Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6781 til 6800 af 26633
-
Pia Tafdrup og Ole Sarvig
ForumindlægHej! Er der nogen, som har en analyse af Pia Tafdrups digt "Sus" og af Ole Sarvigs digtsamling "Jeghuset"? -
Begreber !
Forumindlægjeg skal op til mundtligg dansk. Kan i liste alle begreber op, som ekspressionisme, alle de ting man kan analysere med i forhold til digt, folkevise, novelle, folkeeventyr osv. -
Hjææælp "Nattevandrerinden" af B. S. Ingeman???
ForumindlægHJÆLP, jeg skal analysere nattevandrerinden af B. S. Ingemann! Er der noglen der kender noget til digtet? ALT kan bruges, også facts om Romantismen! TAK -
klaus rifbjerg teknik
ForumindlægHej allesammen:D Skal analysere digtet, teknik af Klaus Rifbjerg, problemet er bare jeg ikke rigtig forstår det:s nogle som evt. kunne hjælpe mig....? -
Jeg skal til eksamen i morgen og har et lille problem haster
ForumindlægHej alle sammen jeg skal til eksamen i morgen og skal analysere et digt af klaus rifbjerg det hedder et glas vand håber der er nogle som kan hjælpemig med det -
To slags opløsning - Naja Marie Aidt
ForumindlægEr der nogle der har lavet en litterær artikel eller analyse og fortolkning af Naja Marie Aidts digt "To slags opløsning" fra 1992? -
Digtanalyse
ForumindlægHej Hvis man i AT-sammenhæng har analyseret et digt i dansk, hvilken metode har man så brugt? Siger man bare, at man har brugt metoden "digtanalyse"? -
Hvad betyder værdiforstillinger?
ForumindlægHej, jeg har brug for jeres hjælp. Jeg er i gang med en analyse af en digt og jeg ved ikke hvad værdiforstillinger betyder? Det er meget vigtigt. På forhånd tak. :) -
Imagery
ForumindlægJeg skal analysere et digt, men er i tvivl om “gamer’s thumb” er synecdoche eller metonymy. Hvilken en passer, og hvorfor? Tusind tak for forhånd!! -
Juninatten
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere digtet juninatten af Inger Christensen , jeg har et spørgsmål. Er der nogle der ved hvilken synsvinkel den har eller om den overhovet har en. -
Værker om hash / hashmisbrug
ForumindlægHej. Er der nogen der kender romaner, noveller, digte, film eller dokumentarfilm om hash som kan analyseres? På forhånd tak! -
Digtanalyse
ForumindlægKan nogen hjælpe med en analyse af Morten Nielsens digte "Opgør" og "Folk med forskrækkede øjne"? De er begge skrevet i 1943. -
Engelsk digtanalyse
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der ved hvad man skal have med i en engelsk digtanalyse. Jeg forbereder mig til engelsk mundtlig eksamen på B niveau, og skal være klar på at trække et digt, men har ikke nogle specielt gode noter fra timen. Jeg vil høre om der nogen der har nogle gode sider, eller ke... -
Prosa vs. lyrik
ForumindlægHejsa! Hvad får man ikke med i en prosa fortælling i forhold til et lyrisk digt? -
Dansk eksamens stil?
ForumindlægJeg skal skrive en stil som omhandler følgende: Forestil dig at du om 10 finder din gamle skoletaske. I den ligger nogle ting som vækker særlige minder hos dig. Skriv et brev til en af dine venner ud fra disse minder. Jeg tænkte om I ikke havde et par ideer til en fortsættelse, da jeg lige nu ... -
Valg af dansk prøveoplæg :)
ForumindlægJeg har trukket fordybelseområdet Døden, sorg og krise (dansk mundtlig - prøveform B) og har brug for hjælp til at vælge et prøveoplæg. Klassens opgivelser inden for fordybelsesområdet er: En, to, tre-NU! af Jesper Wung-Sung Hosekræmmeren af Blicher En stor dag af Henrik Pontoppidan ... -
Regnbuen, bifrost
ForumindlægHej alle :-) Er der nogle der nogensinde har lavet en analyse af regbuen bifrost fra nordisk mytologi? Er lidt i tvivl hvordan jeg skal gribe det an. Mange tak! -
Identitet - afgangsprøven i mundtlig dansk
ForumindlægJeg har trukket identitet i mundtlig dansk og aner ikke, hvilken tekst jeg skal analysere og arbejde med.. Nogen ideer? -
Engelsk A eksamen
ForumindlægHej :) jeg skal til mundtlig engelsk A eksamen i morgen tidlig, og til det mangler jeg en analyse/fortolkningsmodel til den ukendte tekst jeg trækker. Er der nogen der ligger inde med sådan en model eller noter dertil? Samt noter til litterære begreber "literary terms" Jeg ville blive s... -
Mdt. eksamen 1-årigt A niveau
ForumindlægHvordan forbereder i jer til mdt. engelsk A eksamen (1-årigt forlæb)? Altså pensum er jo ikke ligefrem noget der er helt vildt, men er det nok bare at have sine noter med til de tekster mn har læst og så det ligesom bare det? Hvordan gør I/du?
