Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8221 til 8240 af 26633
-
Michael Strunge Coma
ForumindlægHey. Skal analysere digtet "Coma" af Michael Strunge: Denne bevidstløse stats iltapparat er et enestående begreb der ikke findes på andre sprog:Hygge. Med et drop af kaffe og sprit ligger nationen hen på et sterilt leje af obligatorisk venlighed. En pacemaker af wienerbrød og f... -
Digtanalyse: Høj september
ForumindlægHej jeg er ved at analyserer et digt som jeg ikke forstår meget af, og vil derfor gerne hører jeres løsning eller tips til hvad en analyse kan rumme, Høj september af Cecil Bødker To stokværk i højden og tækket med trækfuglevinger rejser September sit hus En aula hvor solen går ... -
Hjælp til SRP - haster!
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til følgende opgaveformulering: - Analyse og fortolkning af Jack Kerouacs "On the Road", idet man iagttager hovedpersonens holdning til- og oplevelser med narkotika. - Analyse og fortolkning af ... -
Hjælp til SRP.
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRP og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til følgende opgaveformulering: - Analyse og fortolkning af Jack Kerouacs "On the Road", idet man iagttager hovedpersonens holdning til- og oplevelser med narkotika. - Analyse og fortolkning af Carlos Carreras fi... -
Hjælp til SRP.
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til følgende opgaveformulering: - Analyse og fortolkning af Jack Kerouacs "On the Road", idet man iagttager hovedpersonens holdning til- og oplevelser med narkotika. - Analyse og fortolkning af Car... -
Litterær tekst om mad og forbrug
ForumindlægJeg er i gang med AT (emnet er mad) og har om økologi - hvorfor køber folk økolgi, når økologiske fødevarer er dyrere end konventionelt producerede fødevarer. Mine fag er samfundsfag og dansk. I dansk-delen analyserer jeg et par reklamer samt laver en diskursanalyse af en artikel, men diskursanal... -
digtanalyse (invictus) !!!
Forumindlægheej alle sammen jeg håber í kan hjælpe mig med nogle spørgsmål. jeg skal lave en digt analyse om " invictus" og svare på nogle spørgsmål om Nelson Mandela ( jeg har prøvt at søge på nettet, men kan ikke finde svar) 1. how could he keep the prison out ? 2. what did he ... -
Perspektivering
ForumindlægHey derude Jeg sidder og analysere Charlotte Strandgaards digt: Det fri forhold, den fri konkurrence, det åbne forhold, eller 'Vi er da to voksne mennesker' http://danmarkshistoriskoversigt.systime.dk/index.php?id=160. Det eneste jeg mangler er noget at perspektivere til. Kan man godt bar... -
Krimigenren, dansk mundtlig
ForumindlægHej alle, jeg har været så heldig at trække krimigenren til den dansk mundtlige prøve i 10. klasse. Jeg har derfor overvejet at gå op i en novelle da jeg umiddelbart synes at det virker som det nemmeste for mig. Jeg har dog problemer med at finde en novelle der er værd at analysere. Hvis I har ... -
Versefødder
ForumindlægJeg skal analysere H.C. Andersens digt "Danmark, mit fædreland", men kan ikke finde ud af versefødder, trykstærke/svage stavelser og rytme.Her er første strofe:I Danmark er jeg født, der har jeg hjemme, der har jeg rod, derfra min verden går. Du danske sprog, du er min moders stemme, så... -
nonvebel kommunikation- dansk metode
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen i næste uge. Opgaven skrives i Idræt B og Dansk A. Jeg skal analysere to videoer med to forskellige dansearter med fokus på, hvordan man benytter kroppen som kommunikation. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken dansk-metode man benytter i denne nonverbale ... -
1908?
Forumindlægups skrev forket i overskriften, mente 1909 :D Skal lige lave en indledning til en analyse af et digt der hedder "tyendesang´" i dansk . så tænkte, at jeg da lige ville se om der skete noget specielt i DK i 1909 , og jeg er virkelig dårlig til historie og kan ikk finde noget på nettet, ... -
Romatikken i dag og Oehlenschläger
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med en analyse af et digt fra romantikken fra 1805, hvor jeg bl.a. skal svare på nogle spørgsmål, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an, så håber nogle vil hjælpe -eller - har en opgave liggende om det!!!!???? Spørgsmålene: - redegørelse for, hvorfor romant... -
Inspiration til William Blake: Mary
ForumindlægHej!\n\nJeg skal snart skrive et essay om digtet "Mary" af William Blake. Umiddelbart virker det rimelig trivielt - er der nogen der kan finde nogle skjulte budskaber, eller andet man kunne hive frem i forbindelse med en analyse?\n\nDet kan læses her:\nhttp://www.sterneck.net/cybertribe... -
Mellem altid og aldrig - Pia Tafdrup hjælp!
ForumindlægHej! Jeg håber virkelig, at der sidder en derude, der kan hjælpe mig. Jeg har fået stillet en opgave, hvori jeg skal analysere digtet mellem altid og aldrig. Det lyder: Mellem altid og aldrig er det at tingene sker et åndelæst sekund når man mindst venter det forandres verden sunke... -
Hjælp: en AT'sk undersøgelse, kan man sige det?
ForumindlægHej alle, Jeg har biologi og engelsk i AT og skal op på fredag. Jeg vil derfor høre om man godt kan sige dette eller om det lyder helt hen i vejret for så lader jeg bare være med at nævne det :) Den AT’ske undersøgelse = Blander metoderne fra det naturvidenskabelig og det humanistiske fakul... -
Engelsk eksamen - hjælp, ideer
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til engelsk afsluttende eksamen, og vil gerne have lidt hjælp hist og pist. Først vil jeg gerne høre om der er nogle, som har en god metode at repetere stoffet på, altså skal man analysere sine tekster eller bare læse dem, og self skrive noget ned om dem. Er der en god ide ... -
Engelsk A - STX, mundtlig eksamen hjæælp?!
ForumindlægHej alle sammen. SKal snart op i mundtlig engelsk eksamen på a niveau. Det er på stx og er i tvivl om nogle ting og vil gerne have gode råd. Vi har eksamensformen, hvor vi har 1 times forberedelse. MIne spørgsmål går på: 1) Hvordan udnyttes denne time bedst muligt? Vi trækker en tekst på en 4-5 e... -
Prøveform A
ForumindlægHej, på min skole har vi åbenbart prøveform A i dansk. Vil bare gerne vide, om det fx. er sådan, at jeg går ind og trækker noget fx. digt, novelle, magasinblad, billede mm. og derefter får tid til at analysere det i 40 min? OG- vi har fået et par analysemodeller fra vores lærer, men er det så m... -
Sød, ægyptisk nat
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive DHO om imperialismen, og skal analyserer digtet "hvid mands byrde" i historie og dansk. Jeg har et lille spørgsmål: Hvorfor er det nu, at "Sød, ægyptisk nat" er en metafor for, at være i en slags kristen uvidenhed (dvs. at man ikke har kendskab ...
