Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19941 til 19960 af 23723
-
SSO Hjælp til redegørelse og diskution
ForumindlægMin opgave lyder: \n\nLav en analyse og fortolkning af romanen Strangers on a train med en diskussion af hovedpersonerne og genren. \n\nEr der nogen der kan hjælpe mig med forståelsen? Skal man ikke redegøre i engelsk? Og med at diskutere laver man et afsnit for sig selv?\nGrunden til at jeg spør... -
? til sekundærlitteratur
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe.\n\nMin sso skrives i engelsk og jeg har stort set fuldstændig stør på den bo jeg skal analysere mit spørgsmål ligger i at jeg kun har fået en bog af min lærer der kan bruges til sekundærlitteratur, er det ikke alt for lidt? Jeg har selv været på biblioteket ... -
SSO - Sovjets opløsning - vurdering
ForumindlægJeg skriver SSO Sovjets opløsning, og min redegørelse + analyse handler om Gorbatjovs reformpolitik, kuppet og sammenbruddet. \n\nI min vurdering skal skrive om hvilken betydning omvæltningerne og Sovjets opløsning har haft for østblokkens udvikling. \n\nNogle der har nogle forslag til, hvad det ... -
Kafkas Dommen
ForumindlægHejsa \nJeg sidder og skriver 3.g opgave i dansk om Franz Kafka ”Dommen” og ”Forvandlingen”. Mit problem er at jeg skal skrive om forvandlingsmotivet i de to noveller, men jeg aner ikke hvad det kan være i ”Dommen”. Hvis der er nogen der kender en god analyse om ”Dommen” som kan give lidt inspira... -
Romatikken i dag og Oehlenschläger
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med en analyse af et digt fra romantikken fra 1805, hvor jeg bl.a. skal svare på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an, så håber nogle vil hjælpe -eller - har en opgave liggende om det!!!!???? Spørgsmålene: - redegørelse for, hvorfor romant... -
Jeg er gård mig bygge vil
ForumindlægHey, jeg skal analysere den kendte børnesang "Jeg en gård mig bygge vil". Men jeg har lidt problemer med at karakterisere genren. Er det en folkevise...? - har googlet lidt rundt, men fandt ingenting, så håber i kan hjælpe mig :)\n\nJeg skal desuden beskrive den opfattelse af landbrug o... -
SOS! HJÆLP til opgave omkring romanen "Fru Ines" af Amalie Skram
ForumindlægHejsa allesammen.\nJeg er igang med at skrive en 2. års opgave, hvor jeg har valgt at skrive om Amalie Skram. Jeg har læst hendes roman "Fru Ines", og dermed skal opgaven indeholde en analyse af bogen med særlig indblik på Amalies skildring af kvindens daværende stilling, dels i samfund... -
Hjælp søges ang. stil
ForumindlægHej\n\nNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner? \n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne hav... -
Artikel - Design vs Funktion
ForumindlægHejsa!\n\nJeg skal skrive en artikel på baggrund af en anden artikel, som handler om, hvordan dyrt design oftest går ud over funktionen. \n\nDerfra skal jeg analysere en artikel, men da jeg skal skrive en artikel om selve det tema, ville jeg høre om hvilket medie er bedst at skrive det i. \n\nChi... -
Ekspansiv finanspolitik
ForumindlægJeg sidder og skriver en samf aflevering, hvor jeg skal analysere hvilken økonomisk politik, der kommer til udtryk gennem skattereformen. Jeg er kommet frem til ekspansiv finanspolitik. Men kan man føre det sammen med finanskrisen, eller er det to vidt forskellige emner? De artikler jeg skal s... -
Hjælp - erlkönig
ForumindlægHej studieportalen! Er der nogle af jer der har læst og analyseret det tyske digt "der Erlkönig?" Jeg skal nemlig skrive en aflevering om selve stemningen i digtet. Så jeg tænkte på om der var nogle af jer der kunne give mig nogle ideer til hvad jeg kan skrive om. Jeg skal kom... -
kan dette være et TEMA?
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at analysere et uddrag fra Andre Aggasis autobiography "open". uddraget handler bla. om relationer mellem generationerne, og mit spørgsmål er om man kan sige at det er et tema? Jeg har skrevet: "the extract is build up open several different scenes from ... -
Marie Luise Kaschnitz
ForumindlægNogen der har et for slag til hvordan man kan forbinde "Eine Mittags, Mitte Juni", "Popp und Mingel" og sandsynligvis også "Lange Schatten."Skal til at skrive 3-årsopgave, og hvad ikke helt hvordan jeg skal forbinde dem. I min problemformulering skal jeg analysere de... -
Tungmetaller i krabber! - Mangler hjælp til opgave! VIGTIGT
ForumindlægHej\nInfo om opgavesættet ses på følgende link:\nhttp://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/2000/august/opgave%207.html\n\nJeg har svaret på spørgsmål a. Men kan ikke finde ud af b. og c. Hvad er princippet i mængdebestemmelsen der vises på figuren, samt hvad ... -
2 rapporter.. PLEASE HJÆLP....
ForumindlægHey, jeg ville hører om der r nogle der kan hjælpe mig med de her 2 rapporter 1 rapport: Reaktionstid ved syn/håndbevægelse, Formål: At måle reaktionstiden når man skal reagere med en håndbevægelse på synsindtryk. 2 rapport Reflekser, Formål: At undersøge 2 simple reflekser hos mennesker med det ... -
SSO - Integration
ForumindlægJeg skal skrive om integration i DK og har fået følgende problemformulering:1. Redegør for integrationen i DK fra 1960 og efter2. Analyse af forskellige folkeslag i DK (Hvilke problemer og fordele der er)3. Vurder hvordan den danske befolkning ser på invandringen4. AndetNogen der har skevet noget... -
SSO
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad der menes med at indledningen skal skrives ud fra følgende definition? Har aldrig lært det på den måde tidligere. Indledning med opgaveformulering, begrundelse for emne og litteraturvalg og præsentation af metode. Redegørelse for dit henvisningssystem: sammenhæ... -
Kollektiviseringen i Rusland under Stalin
ForumindlægHeyJeg har valgt at skrive min historieopgave om Landbrugskollektiviseringen i Rusland under Stalin og udryddelsen af kullakkerne som klasse.Jeg vil forsøge at sætte omstændighederne i perspektiv omkring hvad der foregik i Rusland på dette tidspunkt, og motiverne, politiske lokalt som internation... -
en lille opgave
ForumindlægVed analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6% C, 8,2% H og 43,2% O(masse%)1. Hver er masserne af C, H og O i 100g af stoffet?2. Hvad er stoffets empiriske formel?3. Stoffets molare masse bestemmes til 144g/mol. Angiv stoffets molekyleformel.1. Har ingen idé til løsning2. Den emperisk... -
Tolkninger -3årsopgave
ForumindlægSidder i denne uge og skriver 3.årsopgave (sso) og har fået nogle spørgsmål.Skal analysere Kaschnitz' noveller "Eines Mittags Mitte Juni", "Schneeeschmelze" og "Das dicke Kind"Når nogen bor i et hus der er lejet ud (Mietshause) ksn det så have en betydning? Hvord...
