Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 39570
-
Hjælp til at beavare skema!!!
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver SRO i samfundsfag og natur- geografi og jeg håber der er nogle der måske kan hjælpe mig mes at svare på en figur. Jeg håber der er nogle der sidder med bogen "alverdens geografi", som kan hjælpe mig med at svare på figur 2.26 på side 54.., på forhånd taaak -
Katastrofen - idéer?
ForumindlægHej. :-) Jeg skal til at prikke hul på AT med overemnet: Katastrofen. Mit selvvalgte emne skal skrives med tværfaglig kombination af samfundsfag, engelsk eller historie. Jeg er meget i tvivl om hvilket emne, jeg skal vælge, så derfor vil jeg sætte pris på nogle eventuelle forslag. God d... -
Uddannelses muligheder?
ForumindlægHej folkens - jeg møder ind til 2g her efter sommerferien. Jeg ved allerede på forhånd hvad jeg tænker jeg vil jeg vil have en karrerere i. Det skal være noget indenfor samfundsfag, Kan i komme med nogle bud på hvilke uddanelser som ville være gode? Jeg sigter efter et snit på 7 cirka. -
SRP om anoreksi og pro ana
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at skrive om anoreksi og pro ana i min SRP.. Jeg skal have samfundsfag med, og ellers kan jeg vælge mellem tysk, engelsk, kemi, dansk, matematik og historie.. Hvilket fag bør jeg vælge, og hvordan kan jeg få det til at hænge sammen? -
SRP Samf/Spansk
ForumindlægHej. Nu skal jeg jo til at skrive SRP i december måned og meget snart vælge fag. Jeg overvejer at skrive i samfundsfag og spansk. men ville lige høre om der nogen er jeg er der har skrevet i de her fag. hvis ja kunne jeg så se opgaverne bare for at få noget inspiration? eller om i har nogen gode ... -
Hjælp !!! vigtigt :S
ForumindlægHej allesammen, Jeg er igang med at tænke mig frem til et emne jeg kan skrive i min Srp opgave. Jeg har tænkt og kan ikke komme frem til noget. Så vil høre om der nogle af jer der kan give mig nogle ideer? Fagene jeg skal skrive indenfor er Kommunikation & it A og samfundsfag B. På forhån... -
SRP - Sociale medier
ForumindlægHej alle. Jeg er så småt gået i gang med forberedelse til mit studieretningsprojekt, hvor jeg skriver i fagene engelsk og samfundsfag. Fokuset ligger på sociale medier, nærmere bestemt facebook - hvor jeg ønsker at skrive om hvordan det kan påvirke individer og lignende. Hvis der er nogle der h... -
SRP hjælp PLEASE
ForumindlægHej alle kloge mennesker (: jeg skal til at skrive SRP i fagene engelsk og samfundsfag. Mit emne er Human Trafficking. Jeg leder efter en person som mod betaling selvfølgelig vil skrive den for mig. Jeg betaler godt og håber derfor også på et godt resultat. skriv til min mail hvis du har lyst til... -
SRP(Engelsk/Samf) - Fight Club
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har valgt at skrive om Fight Club(bogen og filmen) i fagene engelsk og samfundsfag. Jeg har tænkt mig at inddrage sociologer som habermas og honneth da jeg vil fokusere på det post-moderne samfund og hvad de tænkelige konsekvenser kunne være, menings- og identitstab, individ... -
HJÆLP, HASTER! ://
Forumindlæg**************** SAMFUNDSFAG ******************* Nogen som kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål, skal bruge svarene til min synopsis :) 1) Hvad er den politiske dagsorden og hvordan skabes den? 2) hvilke sammenhæng er der mellem alder og tv - nyhedsforbrug? 3) hvilke betydning h... -
helpppppppp
Forumindlæg**************** SAMFUNDSFAG ******************* Nogen som kan hjælpe mig med at besvare disse spørgsmål, skal bruge svarene til min synopsis :) 1) Hvad er den politiske dagsorden og hvordan skabes den? 2) hvilke sammenhæng er der mellem alder og tv - nyhedsforbrug? 3) hvilke betydning h... -
HJÆLP TIL SRP!!!
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til at skrive SRP i fagene psykologi og samfundsfag, hvor jeg har om psykisk syge. Inde for psykologi, skal jeg gå i dybden med skizofreni, hvor jeg skal analysere en case . Mit problem er at jeg ikke ved hvilke teoretikere der er relevante at bruge? Har virkelig brug f... -
The black album eller Det sorte album
ForumindlægHey FOLKS.. I min srp opgave skal jeg skrive i samfundsfag og engelsk, og jeg har valgt at skrive om den velkendte novelle af Hanif Kurieshi - det sorte album/the black album. Så er du nogen derude der har gode noter eller en opgave om novellen, der kunne hjælpe mig rigtig meget, ville det være p... -
Synspunkter på 2 tekster om velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal finde korte præcise synspunkter i teksterne - Velfærdsstaten er et fællesskab, som burde hyldes og Velfærdsstaten gør os alle til egoister Derefter skal jeg give en samlet konklusion og inddrage ideologierne. Men jeg er dårlig til dette og har svært ved komme igang (samfundsfag er jeg... -
æstetiske
ForumindlægHej folkens (dansk og samfundsfags opgave) Jeg sidder med en novelle af jan Sonnergaard hvor han udtaler at han har smeltet det æstetiske sammen med det realistiske. Mit problem er så at jeg ikke helt kan forstå hvad han mener med det? Et af problemerne er også at jeg ikke helt kan forstå hvord... -
AT - Klima
ForumindlægHej .. Jeg har om AT Har utrolig meget svært med AT forstår det aldrig!.. Har om "Klima" vil gerne have om nogen kunne hjælpe mig med min problemformulering og underspørgsmål? .. Jeg har 2 fag Samfundsfag og psykologi .. Jeg har lavet min problemformulering som hedder: • Hvilk... -
generelle træk ved terrorisme
ForumindlægHej derude.. Jeg skal i min SRP-opgave, redegør for de generelle træk ved terrorisme. Jeg har startet med at kommentere de forskellige definitioner på terrorisme, og forklaret terroristernes kommunikation via medierne.. Vil i denne anledning spørge, om I mener der er nogle andre vigtige ting at... -
Diskursanalyse i danskfaglig sammenhæng
ForumindlægMin opgave lyder: "Vurder diskursanalysens anvendelsesmuligheder i samfundsfag og dansk" Samfundsfagsdelen er piece of cake, men jeg syntes at danskdelen er sværere. Jeg tænker selv på at det må være i forbindelse med lingvistiske studier eller noget i den stil. Nogle foreslag? Hvis i h... -
d'Hondts metode og kvota
ForumindlægHey, jeg laver SRP om mandatfordeling i mat og samfundsfag! Vil høre om der er nogen, der kan hjælpe mig med det her: Vis, at intet parti ved 'dHondts metode får færre mandater end heltalsdelen af dets kvota? (det er en opgave fra Ebbe Poulsens bog om mandatfordeling) På forhånd tak! -
redegørelse
ForumindlægHej! jeg skal aflever en aflevering imorgen i samfundsfag. (1.g - stx) spørgsmålet lyder: ? Redegør for hvad der sker i det økonomiske kredsløb (se nedenfor) ved hhv.? høj arbejdsløshed i udlandet og dermed faldende import/eksport i forhold til denne figur: http://www.forlagetcolumbus....
