Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19921 til 19940 af 33650
-
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
2.g opgave : Jeppe på bjerget vs nutiden ???!!!
ForumindlægHej :) I min opgave skal jeg sammenligne Ludvig Holbergs "Jeppe på bjerget" med nutidens samfund. Og hvordan historien ses i nutidens lys ??!! Nogen der kan hjælpe mig med nogen ideer til at starte ? :D Det vil være en kæmpe hjælp !! -
Hvilken betydning havde Cubakrisen for den kolde krig??
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i mundligt historie her i næste uge. Jeg har valgt at arbejde med Cubakrisen. Men har dog stadigvæk et spørgsmål jeg ikke rigtigt kan finde svar på. Og det lyder: Hvilken betydning havde cubakrisen for den kolde krig? Håber i vil hjælpe. -
Stress
ForumindlægVi har i teknologi emnet fysioterapi, og vi i underemne i vores gruppe har valgt underenmet stress.. Nogle som har nogle gode hjemme sider, angående stress i ældre tid ? I gammel dage.. ? Da vi skal lave en teknologi historie om stress, og hvordan det har været og hvordan det er nu., -
eksamen
Forumindlægjeg sidder og er i gang med min forbedredelse til historie eksamen, og kommer i tvivl om hvorvidt man må benytte sig af kilder man har gennemgået i undervisningen? Eller skal alt materiale der bruges ift. kilder være noget nyt jeg finder? -
DEN KOLDE KRIG
ForumindlægVi er en gruppe på 3, som skal op i mundtligt historie i morgen. Vi har om den kolde krig, men vi mangler en konkret beskrivelse af afslutningen på krigen. Vi har søgt på nettet, men der er intet decideret svar på - hvordan den sluttede? - Håber i vil hjælpe:) -
Sukkersyge
Forumindlæghej jeg skal skrive en opgave om sukkersyge, og jeg vil begynde med at hvordan den blev opfandt. men kunne ikke finde noget der er tydeligt nok. kun dette link: http://www.netpatient.dk/IDDM.htm kan I give mig lidt ekstre oplysning om sukkersyges historie? mange tak -
demokratiseringsbevægelsen
Forumindlæghej sidder og skriver historie opgave, men kan simpelhen ikke finde ud af hvad min lærer mener med denne sætning. redegørelse for demokratiseringsbevægelsen og baggrunden for denne i Kina efter Maos død. hvad betyder demokratiseringsbevægelsen håber der er nogle der kan hjælpe -
2. verdenskrig - Danmark i besættelse
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med dette spørgsmål? På forhånd tak! Diskuter med henvisning til de kilder vi har arbejdet med, om de danske modstandsmænd - og kvinder - var helte, samt hvordan besættelsestidens historie kan bruges/misbruges politisk. -
Folkedrab i Bosnien - Gregory H. Stantons otte stadier
ForumindlægHej! Er ved at skrive dansk historie opgave, og den akal afleveres på fredag. men sidder lidt fast. Skal finde ud af hvilke af de otte stadier (lavet af Gregory H. Satnton) der bliver anvendt i Bosnien under krigen i 1992-1995. Kan f.eks ikke finde ud af om der bliver anvendt symbolisering ? ... -
enkelt lille sætning
ForumindlægHej.. har et enkelt spørgsmål mere..! Hvordan siger man: Dette møde har en stor symbolværdi i historien.. Mit bud er: Ce rendez-vous a une grande valeur symbole de l’histoire Men synes desværre ikke det lyder særlig fransk ): Håber der er nogen der gider hjælpe -
Logaritmer & artikel
ForumindlægHej Jeg sidder her og skal skrive en opgave om logaritmer. Ikke så meget om, hvordan de fungere rent matematisk, men mere, hvad de bliver brugt til og dens historie i samfundet. Så jeg ville være meget glad, hvis nogen ligger inde med noget materiale omkring dette emne. Da det er meget sparsomt ... -
fortælleteknik
ForumindlægHej, er der nogle der har læst Det dobbelte land af Birgithe Kosovic ? Hvis ja, vil i fortælle mig hvilken fortæller vi har at gøre med? Fordi historien er baseret på en masse flashbacks. Vi hører rigtig meget om hovedpersonens fortid igennem ham og flashbacks. -
Glansbilleder
Forumindlæghej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel? -
AT-synopsis problemstilling
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove -
Er dette grammatisk korrekt?
ForumindlægMan kan sige at Milovans og farfaren Jovans historie minder lidt om hinanden, idet begges liv bliver afgjort af deres spørgsmål: "skal vi blive, eller skal vi flygte?" -
Tysk mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. Jeg har selv rettet den temmelig mange gange for stavefejl, grammatik og tegnesætninger. -
Eksamensprojekt - HF
ForumindlægJeg skal til at vælge fag og emner i det tværfaglige eksamensprojekt (EP). Jeg har afsluttet Samfundsfag på B niveau og er i gang med Historie B. Jeg vil gerne have disse to fag, men må man gerne vælge to fag på samme niveau? -
SRP 9/11 bøger
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive SRP om 9/11, i fagene engelsk og historie. Jeg har brug for kilder og bøger! Jeg fokuserer på George Bush' popularitet og udenrigspolitik før og efter 9/11. -
DIO, valg af emne
ForumindlægJeg skal i dag vælge fag til DIO, har tænkt mig at vælge engelsk og historie. Vil måske vælge nordirland, og konflikten som emne. Hvis i har nogle gode ideer til emner, så er i meget velkomne til at "kaste" dem på bordet her. Alt inspiration er velkommen
