Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 19981 til 20000 af 23877
-
HJÆLP! 3.G OPGAVE!!!!
ForumindlægHej... Jeg skal skrive 3.G opgave i musik omkring The Doors og 60-70'erne som en musikhistorisk periode foruden skal jeg også redegøre for udviklingen i samfundet på den tid og indflydelsen på musikken. Ville høre om der var nogen af jer der lå inde med opgaver omkring ovennævnte eller evt. n... -
SSO - Arbejdsløshed
ForumindlægHej, jeg skal skrive SSO om arbejdsløsh i DK fra 94 - 04. Tror at min problemformulering bliver noget ligende:1. Redegør for arbejdsløsheds udvikling i DK fra 94 - 042. Analysere løsninger til arbejdsløshed3. Diskutere Socialdemokratiets, Radikale, Konservatives og Venstres løsning af arbejdsløhe... -
Opgaveformulering
ForumindlægHej alle :) fik min problemformulering i dag, hvis i har nogle gode forslag til den, må i meget gerne komme med dem. Gør rede for, hvad fedme er samt de fysiologiske effekter fedme har for kroppen. Analyser centrale scener i Morgan Spurlock’s film Super Size Me med fokus på fil... -
Hjælp til DHO - "Klokken" af H.C.A
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved og skrive DHO og er kommet til en lille forhindring. Jeg har været ved at analysere kunsteventyret "Klokken" af H.C. Andersen, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan eventyret passer ind i den romantiske tankegang.. Er der nogle som kan hjælpe? Det eneste... -
SRP lille hjælp
ForumindlægHer er min problemformulering: Gør rede for psykoser med særligt henblik på skizofreni og dens symptomer? Analyser filmen Shutter island fra 2010 med særlig henblik på personkarekterstik af hovedepersonen edward "teddy" daniels og hvordan hans sygedom skildres. overvej hvilke ... -
SSO
ForumindlægJeg har fået en problemformulering der lyder:Der ønskes en analyse og fortolkning af Robert B. Parkers Melancholy Baby, med særlig henblik på en karakteristik af fortælleren, hovedpersonen Sonny, og hendes forhold til mænd, specielt hendes far.Endvidere ønskes følgende citat diskuteret og sat i r... -
SSO
ForumindlægHej med jerJeg søger lidt inspiration til min SSO opgave. Jeg har valgt og skrive den i engelsk, og mit emne skal være jazz. Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave en analyse samt vurdering i henhold til emnet. Min ide var at skrive om jazz i forhold til en bestemt periode. Jazzen går ... -
Kafka, processen og børn!
ForumindlægJeg har gang i en sso om kafka, og er løbet på et par steder hvor jeg står næsten på bar bund:1)Der findes i processen (i modsætning til hans ander værker) en del børn. Hvad betyder de? Hvorfor kan de ikke lide K.?2) I starten af bogen har K. 'tilskuere' fra den anden side af gaden, da ha... -
PERSONIFICERING DET HASTER!!!
ForumindlægHej alle Jeg har valgt “Danmark, mit fædreland" af H.C. Andersen. Som en del af min analyse har min lærer bedt mig om at se hvor H.C. Andersen laver personificering i dette til min eksamen: Hvor reder sommeren vel blomsterengen mer rigt end her ned til den åbne strand? Jeg har prøvet... -
Spørgsmål til "Eneste barn" af St. St. Blicher
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af Blichers novelle "Eneste barn" ( http://www.kb.dk/elib/lit/dan/blicher/noveller.dkl/10.htm ), men der er en enkelt ting jeg ikke kan få til at passe.Efter kammerherrens død (C.S....) skriver Blicher at "den forhadte svigersøn" bliver universalar... -
Varmeledningsligningen/varmtab
ForumindlægHej alle! Jeg går på HTX og er gang med SRP..... Jeg har valgt at arbejde med varmeledningsligningen omkring varmetab.. Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg havde en helt lukket kasse med en pære inden i. kassen er isoleret med rockwool, og jeg har så målt temperaturen inde i kassen.. Jeg... -
Srp - Hooligans
ForumindlægHej alle er igang med at skrive srp om hooliganisme og ville i den forbindelse hører om nogen lå inde med en analyse af enten filmen "green street hooligans" eller filmen "football factory". ville være en kanon hjælp. Tænker meget i retningen af miljøbeskrivelse, o... -
Spørgsmål vedr. en Brudefærd af Jørgen Sonne
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere maleriet "en brudefærd" af Jørgen Sonne. Jeg kan dog ikke finde ud af, hvorfor børnene på billedet er fremhævet så meget, som de er - de er placeret i forgrunden og i midten af billedet - se link. Hvis der er nogen, der har et bud, må de gerne skrive... -
SRP-Hjælp
ForumindlægHej alle.. Jeg skal skrive SRP opgave og har fået følgende problemformulering: Redegør for Al Qaidas tilblivelse i Afghanistan efter den kolde krigs ophør i 92/93. Analyser på baggrund af IP teorierne realisme og idealisme forklaringer på Al Qaidas opståen og deres internation... -
Velfærdsstaten Danmark
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og er i gang med min SRP opgave, hvor jeg skriver om velfærdsstaten Danmark. Først skal jeg gå ind og redegøre for udviklingen af den danske velfærdsstat fra 1965 til idag. (Ikke noget problem). Derefter skal jeg så analyserer ved hjælp af relevant statistisk mate... -
Jødeforfølgelse
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive sso, og jeg har brug for noget hjælp :) er der nogle der kan hjælpe mig med at svare på de her spørgsmål ? Jødeforfølgelserne i Nazityskland 1933-1945. Analyse af jødeforfølgernes karakter og udvikling. Sammenhængen mellem Hitlers holdninge... -
Oplysningstiden DHO
ForumindlægJeg skriver DHO i dansk ( og altså ikke historie.) Jeg har tænkt mig at skrive om grundtakerne og baggrunden for oplysningtiden. Hvilke ideér der blev etableret. Hvad tankesættet var osv. Jeg vil dernæst analysere Holberg med særlig fokus på det med at være oplyst. Og komme ind på religion ... -
Extreme sport!
ForumindlægJeg har i dag valgt at jeg vil skrive i dansk og samfundsfag > extreme sport. Jeg vil sætte mit fokus på, hvorfor der er så mange mennesker her i det senmoderne samfund, som dyrker extreme sport og så vil jeg analysere et litt.værk/evt. den der bjergbestigningsartikel eller/og en film. Nogen a... -
Det senmoderne samfund samt Naja Marie Aidt
ForumindlægHallo :) Jeg sidder netop midt i mit SRP-projekt. Jeg skal skrive om det senmoderne samfund. Jeg skal beskrive hvordan Giddens karakterisere det senmoderne samfund. Jeg skal ud fra hans teorier samt med vægt på miljø og personskildring analysere to af Naja Marie Aidts noveller fra novellesam... -
AT Vikingerne
ForumindlægHej alle. Jeg har at-almenstudieforberedelse og jeg har valgt fagene Dansk og Historie. Jeg har valgt mit emne er vikingerne. Nogle der kan komme ind på nogle problemformuleringer og problemstillinger. Spørgsmålene skal være noget med kommunikation. Jeg har valgt at mit materiale skal være tekst...
