Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19981 til 20000 af 33650
-
Begrænsninger
ForumindlægSkal op i AT i morgen og har nogle spørgsmål vedr. området "begrænsninger". Skriver i samfundsfag og historie (civilisationssammenstød) og gør brug af både en hermeneutisk og en kvalitativ metode... Ville høre om i havde nogle hurtige forslag til hvad begrænsningerne kunne være inden fo... -
HASTER! Teori om Industrialiseringen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin -
Tidslinie..
ForumindlægHej derude.. Sidder og drukner i historie, og kan slet slet ikke overskue det lige nu. Der er bare så meget. Er der ikke én som sidder inde med en rigtig god tidslinie? Lige fra oldtiden til i dag. Synes ikke rigtig at jeg kan finde nogen. Please?? -
Historisk baggrund for Ford og Samlebåndet
ForumindlægHej Folkens Ville høre om der var nogen, som kunne give nogle forslag til, hvordan jeg kan arbejde med Ford historisk set ? Skriver om Ford i AT i fagene: Historie og erhvervsøkonomi. På Forhånd tak for hjælpen! Mvh Søren -
terrorisme problemformulering
ForumindlægHej :). Om et par uger har vi et projekt om terrorisme i ks-fag (samfund , religion og historie). Vi skal finde problemformulering om terrorisme. Har I nogle forslag hvad problemformulering kan være?:-). Det vil være en stor hjælp.. -
Telegrafen
ForumindlægHej Er der andre end mig der skriver om telegrafen i fagene historie og samfundsfag? I så fald er der nogen der har lys til at udveksle ideer? Jeg har besvaret alle mine problemstillinger, men det ville være interessant at høre hvad andre har valgt at fokusere på i deres problemstillinger. På for... -
AT om Pasteur
ForumindlægHej. Jeg har et problem med min AT-synopsis. Jeg ved ikke helt,hvad jeg skal skrive i afsnittet om metoder, teori og materialer. Jeg har som sagt om Pasteur i historie og biologi. Er der nogen der kan hjælpe?:) -
Fremgangs måde ved fransk eksamen
ForumindlægHvor starter og slutter man i sit oplæg om parrallelteksten (den man har 24 timer til) ?? min lærer har sagt intet resume for de kende historien .. ska jeg bar gå lige på med tema og personner og gennem det trække en parrallel til kendte tekster ?? hjælp .. -
forfatter kommentar og sprog
ForumindlægHejsa.. Håber alt er vel. Er det nemt at skildre en forfatters kommentar fra en novelle som er fortalt i 3. person 1tal Kan der i en historie være brugt flere forskellige tale former, såsom direkte tale, indirekte og dækket direkte tale ? -
Eksamen kulturfag
ForumindlægHej. Jeg er igang med 24 timers eksamen og har brug for lidt hjælp. jeg skal skrive om veldærdsstaten og skal altså ha alle fagene med ind i min synopsis nogle som har nogle gode forslag især til religion og historie.. -
24 timers eksamen kultur fag
ForumindlægHej. Jeg er igang med 24 timers eksamen og har brug for lidt hjælp. jeg skal skrive om veldærdsstaten og skal altså ha alle fagene med ind i min synopsis nogle som har nogle gode forslag især til religion og historie.. -
Hjælpelærer søges!! med løn!
ForumindlægHjælpelærer søges til hjælp i Historie på onsdag! Har du tid på onsdag og vil gerne hjælpe mig, samtidig med at du tjener på det?? så skriv til mig! Har virkelig brug for noget hjælp til gennemgang af mine områder som jeg kan komme op i. På forhånd tak! -
hjælp
Forumindlæglige nu er vi igang med at skrive en krimi i datid og så vil jeg bare spørge om jeg skal skrive: 1. jeg havde været 2. jeg har været husk det er en datid historie i forvejen. -
Kildekritik
ForumindlægHej... Vil lige høre de af jer, som allerede har været oppe i historie til eksamen, eller som bare har helt styr på det, hvordan i har gjort med kildekritikken...? Ville gerne høre om der var nogle særlige ting i kigger efter i kilderne, da vores lærer gerne vil have vi giver en ordentlig kilde... -
Øjenvidebretning layout!?! hjælp
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en øjenvidebretning omkring et af de store begivenheder i Danmarks historien, men ved ikke helt hvordan layoutet skal være. Skal det skrives som en klumme? (nyhedsartikel layout), eller skal det hele bare skrives i en kolonne, uden ekstra detaljer?? Tak på forhånd -
Velfærd i DK
ForumindlægHej derude ;D Jeg skla til eksamen i noget der hedder KS ( Historie, samfundsfag og religion slået sammen ) Jeg vil høre hvad I synes er godt eller dårligt ved, at Danmark har en velfærdsstat, og hvorfor? Hilsen Nille -
Haster - ENG B imogen!
ForumindlægHej. Jeg skal til engelsk eksamen imorgen og er lidt i tvivl omkring historierne "Indian Camp" og "The killers"! Nogen der kan give et kort referart af hver tekst? På forhånd tak! -
Islams ekspansion, perpektivering
ForumindlægJeg skal snart op i historie og er ved at finde ting der kan perspektiveres til de forskellige episoder, er der nogle der har nogle idéer til hvad man kan perspektivere til islams ekspansion i middelalderen, hvis det skal være med noget fra i dag..?? Jeg tænkte selv på afbrændingen af dannebro..?? -
Naturvidenskablig metode - haster
ForumindlægHej Jeg skal op i AT på mandag. Jeg har om byhistorie. Og skal kombinere fagene historie og naturgeografi. Jeg er blevet lidt i tvivl om de naturgeografiske metoder jeg har valgt. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, så jeg kan se om mine er tilstrækkelige? På forhånd tak. -
Peter von Scholten
ForumindlægHejsa! skal lave en fremlæggelse om Peter Von Scholten i Historie jeg er kommet frem til at hans Far hed Casimir Vilhelm von Scholten, men hvad hed hans mor så? kan i hjælpe :)
