Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 10021 til 10040 af 25374
-
old. eksamen
ForumindlægOkay, der er lige nogle ting som jeg skal have på det rene..Til old. eksamen kommer man (jeg) op i kendt tekst og billede.Hvor stort er det tekst stykke man kan komme op i? fx en hek sang i Iliaden?Hvordan skal man analysere tekststykket?Skal man bare sige det der står i ens noter?? -
herodot
ForumindlægJeg forstår ikke:Herodots verdensbilledeNilenFiskene i NilenHvad går jeg?? Hvis jeg trækker en af de tre tekster af Herodot er jeg død. Er der ingen af jer der har nogle noter? -
koncentrationsbesvær
ForumindlægJeg har bare ikke kunnet koncentrere mig hele dagen om old..ska op på fredag, og har kun nået monumenterne, mangler stadig 4 værker..kender I ikke det, at man ik ka koncentrere sig, eller r d bare mig? -
Mose bog 1. kap 22?
Forumindlæghey allesammenjeg sidder og forbereder til religion eksam...jeg har lige laest kapitel 22 i 1. mosebog, hvor Abraham skal ofre sin soen isak...Da gud taler til Abraham, og vil have at Abraham skal ofre sin soen...men hvad er poiten med det...??At gud vil vise at han er der og man skal tro paa ham... -
Som englene flyver
Forumindlæghej alle! Med hvilket belæg kan man sige, at de to søstre i "Som englene flyver" er en og samme person? -
Fortælleren...?
ForumindlægKan I hjælpe mig med at forklare til mig de her:Objektiv fortæller. Personal fortæller og, Er 1. person fortæller og en jeg-fortæller den sammen? På forhånden tak -
Jesus' korsfæstelse?
ForumindlægHvordan forholder Jesus sig under korsfæstelsen, ifølge de forskellige evangelier? -
Gærkenland
ForumindlægHej, jeg sidder og læser til eksamen. Og så står der i mine papirer: " Den græske stat var ikke forfalden til den form for statsterror mod anderledes tænkende". Her menes der vel, at staten ikke følte sig truet af anderledes tænkene, som vi fx gør i dag. Men så er mit spørgsmål, hvorfo... -
3.g' opgave
ForumindlægHej alle... Jeg søger inspiration til min SSO.. Håber der er nogle venlige sjæle, der vil dele deres hovedemner/problemformuleringer.. På forhånd tak! -
Analyse af uddrag af roman
ForumindlægHej.. Jeg sidder og analyserer et uddrag af "Plastic" skrevet af Mette Thomsen. Er der nogen der har læst den, eller har skrevet opgave om den, så kunne det være rart at få lidt fif jeg kan bygge videre på.. På forhånd tak Karina C -
genre & morale.
Forumindlæg- Hej, jeg skal lave en boganmeldelse, hvor der er 3 bøger i serien, og jeg mener så det er en roman, men er genren ikke så seriebøger? - Hvis det nu er en roman, kan man så tilføje noget mere end bare at skrive det en roman, og hvad kan man tilføje? - Hvad er en morale? -
Kepler og Galilei
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal skrive et brev fra Kepler til Galilei, hvori Kepler beskriver resultatet af sine beregninger. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal skrive om. - Nogle der kunne komme med nogle ideer, om hvad jeg kan skrive om. I en tideligere opgave, skulle je... -
Barnemord i Pelle Erobreren??
ForumindlægHej, jeg står i den situation, at jeg skal perspektivere et billede med barnemord og tænkte, om det ikke er noget med et barnemord i Pelle Erobreren, hvor en kvinde slår sit barn ihjel, fordi hun har fået det uden for ægteskab? Hvis nogen kan fortælle mig yderligere om det så vær venlig at skrive? -
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
Auster SSO. Music of Chance
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SSO her om en uges tid. Har valgt at skrive i engelsk om Paul Austers roman "The Music of Chance".. Er lidt i tvivl om hvor jeg skal lægge fokus også mht. en råd tråd, men jeg regner med at fokusere lidt på Nashes liv, hans forhold til Pozzi og til de andre personer... -
Dansk eksamen - ondskab
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i dansk her til sommer. Jeg har trukket fordybelsesområdet "Ondskab i grafisk roman/novelle", men jeg har virkelig ingen ideer til hvad jeg kan vælge. Har i nogle ideer til hvilken novelle/roman jeg kan vælge. På forhånd tak for hjælpen :D -
College USA vs CBS - merit
ForumindlægMin datter læser engelsk på Santa Barbara City College i Californien hvor hun er ved at afslutte første semester,med fokus på engelsk skriftlig, mundtlig samt grammatik. Vi har nu undersøgt muligheden for at hun kan læse videre på CBS, men kan forstå efter telefonisk kontakt med CBS at det nive... -
Myter
ForumindlægHvorfor findes der myter om uhyre? Fx søhyret Kraken, den der blæksprutte. Hvad er meningen? -
Dumpe??
ForumindlægHej går i 3.g på HTX, og bliver lidt i tvivl. Mit snit burde ikke kunne komme ned på under 02, men synes jeg har hørt at selv om ens snit er over 02 kan man godt dumpe, hvis man får for mange 00. Vil lige høre, for kunne få et par 00 til nogle a fags eksamner, og så løber det jo hurtigt op, da ... -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for...
