Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7581 til 7600 af 26633
-
traficking
ForumindlægHej alle Jeg har et AT forløb, hvor vores emne er Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Jeg er meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge, men nu er jeg begyndt at tænke på at skrive om traficking i fagene samfundsfag og dansk. Mit spørgsmål er derfor, om der er nogen har et digt eller... -
Kærlighed mundtligeksamen
ForumindlægHej allesammen jeg har til min mundtlige eksamen trukket temaet kærlighed... så nu er jeg igang med forberedelse.. jeg forsøger at finde det jeg vil analysere men det er svært. så derfor vil jeg høre om nogen har en ide til et digt, eventyr eller måske en sang som jeg kan bruge til teamet kærli... -
Hjælp til synopsis - Det haster
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at analysere digtet "hyldest til hverdagen" af Dan Turéll. Jeg skal dertil lave en synopsis, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg går i folkeskolen og der er tre derfra der skal op. Hvis ikke jeg har sendt min synopsis inden, bliver jeg valgt uden... -
I østen stiger solen op
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere og fortolke digtet "I Østen stiger solen op". Er der nogen der ligger inde med noget godt materiale eller tips, der kan bruges som inspiration? Jeg har lidt svært ved at komme i gang med at fortolke dets egentlige indhold og betydning. -
vigtige punkter i synopse af lyrik
Forumindlægjeg sidder og er ved at udarbejde en synopse til eksamen, men er gået lidt i stå da jeg er lidt i tvivl om hvilke punker der er vigtige. så mit spørgsmål lyder sådan: hvilke analysepunkter er vigtige når det er en analyse af et digt/lyrik ? håber i kan hjælpe mig videre.. på forhånd tak -
konfrontationsmodernisme
ForumindlægHej, jeg sidder og analyserer Klaus Rifbjergs "Postludium" et fandens besværligt (men velskrevet) digt. Spørgsmålet er bare, der er visse vers der står helt for sig selv, f.eks.: FRI - fri - HED hed Kan jeg betragte dem som strofer?? For de hører ikke rigtig til nogen steder. Jeg synes... -
Hjæælp !
ForumindlægHej.. Har brug for hjælp! skal analyser og fortolke dette digt, samt give det en titel.. det er skrevet af simon grotrian ...plzz er der nogen der kan hjælpe?? med vandmærket silende nedover hovedet vænnet til tunger i øret, langs hårgrænsen, højrekind og som genstand for stemplet der rammer ... -
Dansk Mundligt-Lyrik
ForumindlægHEJ! Jeg har trukket lyrik og skal fortælle om en lyrik altså et digt eller en sang tekst Jeg har valgt Nik og Jay - Udødelige men jeg syntes den er svær at analysere, så om nogen kunne give mig bare lidt hjælp, også hvad jeg kunne forklare til mundligt altså til synopsis. Håber i kan... -
God indledning??
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke et digt (Dejlig er den himmel blå). Min lærerinde vil gerne have at jeg laver en indledning på 8 linjer, hvor jeg skal starte med "Hvad er tro, og hvordan får man andre til at tro?". Hvad ville være godt at have med i en indledning? Hvordan kan j... -
Kingo - Hosianna
ForumindlægJeg skal undersøge billedsproget i Kingos hyldestdigt til Christian V, nemlig 'Hosianna'. Er der nogen der har gjort noget lignende eller har andet klogt at sige i den forbindelse? Og til sidst. Jeg er helt blank hvad sekundær litteratur angår. Altså litteraturhistorisk materiale der ska... -
Langston Huges og den amerikanske borgerrettighedsbevægelse
ForumindlægHej :) I min problemformulering til min srp, er jeg blevet bedt om at analysere og fortolke nogle litterære tekster af Langston Huges. Er der nogen der ved, hvilke digte/noveller han muligvis har skrevet som jeg kan bruge? Mit emne er den amerikanske borgerrettighedsbevægelse, og den eneste tekst... -
SRP: Retorisk analyseark
ForumindlægJeg ved på forhånd at jeg får til opgave at analysere nogle taler af George W. Bush, men jeg har ikke noget analyseark dertil. Det må være muligt at finde analyseark til retorik såvel som man har analyseark til sagprosa, digte, noveller osv? Nogen der kan hjælpe mig med et retorisk analyseark til... -
Yahya Hassan "Barndom"
ForumindlægHey Nogle der har bud på hvad budskabet kunne være i digtet "Barndom" af Yahya Hassan. Jeg har selv nogle tanker, men kunne godt tænke at høre, hvad andre tænker. Det er til DHO, hvor jeg i analyserne har fokus på livsvilkårene i ghettoen, hvis nogle gerne vil vide det Håber I vil ko... -
I sne står urt og busk i skjul
ForumindlægHej alle, jeg har om ingemann's digt I sne står urt og busk i skjul Er der nogen der har en god analyse om sangen, og dens begreber og betydning? Det ville være en stort hjælp. Tak for forhånd Her er link til hele sangen : http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=d866f... -
Er lost med en mundtlig synopse..
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med hvordan jeg laver en mundtlig synopse? Altså f.eks hvordan opstætningen skal se ud og det. Mit overemne er: Arv og Miljø. Og min tekst ejg har valgt er Barndommens gade af tove ditlevsen.. Men ved ikke hvor jeg skal begynde. Er helt lost.. Jeg skal vel ... -
Per Lange - Danserinden hjælp :-)
ForumindlægHej. Jeg sidder lige pt. og skal til at lave en analyse og fortolkning af digtet Danserinden af Per Lange, i faget dansk. I den forbindelse vil jeg mægtig gerne høre fra andre der eventuelt har arbejdet med pågældende tekst, eller som er god til arbejdet med digtgenren i faget dansk - på forhånd ... -
"Ved frokosten" Johannes V. Jensen
ForumindlægJeg skal lave en digt analyse af Johannes V. Andersens ''Ved frokorsten'' Jeg har dog ikke fået selve arket med teksten, og kan ikke finde det på nettet. kun opgavebesvaringer, men jeg vil gerne selv lave det. Er der tilfældigvis nogen der har det, og kan lægge det ud? Jeg vil vær... -
Tekster om narcissisme og fællesskab
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT i engelsk og oldtidskundskab, og jeg leder efter en engelsk tekst at analysere. Er der nogen, der kender nogle tekster, som illustrerer nynarcissisme? Det må være alt muligt tekst. FX blogs, artikler, noveller, digte. Alt kan bruges, men der må gerne være noget teknologi ... -
Marine af J. P. Jacobsen - Haster!
ForumindlægHej derude. Er der nogen der ligger inde med en analyse, fortolkning, notater eller noget helt andet om digtet "Marine"? Det haster rigtig meget, skal afleveres i aften. Jeg har selv skrevet det jeg kan skrive, men føler ikke det er nok, og er fuldstændig gået i stå. Har kigget li... -
Metrik i 'Det blomstrende slagsmål'
ForumindlægHej, jeg er ved at lave SRO. Jeg skal blandt andet lave en analyse af Tom Kristens digt 'Det blomstrende slagsmål', og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det med rytmen/metrikken. Så jeg tænkte på om der er nogen herinde der kan hjælpe mig med det? Altså om den består af jamber, trokæer ...
