Søgning på: historie noter hf. Resultater: 11441 til 11460 af 33009
  • Udeblivelse fra eksamen STX

    Forumindlæg
    Hej Jeg har valgt ikke at tage min sidste eksamen, og ville lige spørge om der er nogen herinde der ved hvad man skal gøre for at lukke sit eksamensbevis? skal man vælge HF-enkeltfag eller gymnasiel supplering? Tak for forhånd
  • forskydning ved ligevægt haster meget!

    Forumindlæg
    hej, er der nogen der kan hjælpe med: HF + H2O <--> F- + H3O+ Hvorledes vil ligevægten forskydes ved fortynding? jeg har sagt at den forskydes mod højre pga. der kommer mere H2O der gøre at reaktionsbrøken bliver mindre!! men er det rigtigt eller ikke!???
  • gymnasial supplering

    Forumindlæg
    Hej, jeg slutter snart min Hf, men jeg ikke har bestået et fag på B niveau. Kan jeg tage det fag i A niveau som gymnasial supllering, selvom jeg ikke har bestået B niveau?
  • Indekstal

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen der kan med lidt tekst forklare hvad et indekstal er og hvordan man regner det ud? :) Måske også nogen der kan svare på (også med tekst) hvordan men regner med procenter. Det er matematik på HF jeg har bare lige så vi er enige om niveauet... Tak på for hånd. :)
  • Haster

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i dansk skriftlige snart..jeg går selv på hf(2.år). jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode ideer til, hvordan man laver en god stil, skitse over hvad jeg skal tage op osv. mange tak på forhånd.
  • Job med Uddannelse

    Forumindlæg
    Hey Hva så der. Jeg bliver student her til sommer (HF). Derfor ville jeg gerne vide om nogen kender navne på nogle fimaer. Der uddanner en person og samtidig også giver arbejde i firmaet.
  • Genopfriskning af matematik.

    Forumindlæg
    Jeg skal starte på HF efter sommerferien. Men jeg har problemer med matematik, jeg kan intet huske. Jeg kan ikke huske hvordan man dividere, areal, rumfang, regnestykker med x og ( ). Så hvis i kunne komme med nogle nemme metoder ville jeg være meget taknemlig :))
  • Haster..plz hjælp hvis i ved noget!

    Forumindlæg
    Jeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt.
  • Eksamensspørgsmål?

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen HF'ere derude der har nogle eksamensspørgsmål liggende fra sidste år? Jeg skal op til naturfags-eksamen (bio, geo og kemi) her d. 19. og ville gerne øve mig lidt! I kan evt. sende dem til mig På forhånd tak - Anja
  • Gange snit med 1.08?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er lige blevet færdig med en HF eksamen. Jeg har kun 1 A- niveua's fag, og mit snit ligger på omkring 6, passer det at jeg kan gange mit snit med 1.08??
  • a,b og c

    Forumindlæg
    HEJ..... jeg har et meget kort spørgsmål her. Hvis man nu går på HF og man har fået et 7 tal efter den ny skala i Engelsk og det er på B man har det hvad skal jeg så gange min karakter med???? og det samme nu hvis det var et fag på C eller A? Håber nogen ka hjælpe tak på forhånd
  • Gennemsnit 7-trin skala(HTX)

    Forumindlæg
    Nogen der har lavet et regneark til udregning af gennemsnitskarakter for 7-trins skalaen, for HTX elever. Har set dem for stx og hf elever, men intet for HTX elever. Håber der er nogen der kan hjælpe, eller har en anden nem metode til at udregne skidtet på :) på forhånd tak.
  • karakter givning?

    Forumindlæg
    Hey folks... var op til min HF MAT B eksamen her i maj, og har lige fået svar fra hvordan det var gået, hvor meget skal man somsagt ha for at få et 6tal altså %rigtige. 1opgave rigtige af de store giver somsagt et 5tal hva jeg forstår.
  • hvordan foregår mdtl tysk eksamen

    Forumindlæg
    hvordan foregår tysk mundtlig eksamen? ( den nye ordning) HF. man trækker en tekst, som man skal snakke om på dansk, men i hvor lang tid? man trækker en tekst som man skal forberede i 24 timer, men hvor i lang tid skal man presentere den? tak.
  • Søger inspiration til selvportræt

    Forumindlæg
    Skal skrive et kort selvportræt som første opgave på HF. Bliver nok i jeg-form, men vil gerne undgår at bruge jeg, jeg og jeg hele tiden. Virker som en simpel opgave, men jeg har ikke gået i skole i 20 år, så bær over med mig :-)
  • Naturfags eksame

    Forumindlæg
    Jeg går på HF er lidt bange for den naturfags eksame til sommer (geo, bio og kemi) Hvor god skal man være for at kunne få 10 ? og hvad kunne eksame spørgsmålene være ? nogle der har været oppe til sådan en eksame som kan hjælpe mig lidt.
  • Engelsk eksamen 8 DEC 2009

    Forumindlæg
    Nogen der vil kigge på min opgave fra i dag 8 DEC 2009 i Engelsk HF b. Den er jo afleveret men i må da gerne kigge fejl. Er spændt på at høre om det er helt hen i vejret.
  • Asymptoter

    Forumindlæg
    Er der nogen der gider forklare mig, hvor på denne graf, man kan ses asymptoterne?.. http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/kegle.html#hyperbel Er godt nok tabt!.. Håber seriøst nogen vil hjælpe mig, skal bruge det til et projekt, der står til aflevering fredag.. :S..
  • Udregning af karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Hej kære læser! Ved du hvor jeg kan finde et skema, der udregner mit gennemsnit og som også tager højde for vægtningen af karakteren. Jeg erigang med at tage en HF på Kvuc, så et skema der passer dertil ville være lækkert. Mange tak :)
  • SSO - formelle krav?

    Forumindlæg
    Heyy:) er der nogen herinde der ved om der er nogle formelle krav til SSO i HF ud over halvanden linjeafstand..? Må man godt lave skriftstørrelsen mindre og vælge en anden type? Synes ikke rigtigt vi har fået noget at vide om det??