er der nogen som kan hjælpe mig.På forhånd tak
  • En-bi: sukkerindtagelse

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg vil gerne spørge, om der er nogle af jer der ved, om hvilke langvarige konsekvenser der kan opstå ved en for høj sukkerindtagelse. Det er til AT, hvor jeg har fagene engelsk og biologi. Tak på forhånd.

Søgninger relateret til biologi a skriftlig