Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 9961 til 9980 af 25374
  • Hjælp til projektemne.

    Forumindlæg
    Hej..... Mangler et emne til projektuge, det overordnede emne er Noget eller nogen der har gjort en forskel. men det ikke så vigtigt. Forslagende må meget gerne have noget med matematik at gøre. Vi har meget brug for hjælp så skriv hvad i tænker :)
  • Folkemordet i Rwanda

    Forumindlæg
    jeg skal analysere baggrunden for folkemordet og vurderer hvorfor denne konflikt blev så ekstrem i dets udførelse. er gået helt i stå, ved ret meget om emnet. men tror ikke jeg forstår helt hvad det indebære at lave analysen?
  • Cuba krisen / kold krig

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål: Cubakrisen = 1. Hvad var årsagen 2. Hvad var konsekvenserne? Koldkrig= 1. Hvad gik den kolde krig ud på? 2. Hvorfor var cubakrisen "spidsen"/kulminationen på krisen?
  • Engelsk AT - Amerikansk nationalisme

    Forumindlæg
    Hejsa (: Hvor tror I, at den stærke nationalfølelse, som amerikanerne har, stammer fra? Og hvorfor er vi danskere ikke i besidelse af én lige så stærk én? Kunne dette skyldes, historiske begivenheder, samfundet? Eller andre faktorer? Hvad mener I??
  • Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej derude, jeg ville gerne høre om hvilke Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig?
  • FSA Skriftlig fremstilling - Noter??

    Forumindlæg
    Må man gerne medbringe sine noter med til 20 min. samtale ??
  • Kildeanalyse

    Forumindlæg
    hvis man har nogle avis artikler og skal analysere dem hvordan ved man det 1 hånds kilde eller 2håndskilde? eller om det primære sekundære osv hvad skal man mere være opmærksom på når man analysere?
  • Præsentation af anden viden?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til AT-årsprøve i morgen, og sidder og læser min opgave igennem. Det er gået op for mig, at jeg ar besvaret et spørgsmål med et irrelevant svar, så mit egentlige spørgsmål slet ikke er besvaret i delkonklusionen. Nu har jeg fundet det rigtige svar, som er noget helt andet, end hvad d...
  • Noter på STX?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak
  • Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)

    Forumindlæg
    Altså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he...
  • Jeg- beretter

    Forumindlæg
    Hej SP. Har lige en spørgsmål: Hvad er en jeg beretter. hvis nogen gad eller ville skrive hvad det betyd. jeg har prøvet at slå det op i en betydnings ordbod men forstår det bare ikke ): tak på forhånd..
  • Science fiction stil

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle bestmte regler man skal overholde når man skal skrive en science fiction stil? den skal være færdig til imorgen, så ville være glad for hurtige svar :)
  • Ved ikke hvad jeg skal skrive mere om

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke hvad jeg kan skrive mere på mit essay. Essayet handler om min morfar, som var en stor betydning for mig. og kan ikke skrive mere, jeg er på ca lidt over en halv side og skal have en hel side, før den er godkendt. Hvad kunne være en ide om?
  • Et folkeeventyr

    Forumindlæg
    Nogle der vil være sød, og rette en stil for mig.? Har et par problemer med kommaer og punktummer. SÅ DET VILLE BETYDER MEGET
  • hvad betyder det?

    Forumindlæg
    koloni betyder det helt præcist landbrug?
  • Stilistisk analyse

    Forumindlæg
    Hej derude. Er der nogen af jer, der er super god til at lave stilistiske analyser? Sidder midt i SRP og skal lave netop sådan en af Russ Feingolds tale "On the Anti-terrorism Bill from the Senate Floor", og jeg er på bar bund. Kan nogen hjælpe? Link til tale: http://epic.org/pr...
  • komplekse tal HASTER

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal?
  • Projektopgave - Emne?

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder i et dilemma, da jeg i Januar starter på den obligatoriske 9. Klasses projektopgave. Jeg skal være sammen med en fra klassen, og vi har lige fået overemnet afvide som er "Konflikt". Vi er dog lidt på bar bund, da vi egentlig ikke har lyst til, at skrive om det der ligg...
  • religiøse modsætninger i mellemøsten?

    Forumindlæg
    hej, er der nogen der kan sige mig "de religiøse modsætninger i mellemøsten". ??????
  • Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag