Søgning på: analyse af digte. Resultater: 741 til 760 af 26633
-
lærerfaglig analyse af elevtekst
ForumindlægHej Jeg skal til at lave en lærerfaglig analyse af en elevtekst, sword.. men er virkelig i tvivl.. nogen som har et eksempel.. Jeg er igang med at læse dansk på lærerseminaret, og det er første gang jeg skal lave sådan en opgave:/ -
Hjælp til analyse af Jens Vejmand
ForumindlægJeg er ved at lave en analyse af Jens Vejmand, men jeg føler bare ikke, at man kan komme dybt nok ned i teksten. Så jeg ville høre jer, om i har nogle ting, som man kan tage fat i? Jeg har det med, at da han selv dør, får han ikke en gravesten på hans grav, selvom han har arbejdet med det hele ha... -
Digt, please hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal lave en digt om at falde ud over kanten (går fra barn til voksen) over jeg har ingen ideer overhovede! er der nogen der har nogen ideer?? -
Romantikken - digte
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at skrive et digt eller et eventyr som skal forestille at være fra romantikken. Jeg er så kommet frem til at jeg nok hælder mest til at skrive digtet. Tænker at skrive et digt omkring naturen, men har brug for hjælp til de mere konkrete kendetegn for et digt fra rom... -
selvmord - digt
ForumindlægEr der en der kender en digt som hander om selvmord - eller på en eller andet måde berører emnet om "ønsket" at tage sit eget liv? -
analyse af salme om døden?
ForumindlægHej :-) Jeg har til dansk eksamen prøveform B og har trukket salmer om døden, - hvad er vigtigt? - Hvad skal jeg fokusere på? - Har problemer med at analysere følgende: Før døden med din istap hånd gør skel imellem støv og ånd bortvifter hjertets varme indslumre skal jeg da med lyst som barnet... -
Analyse af et haikudigt af Pia Tafdrup
ForumindlægHej alle Er der nogen, der har mulighed for at hjælpe mig med at finde mening i dette meget korte digt? Det er et haikudigt, så symbolik og den slags bør ikke være brugt i stor stil. Fjern bugtet vej ses opmålt i øjets tårer. En kjoles nordlys. På forhånd tusind tak :) -
gode sange - analyse
ForumindlægHej, vi har lige trukket overemne i dansk, og jeg har trukket sange og lyrik. Jeg er helt på bar bund, og har ingen ideer til hvad der kunne være godt, at gå op i. Som udgangspunkt vil jeg dog helst arbejde med nogle nye sange/digte. -
Analyse af DBS
ForumindlægHej alle . Jeg er i min analyse af Tom Kristensens digt 'Det blomstrende slagsmål' stødt ind i problemer, . Jeg har problemer med at tolke vers 7 og 8 i 4. strofe: Har sommerens knuste hjerte mon blødt og trodser den vinterens kvidhed med rødt? Hele digtet følger: Der sejler et grø... -
HJÆLP HASTER til dansk digt
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med det her digt? Handling? Genre? Rim og rytme? Fortælleteknik? Tema og budskab? Personer? Symboler? Perspektivering? Det er stævnemødets time! Det er stævnemødets time! I en stor og gylden stime stryger lyset fra min lampe over haven, over hegnet, over langt, langt bort... -
Analyse og fortolkning
ForumindlægSkal analyse dette digt, men synes det er meget svært at gå i dybden med, er der nogle kloge hoveder der kan se en dybere mening i noget? Har problemer med det fjerdeog det sidste afsnit, hvis i har nogle input eller ved hvad noget betyder må i meget gerne skrive i kommentarene, tak! _____... -
Spørgsmål om digte
Forumindlæg- Hvad er et sanseverb? - Hvad er nogle kendetegn ved lyriske og episke digte? -
Dansk eksamen imorgen - Hvilke analyser?
ForumindlægHey SP Ja, så er det Dansk A SKR eksamen imorgen. Hvilke analyser er gode at have med? Jeg har fundet Artikel- Digt- og billedeanalyser samt notater til de forskellige tider.. er der andre analyser som kunne blive/være gavnlige? På forhånd tak :) -
Sejllads - digt
ForumindlægHej alle... Jeg skal til at skrive en dansk stil om to digte, hvoraf det ene hedder sejllads...Jeg kan desværre ikke huske hvem der har skrevet det, men vil blive glad hvis der er nogle som ved hvor jeg kan finde noget information om digtet -
Analyse af Danskhed
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig, skal snart op til mundtlig afgangsprøve i dansk. Jeg har valgt et digt og så vil jeg spørge om nogle af jer kan finde nogle symboler eller metaforer i digtet. Jeg har tjekket og synes ikke rigtig der er nogen, men jeg ved det ikke please hjælp. Den her tekst: danskhede... -
Analyse af kortfilmen Barnerøv
ForumindlægJeg skal snart til eksamen. Jeg har trukket kortfilm og har derfor valgt "Barnerøv". Jeg er nu i gang med, at analysere den og kunne derfor godt bruge noget hjælp. Er der nogen der har analyseret den, som måske kan sende det de har skrevet til mig? eller bare hjælpe mig i det hele ... -
digt om DK
ForumindlægHej alle sammen :-/ jeg har brug for hjælp til at skrive en en lille tekst eller digt om "mit Danmark" HJÆÆÆÆÆÆLP!!!!!! -
Analyse og fortolkning af guldhornene
ForumindlægHej alle, jeg har brug for hjælp til at finde ud af hvilke strofer Adam Oehlenschläger ville tydeliggøre i digtete guldhornene, blandt andet i forhold til rimmønster eller detaljer. Jeg kan vikelig ikke finde ud af, håber på hjælp. -
Analyse af frk. escobar l.o.c
Forumindlæghttp://www.lyricsbox.com/loc-lyrics-frk-escobar-qtlnw1x.html Nogen der har nogen gode ting at komme ned i teksten, nogen gode guldkorn? og så vil jeg gerne spørge om, det lyriske jeg ? er det ham ? og hvordan skal jeg forklare det.. håber nogen kan svare :) -
Skriv DIGTE til mig =)
ForumindlægKære STP-brugere - jeg har brugt for Jeres hjælp.Nu har jeg siddet i 1½ times tid på nettet for at finde nogle digte omkring mennesker, hverdagen, livet, forelskelse, børn, ældre og verden, men jeg kan ikke finde nogle "utroligt nok".Det jeg søger er nogle digte der fylder ét vers og so...
