Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 4441 til 4460 af 57177
-
RETTE DANSK! HASTER!
ForumindlægDet er en artikel som jeg redegør og diskutere. Tænkte på at inden jeg aflevere en sød sjæl er venlig at læse den igennem rette komma og grammatik fejl og se om det rammer ind for en redegørelse og diskussion aflevering. :-) -
Dansk - Eventyranalyse
ForumindlægNu kom græshoppen, den var rigtignok betydelig sværere, men den havde dog ganske god skik på sig og var i grøn uniform, og den var medfødt; desuden sagde personen, at den havde en meget gammel familie i det land Ægypten, og at den her hjemme var højt vurderet, den var taget lige fra marken og sat... -
HJÆLP TIL MUNDTLIG DANSK!
ForumindlægHej jeg har trukket “Lyrik efter 1960” og har så valgt at arbejde med “Erindring” af Tove Ditlevsen, men er lidt i tvivl omkring, hvilke analysepunkter jeg skal have med, men også generelt, hvad hendes formål er end digtet -
Hjælp til dansk billedeanalyse
ForumindlægDet handler om Balthus' maleri af Therese Dreaming. "Det er mystiske billeder, og det er billeder af mystik. Det er blandt andet det, der gør dem til kunst og med rette placerer dem på et museum" Hvad betyder det her i forhold til malerier, og ekspressionismen? -
hvad er gradation i dansk
ForumindlægGradation er en stigning i en tekst, men er der nogen som kan komme med et eksempel for er stadig lidt usikker på hvad det helt præcis er -
Dansk synopsis
Forumindlægjeg skal op i novellen ''cliffhanger'' her snart (min lære har arrangeret en slags afgangsprøve til træning), hvor jeg skal fremlægge det. Vi har fået til opgave at lave en synopsis af novellen "Cliffhanger". Derfor ville jeg lige hører om der var nogle der havde analys... -
Dansk analyse
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en syntaktisk analyse jeg skal lave af en tekst. Jeg har analyseret dele af den, men jeg er lidt usikker på et bestemt afsnit. Jeg håber der er nogen der kan tjekke det og sige til og forklare hvis jeg har lavet en fejl. Det ville betyde meget Tak på forhånd:... -
Jeg mangler Del prøve 1 B-niveau 2014 STX
ForumindlægHej allesammen :) Jeg mangler Del prøve 1 B-niveau 2014 STX. Det ville være fantastisk, hvis nogen herinde har den og vil dele den med andre. evt. henvis til hjemmesider, hvor prøven er tilgængelig. På forhånd tak -
Kigge min dansk stil igennem?
ForumindlægEn som vil være sød og kigge min dansk stil igennem, for stavefejl, og kommaer? -
rettelse af en dansk stil
ForumindlægHej...jeg er en pige fra Jordan, da dansk ikke er min modersmål har jeg nogle problemmer med at rette dansk stile. Jeg vil spørge om nogen vil gør mig en tjenste at rette min stil. Jeg vil være meget taknemmelige, da den vil påvirke min årskrakter..... -
Danske aviser, -hvad står de for?
ForumindlægHej, Skal op i mdt. dansk i næste uge, hvor massekommunikation er en del af pensum. - Er dog i tvivl om hvad de forskellige danske aviser står for, og hvem deres målgruppe er (politiske holdninger). Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) -på forhånd tak -
Skal dansk essay skrives i nutid?
ForumindlægSkal dansk essay skrives i nutid? -
hjælpppp danske vestindien/
Forumindlægjeg har virkligt brug for en konlusion på mit synopses, om slaverne i de danske vestindien øer -
dansk hjemmesider til øvelser
ForumindlægHej Er der nogle der kender gode danske hjemmesider? Hvor man kan øve sig, har eksamen på mandag. Tak -
Eksamensspørgsmål til G niveau Dansk
Forumindlæghej Jeg vil gerne have eksamen spørgsmål og metode hvordan man løser dem for G Niveau skriflige Dansk. Tak -
hjælp til rettelse af dansk stil
Forumindlægnogen der gider rette en dansk stil som jeg har skrevet? den er ikke så lang, hvis det sku hjælpe:) -
HF skriftlig dansk
ForumindlægHej, Vil lige høre hvilke emner, der var i skriftlig dansk 2007 for HF ? Håber på respons. På forhånd tak! -
dansk skriftlig opgave
ForumindlægHej. Er der nogen, der har dansk skriftlig opgave fra dette år? Jeg vil gerne har den, hvis det er muligt:) på forhånd tak -
Har jeg samlet set bestået eller dumpet dansk? Jeg bestod årskaraktererne med 7 og 7, men til eksamen 00 i skrifltlig. Har jeg så ikke bestået faget alligevel?
ForumindlægHej Alle, For et par år siddn i I 3.g på STX fik jeg 7 i mundtlig dansk og 7 i skriftlig dansk til årskaraktererne. Desværre dumpede jeg den skriftligd Dansk A eksame med 00. Mit spørgsmål er derfor: jeg fik samlet set bestået dansk A , ikke sandf? For altså 7+7+0 = 14. 14/3= 4.66. Så altså høj... -
Dansk AT materiale metode
ForumindlægHej, er der nogen der hurtig kan svare mig på om jeg kan bruge en engelsk film som materiale og bruge dansk fags metoden til at analysere og fortolke den?
