Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19981 til 20000 af 28854
-
Rettelse af spansk stil - iøjefaldende fejl
ForumindlægJeg ville være meget taknemmelig, hvis nogle gad kaste et blik på min stil. Jeg går i 2.g. Det er en stil der skal fylde omkring 200 ord, og opgaven gik ud på at skrive slutningen på en historie vi har gennemgået. Grunden til at mange af sætningerne er skrevet på meget ligetil og let spansk, er f... -
Afgangsprøve
ForumindlægJeg sidder her med en afgangsprøve-test, da jeg næste år skal op i eksamenerne. Jeg skal skrive en historie, som jeg kan huske. En historie som jeg SELV har oplevet, og det skal jeg så forklare. Det skal skrive lidt som et ''essay'' må gerne angive egne meninger og holdninger. 1... -
Country Lovers
ForumindlægHej alle derude, Jeg sidder og skal aflevere en setting omkring Country lovers. Det er spørgsmålene; Hvornår fandt historien sted? Hvor fandt den sted? Hvor forgår historien henne? altså i byen, i skolen osv. Hans/hendes baggrund - Hvem er han/hun? Hvad er hans familieforhold? er det et trygt hj... -
Roller i en novelle/roman
ForumindlægHvordan forklarer jeg forskellem mellem disse 4? Jeg skal skrive dem op som dette, med en forklaring på hver af dem: Hovedperson: Bihovedperson: Biperson: Parallelperson: Kontrastperson: Jeg har tænkt sådan: Hovedperson: Personen som historien primært handler om. Bihovedperson: Personen som ... -
Samfundsfag og...
ForumindlægHej Men hensyn til opgaven i AT-2011 har jeg tænkt på at skrive i Historie og samfundsfag MEN ved ikke om der er materiale til det eller en sag... Tænkt på emner som: Moderne politikeres iscenesættelse med brug af moderne teknologi (samf)og så nogle paralleller til hvordan man gjorde før i tid... -
un amor impossible - antonio muñoz Molina
Forumindlæghej! jeg er i gang med en analyse af historien "un amor impossible" fra bogen "nada de otro mundo" af Antonio Muñoz Molina. er der nogen der har lavet en analýse af denne.? jeg har forstået at vi har at gøre med en mand som en forelsket i en kvinde som man... -
11. september AT
ForumindlægHej, Som i ved er der udleveret en overskrift i år i "faget" AT: At være på - muligheder og problemer Jeg har valgt at skrive i historie A og religion C og vil koncentrere mig om terror, herunder 11.september. Er der nogle, der har forslag til hvilke ting jeg kan komme ind på i religion... -
Narrative technique?
ForumindlægHeej :) Jeg sidder og skal skrive et engelsk essay, og en del af opgaven lyder, at jeg skal forklare noget om 'the narrative technique', men jeg kan ikke finde ud af hvad det er præcist. er der nogen som kan hjælpe mig? Det er historien "Paradise" skrevet af Mathew Kneale, så... -
Dansk historieopgave - korstogene
ForumindlægJeg har valgt at skrive i historie. Har snakket med min lærer, og vi blev enige om korstogene i europa. Har reserveret nogle bøger fra mit bibliotek om korstogene. Har brug for hjælp til, at lave en problemformulering. fx "Hvilken rolle spillede korstogene i europa?" OBS: Den er først ... -
Metoder til religions projekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive et religions projekt om den mystiske sekt i Islam, hvor jeg analysere en kort historie om en mystisk dannelsesrejse og et ritual, hvor man opnår trance og ekstase. Jeg har allerede styr på mine teorier, men hvad med metoder? Hvilken metode skal jeg bruge til at analysere e... -
Begrænsninger af metode
ForumindlægJeg er i gang med at lave min femlæggelse til min sidste AT jeg skriver inden for dansk og historie, til hver metode man har brugt skulle der gerne være en begrænsning, og jeg har fundet ud af hvad jeg kan sige inden for historie metoden, men jeg mangler nu at finde noget inden for dansk meto... -
Jødeforfølgelse gennem tiden...
ForumindlægHejsa... I min historiebog står der: "De mange lidelser, der er at finde i jødernes historie, er blevet en del af jødernes selvforståelse, og de har sat dybe spor i jødedommen i dag." Da jeg snart skal op i historie, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke spor det har sat i jødedommen,... -
Eventyr Klokkeblomst
ForumindlægHej allesammen, jeg skal analysere en sætning, som står i klokkeblomst eventyret, måske er der en som kan hjælpe mig? "Men den fugl sidder ikke i reden og synger. Katten har taget den og kradser nok også dine øjne ud." Spørgsmålet er, hvad heksen mener med det.. Det eneste jeg kan ko... -
KS på HF
ForumindlægHej alle :) Jeg går på hf og har faget ks, som er et tværfagligt fag (samfundsfag C, religion C, Historie B). Eksamenen foregår på den måde, at jeg trækker et emne hvor alle 3 fag selvf skal indgå. Mit spørgsmål er så nu, hvis jeg består og eksempelvis får 7, og min uddannelse kræver at jeg har h... -
Subjektiv og objektiv
ForumindlægJeg skal bare lige høre om man godt kan sige sådan: "Den dansk analytiske del giver en god subjektiv opfattelse af hvordan menneskerne har det, mens den historiske del giver et objektivt syn på tingene, og forklare hvorfor det var sådan" Det er fordi jeg har brugt fagkombinationen af D... -
hjælp til synopse om velfærdssaten. haster
Forumindlæghej alle sammen jeg skal op til eksamen i samfundsfag, historie eog religion som er en eksamen, og mit emne er velfærdssaten. mit problem er så bare at jeg har svært ved at finde et overordnet spørgsmål hvor jeg kan inddrage alle tre fag. Skal også lave underspørgsmål som skal være redegørende, v... -
Problemstillinger om Colosseum i rom
ForumindlægHej! Jeg sidder med en AT-synopsis jeg skal have lavet til fredag d. 6/09/2013, dvs. i morgen. Og mit problem lige pt. er at finde på rigtig gode problemstillinger; fagene er historie og dansk, og jeg skal skrive en synopsis af colosseum gennem historie og dansk. Som udgangspunkt vores lærer sag... -
Josefine Ottesen " De artigste børn i verden"
ForumindlægHej med jer. DANSK I den historie skrevet af Josefine Ottesen " De artigste børn i verden" Kan jeg ikke bestemme mig hvilken form den er skrevet i. Er der en som har helt styr på analyse af sådan en historie, for så vil jeg sætte pris på at høre fra dig.. Jeg skal bruge materialet imorg... -
Hjælp til emne
ForumindlægHej. Jeg føler jeg har brug for hjælp til valg af emne i min DHO. Jeg overvejer noget med renæssancen og om de videnskabsmænd, der levede på det tidspunkt. Eventuelt noget om andre renæssancemennesker som Michelangelo eller Da Vinci. Vi skal enten skrive i dansk eller historie, og jeg har val... -
Perfektum. Det haster
ForumindlægHej søde mennesker :-) Jeg har denne lille stil som jeg er lost i og vil spørger om nogle af lavet den før. det er en lille historie på få linjer som man skal skrive vidre på..Den skal være på 150 ord. :-) Hvis en sød sjæl vil hjælpe vil jeg blive glad! Det haster :) Her er Historien: Lena, la...
