Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9521 til 9540 af 11183
-
DNA og kromosomer
ForumindlægHej! Jeg skriver studieretningsprojekt i bl.a. biologi og er lige nu igang med noget om DNA. Har jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger at DNA'en og kromatiderne faktisk er det samme? Altså kromatiderne er jo "afstikkere" fra kromosomet når der skal dannes en ny celle. Altså er kr... -
Hjælp det haster :(( - liv- spontan genese
ForumindlægHej allesammen, jeg ville spørger om der ikke er en klog person, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål. Jeg har gjort rede for spontan genese, men hvad menes der med at jeg skal forklare hvilke kriterier vi har inden for en biologisk forståelse om liv. Jeg ville blive super glad, hvis der var ... -
Anbefaling af materiale?
ForumindlægSkal skrive projekt om "Hormoner & Adfærd", hvor planen var både at komme omkring mennesker og dyrs adfærd og hvordan adfærden blir påvirket af hormonerne... og hvordan hele hormonsystemet fungere i praksis... Nogen der kan anbefale nogle gode bøger om dette emne? Eller andet gavnligt ... -
Blodet og kredsløbet
ForumindlægHej SP, jeg skal til eksamen i biologi C, og har et eksamensspørgsmål om blodet og kredsløbet. Jeg synes, det er lidr forvirrende at forstå blodkredsløbet (hovedsageligt lungekredsløbet og dets sammenhæng med hjertet), og i hvilken rækkefølge blodkredsløbet foregår. Det ville derfor være dejlig... -
Datamateriale for en influenza epidemi?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit Studieretningsprojekt i biologi (B) og matematik (A). Mit overemne er epidemier, og jeg søger noget datamateriale (helst en tabel) over antal smittede (eller døde) af en influenza epidemi. Håber virkelig, der er nogen som kan hjælpe, da jeg i min besvare... -
Datamateriale for influenza epidemi?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit Studieretningsprojekt i biologi (B) og matematik (A). Mit overemne er epidemier, og jeg søger noget datamateriale (helst en tabel) over antal smittede (eller døde) af en influenza epidemi. Håber virkelig, der er nogen som kan hjælpe, da jeg i min besvare... -
Kommunikation - hvilke fag?
ForumindlægHar fået inspiration fra en veninde ang. overemnet kommunikation i fremtiden og jeg overvejer nu følgende problemstilling til AT13: Hvordan kan det være at flere og flere scorer over datingsider, når vi ved, at det biologisk set forholder sig sådan, at man tiltrækkes af duft og gener? Til dette... -
problemstillinger til AT om ID
ForumindlægHej alle mand.. Jeg skal skrive AT-opgave om Intelligent Design i religion og biologi..-endelig har jeg valgt! Men så er problemet lidt den her problemformulering! er der nogle der har nogle gode ideer? evt. ved en masse om dette emne? Mine egne 1. problemstillinger lyder ca. sådan: Hvordan udfor... -
Det perfekte menneske - genmanipulation og kunstig befrugtning
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive i biologi og samfundsfag, hvor overskriften/underemnet er noget i stil med indlæggets. Da jeg ikke har haft mulighed for at sætte mig ordentligt ind i emnet endnu, ville jeg lige spørge om, hvilken indgangsvinkel jeg skal bruge: genmanipulation eller kunstig befrug... -
SRP HTX hjælp
ForumindlægHej jeg har købt SRP bogen. Går på HTX og vi har kun 1 uge at skrive SRP'en i. Jeg skriver i kemi og biologi. Starten af min problemformulering lyder sådan her: Giv en kemisk redegørelse for udvalgte hormonforstyrrende stoffer. Jeg sidder så og læser om fagenes metode, men undrer mig ove... -
Peak Flow
ForumindlægHej. Jeg er lige i gang med en biologi opgave om peak flow og vitalkapacit. Min klasse har derfor lavet nogle forsøg, og har derefter samlet det i et skema. Nu skal jeg så lave en graf for peak flow som funktion af højden. Jeg har data om peakflow og højden. Men hvordan laver jeg det til en... -
Energipyramiden.
ForumindlægHej allesammen! Jeg har nogle problemer med en biologi opgave, der omhandler energipyramiden. Jeg har et spørgsmål hvor der står følgende: Forklar ud fra energipyramiden hvorfor det er meget energikrævende at producere oksekød? Jeg er lidt på bar bund her, men jeg kan se at det nederste lag... -
AT- Fedme og fedmerelateret sygdomme
Forumindlægjeg står og skal lave AT her de næste par dage, men er desværre gået lidt i stå... nogle af de ting jeg har tænkt mig at involvere mig med er er børn og fedme og hvilke fedme relaterede sygdomme der kan fremstå... men også om familie"status" om der har nogen effekt på at barnet kommer... -
AT - kunstig intelligens!!
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT-opgave om kunstig intelligens i fagene biologi og filosofi. Jeg havde tænk, at sætte kunstig intelligens op imod sjæl-legemeproblemet dvs. at en computer/robot får menneskelige egenskaber som fx. bevidsthed osv. Er der nogle, der har nogle gode ideer til netop dette emne... -
Lidt information omkring opgave aflevering
ForumindlægHey, jeg har for 2 år siden afleveret en SRP på stx i biologi a og kemi b på 20 sider og afleveret i hånd og ikke elektronisk ... min søster går på HF, på et helt andet gymnasiet, og har fået nogenlunde samme emne, hun har så fået hjælp, hvor meget af det har hun fået af mig, hendes opg... -
Analyse af "sundere,slankere og stærkere med Anne Bech"
ForumindlægNogen der kan hjælpe med en analyse af denne artikel?: http://www.alt.dk/sundhed/anne-bech-ovelser Det er til AT opgave i biologi og dansk omkring kropsidealer (Hollywood idealet). Skal sammenligne med et amerikansk medie hvor jeg tænker denne artikel: http://www.fitnessrxwomen.com/life-healt... -
Hjælp... Eksamen om 2 dage!!!
ForumindlægHej, jeg skal Biologi C på flex og skal til eksamen på onsdag. Jeg håber at nogle vil hjælpe mig med spørgsmål 2. 1. forklare hvordan blodtyper i ABO-systemet og/eller rhesussystemet nedarves DET HAR JEG STYR PÅ. 2. give eksemple... -
VEJLEDNING
Forumindlægjeg har lavet mit første udkast til en mulig At synopsis, med deadline 3. marts. jeg søger nogle som evt. kan hjælpe med at afklare, hvorledes jeg er i processen i udarbejdelsen af en synopsis og hvorledes den kan blive bedre. fagene er biologi (naturvidenskabelig) og religion (humanistisk) tr... -
Idræt og Samfundsfag: fedme
ForumindlægHej, Det er snart tid til at vælge fag og område til SRP, og i den forbindelse har jeg overvejet at vælge idræt/samf med emnet "Fedme". Men min idræts- og samfundsfagslærer har begge advaret mig om, at jeg skal passe på med at komme for meget ind på kosten, da jeg derved ville bevæge m... -
Etik
ForumindlægHej.. Jeg skal i AT skrive om stamceller i fagene biologi og religion I religion skal jeg bruge etikken og overveje hvilke etiske ting der følger med når man snakker om stamceller. Hvilke etiske overvejelser kan man komme ind på? Det eneste jeg kan finde på at om det er okay at bruge embryonale...
