Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 19961 til 19980 af 23735
-
Inspiration til William Blake: Mary
ForumindlægHej!\n\nJeg skal snart skrive et essay om digtet "Mary" af William Blake. Umiddelbart virker det rimelig trivielt - er der nogen der kan finde nogle skjulte budskaber, eller andet man kunne hive frem i forbindelse med en analyse?\n\nDet kan læses her:\nhttp://www.sterneck.net/cybertribe... -
AT-temaet 2012
ForumindlægHej, hej Jeg ville høre, om der er nogen, som har valgt at kombinere historie + biologi og arbejde med atombomberne over Hiroshima samt Nagazaki under 2. Verdenskrig: Hvilke skridt har I taget indtil videre og hvad med erfaringerne? Jeg ser det ikke svært af få biologi med ind i sagen, me... -
SSO - Løgneren
ForumindlægHej\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om bogen "Løgneren" af Martin A. Hansen. Har nogen en god analyse+fortolkning? Eller ved præcis hvor jeg kan finde den? Jeg vil helst undgå at bruge 2dage på at lede hele internettet igennem :o) Håber nogen kan/vil hjælpe.\nPå forhånd tak\n\nMv... -
sidposition af 3g's opgave?
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal diponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave o... -
disposition til 3g's opgave
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal disponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave ... -
Materialer om Englands kultur
ForumindlægHej ! Jeg skal til at skrive DIO i engelsk og samtidshistorie, og jeg har valgt at skrive om Englands indtrædelse i EU. Jeg skal analysere EU-modstanden i England ved hjælp af diverse kulturteorier, og det er her mit problem er. Jeg kan ikke finde noget materiale udover Hofstede omkring lige nøj... -
SSO Hjælp til redegørelse og diskution
ForumindlægMin opgave lyder: \n\nLav en analyse og fortolkning af romanen Strangers on a train med en diskussion af hovedpersonerne og genren. \n\nEr der nogen der kan hjælpe mig med forståelsen? Skal man ikke redegøre i engelsk? Og med at diskutere laver man et afsnit for sig selv?\nGrunden til at jeg spør... -
SSO hjælp....!!!!
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SSO om Stalin og hans udrensninger. Jeg skal redegøre for kollektiviseringen og jeg har fået en kilde jeg skal analysere, jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.\n\nHvorfor går Krustjov frem i 1971 og siger at Stalin kollektiviseringer ikke bragte ... -
perspektivere -sso
ForumindlægJeg har læst en bog i engelsk og har efterhånden fundet ud af at hovedpersonen i denne bog lider af en speciel sygdom, ville det være forkert at perspektivere med dette, eller ville det blot være spild?\nDet står ikke direkte i teksten men da jeg søgte rundt om kring ramlede jeg ind i sociopathy ... -
? til sekundærlitteratur
ForumindlægHej håber der er nogen der kan hjælpe.\n\nMin sso skrives i engelsk og jeg har stort set fuldstændig stør på den bo jeg skal analysere mit spørgsmål ligger i at jeg kun har fået en bog af min lærer der kan bruges til sekundærlitteratur, er det ikke alt for lidt? Jeg har selv været på biblioteket ... -
SSO - Sovjets opløsning - vurdering
ForumindlægJeg skriver SSO Sovjets opløsning, og min redegørelse + analyse handler om Gorbatjovs reformpolitik, kuppet og sammenbruddet. \n\nI min vurdering skal skrive om hvilken betydning omvæltningerne og Sovjets opløsning har haft for østblokkens udvikling. \n\nNogle der har nogle forslag til, hvad det ... -
Kafkas Dommen
ForumindlægHejsa \nJeg sidder og skriver 3.g opgave i dansk om Franz Kafka ”Dommen” og ”Forvandlingen”. Mit problem er at jeg skal skrive om forvandlingsmotivet i de to noveller, men jeg aner ikke hvad det kan være i ”Dommen”. Hvis der er nogen der kender en god analyse om ”Dommen” som kan give lidt inspira... -
Jeg er gård mig bygge vil
ForumindlægHey, jeg skal analysere den kendte børnesang "Jeg en gård mig bygge vil". Men jeg har lidt problemer med at karakterisere genren. Er det en folkevise...? - har googlet lidt rundt, men fandt ingenting, så håber i kan hjælpe mig :)\n\nJeg skal desuden beskrive den opfattelse af landbrug o... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej jeg skal skrive eksamensprojekt i historie og engelsk- om borgerrettigheds bevægelsen i USA med særlig fokus på Martin Luther King og busboykotten (Hvorfor blev Martin Luther king valgt til at lede boykotten?) Jeg vil gerne analysere Martin Luther Kings tale " I have a dream" Er d... -
Hvad er rigtigt? :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har ét spørgsmål, men 2 forskellige svar. jeg vil bare gerne vide, hvilket svar er rigtigt? Hvad kan man bruge PCR-metoden til? 1. SVAR: Som nævnt tidligere er PCR en forkortelse for Polymerase kædereaktion (Polymerase Chain Reaction), og er navnet på en metode der blev udvikle... -
Srp i engelskog mediefag - nogle idéer?
ForumindlægKære allesammen Jeg håber rigtig meget st der er nogle søde mennesker derude, som kunne komme med nogle idéer eller sige, hvad de selv skrev om hvis de skrev i fagene eng/medie . Jeg havde overvejet Fight Club, men synes faktisk, den er lidt svær. Det skal også gerne være noget hvor man kan inddr... -
SOS! HJÆLP til opgave omkring romanen "Fru Ines" af Amalie Skram
ForumindlægHejsa allesammen.\nJeg er igang med at skrive en 2. års opgave, hvor jeg har valgt at skrive om Amalie Skram. Jeg har læst hendes roman "Fru Ines", og dermed skal opgaven indeholde en analyse af bogen med særlig indblik på Amalies skildring af kvindens daværende stilling, dels i samfund... -
Litteratur om Tjernobyl
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive om Tjernobyl til AT i samfundsfag og dansk. I samfundsfag vil jeg bruge Ulrich Becks teori om risikosamfundet og jeg vil overordnet se på hvordan katastrofen har påvirket folks holdninger til risikoerne der er forbundet med det moderne samfund. MEN jeg kan simpelth... -
Hjælp søges ang. stil
ForumindlægHej\n\nNogen der har skrevet en analyse og fortolkning af Rifbjergs digt "Morgen" og digtet "Opvågning" af Nanna Jeiner? \n\nEr helt lost kan ikke komme igang og skal snart være færdig. \n\nPS: Hvis i har noget med Geoge Brandes "om læsning" så vil jeg også gerne hav... -
Artikel - Design vs Funktion
ForumindlægHejsa!\n\nJeg skal skrive en artikel på baggrund af en anden artikel, som handler om, hvordan dyrt design oftest går ud over funktionen. \n\nDerfra skal jeg analysere en artikel, men da jeg skal skrive en artikel om selve det tema, ville jeg høre om hvilket medie er bedst at skrive det i. \n\nChi...
