Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8381 til 8400 af 26633
-
Hjæææææææææææææææææææææææælp Pleeeeeeeeeeaze
ForumindlægEmne : Oliekrisen 1970'erne - Analyser teorien bag prisdanndelsenpå olie i perioden ?????? på forhånd tak :) -
MUSIKANALYSE AF "DON'T STOP ME NOW"❌❌
ForumindlægHej, er der en sød sjæl som måske har analyseret sangen eller har styr på det, der kan hjælpe mig? Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg er gået helt i stå:) -
Trykt reklame
ForumindlægHej jeg har trukket trykt reklame til eksamen. Jeg har valgt en gammel cigar reklame, skal jeg så bare lave en normal reklame analyse over den eller hvad? tak på forhånd. -
budgettering og budgetkontrol HJÆÆLP!!!
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i virksomhedsøkonomi og har rigtig svært ved at analysere afvigelserne? nogen der kan hjælpe har vedhæftet et billede af afvigelserne -
bachelorprojekt-sygpl.
ForumindlægHej Jeg er sygpl. studerende og er i gang med bachelor projekt. Jeg er nået til analyse og diskussion men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har læst om analyse og diskussion i mine bøger men jeg forstår det bare stadig ikke. Altså jeg i min i projekt uarbejdet en bli... -
Glæden ved strandkanter
ForumindlægTil min eksamen har jeg valgt glæden ved strandkanter. Når jeg skal til at analysere budskabet, hvor kan jeg da gøre det? Hvad kunne budskabet være? -
Romantikken
ForumindlægHej. jeg har lige et spørgsmål til imorgen, som jeg knokler lidt med. Spørgsmålet lyder :Hvordan så man på mennesket og naturen i den periode? Digterne som jeg skriver om hedder Emil Aarestrup (1800-1856), og han er fra romantikken. hvordan så man på mennesket og naturen i den periode, al... -
Fortællende Journalistik.
ForumindlægHej derude, jeg sidder her og kæmper med en yderst forvirrende opgave! Det er en dansk opgave hvor jeg skal analysere en fortællende journalistik artikel, og jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal opbygge den, altså hvilken model skal jeg gå ud fra og hvordan den skal skrives! Har i nogle idee... -
Metoder i AT !?!?!
ForumindlægJeg er midt i AT og skal forklare diverse metoder ... Men jeg er i tvivl om hvor mange der skal nævnes? og forklaring på nogle af dem, bl.a.: humanistisk, (hører der ikke både kildekritik, analyse m.m under her? og en god forklaring af analyse (har en perfektionistisk lærer)) hermeneutisk - hva... -
beviser i SRP
ForumindlægI forbindelse med mit SRP i matematik og historie skal jeg i min analyse bevise noget fra Euklids elementer. Euklid beviser allerede beviset, derfor bliver min version snarere en omskrivning med flere tegninger.. men føler ikke rigtig at en "omskrivning" er en analyse.. Kan bare ikke ... -
Komparative metode
ForumindlægJeg sidder og er i gang med at finpudse mit AT projekt Jeg skal se på ligheder og forskelle mellem pirater i litteraturen og i virkeligheden Derfor har jeg analyseret nogle kilder og en roman. Taler man om den komparative metode, hvis man sammenligner resultater fra en historisk analyse med d... -
hjælp til en god afslutning
Forumindlæghej guys jeg har analyseret et maleri, som hedder Hip hip hurra. jeg er blandt andet kommet ind på linjernes betydning, lyset, skyggerne og farverne, men jeg ved ikke hvordan jeg skal afslutte den. min analyser stopper midt i det hele synes jeg, og jeg ved ikke hvad temaet og budskabet i mit b... -
HJÆLP DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal til eksamen her snart og til det skal jeg analysere en sang - men jeg er helt på bar bund og kan ikke finde nogen sang som jeg synes er god til at analysere til en eksamen. Hvis i har nogle sange, så skriv dem i kommentaren! Tusind tak på forhånd. PS: Jeg går i 9. klass... -
implicit eller eksplicit
ForumindlægHvordan ser jeg om dette digt har en implicit eller en eksplicit fortæller? /: Desuden synes jeg også, at det er lidt svært at se, om fortælleren er epsk (med begrænset synsvinkel til en enkelt eller flere hovedepersoner), behavorisk (udefrasyn - som et objektivt kamera - beskrivende), om digter... -
Litterær artikel
ForumindlægSkal man skrive et resumé i en litterær artikel eller kan man nøjes med direkte, at lave analysen/fortolkningen? -
Rim model - aa,Aa,A osv.?
ForumindlægSå tag mit hjerte Så tag mit hjerte i dine hænder men tag det varsomt og tag det blidt det røde hjerte - nu er det dit. Det slår så roligt det slår så dæmpet for det har elsket og det har lidt nu er det stille - nu er det dit. Og det kan såres og det kan segne og det kan glemme og glemme tit men ... -
Ældre tekster med gammelt sprog
ForumindlægHej. Jeg har i dag udtrukket et fordybelsesområde til 9. klasse dansk mundtlige afgangsprøve. Emnet blev "Ældre tekster med gammelt sprog", så det er egentlig både digte, tekster osv. Mit spørgsmål er om I kender nogle digte/tekster osv., som ligger lige til højrebenet - som kan vær... -
De tre taksonomiske niveauer?
ForumindlægHey, Jeg har en opgave hvor jeg skal huske på de tre taksonomiske niveauer. Jeg kan bare ikke huske hvad det er, så hvis nogen herinde kan hjælpe mig, ville det være.. ehh.. fjong. Redegørelse, analyse, vurdering? -
Stil: Emilie Grüen af Christian Kampmann
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig eller give gode råd med at få skrevet en fin indledning til min stil, som er en slags analyse af teksten. På forhånd tak. -
Tv-reklame
ForumindlægHej alle skal op til eksamen her om lidt og ved ikke hvilke punkter jeg skal komme ind under i min tv-reklame analyse. Nogle som kan komme hjælpe med min synopsis?
