Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11961 til 11980 af 34041
-
Ligninger
ForumindlægJeg har ledt og ledt men jeg kan ikke finde et eksempel Gøre rede for, hvordan man kan løse to ligninger med to ubekendte, gerne via et eksempel? -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at plotte det ind, men jeg ved ikke hvad en sumkurve er. Og jeg ved ikke hvilke kvartil der er tale om fravær eller skole eleverne. -
Udfyldning af tabellen
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af regne de tomme felter :/ billde af opg på linket også https://imgur.com/TSTN9Mm -
Metamatisk model
ForumindlægJeg skal i en opg. redegøre for en matematisk model, som ikke må være multiplikatormodellen mit spørgsmål er, hvilke andre matematiskmodeller muligheder er der, spm jeg kan vælge at redegøre for? -
Prøver/fforberedelse
ForumindlægNogle der kender har kendskab til hjemmesider, hvor du kan øve, forberede, dig op til eksamen, samt optagelse? Altså teste hvorfor et niveau man ligger på. -
Parabel bevis
ForumindlægJeg har et problem, fordi jeg skal forklare beviset for parablens ligning. Dette bevis har jeg desværre smidt væk. Derfor håber jeg der er nogen der kan hjælpe med det.vh. Michael -
Babylonsk lertavle (SSO)
ForumindlægHey... Jeg skal vise nogle eksempler på henholdsvis multiplikationstabeller og reciproktabeller... Jeg har ledt rundt på nettet uden held... Nogle der kender en hjemmeside? Det skal bruges til min SSO opg -
Potensregneregel
ForumindlægNogen der kan give mig potensregnereglen for en brøk? -
hjælpe med trekant'er
ForumindlægHeej alle Jeg ska lave én opgave som hedder ; Trekant DEF er ligebenet og G er midtpunktet af Dd a) beregn længden af højden FG - Hvordan skal man det ? b) beregn arealet af tekant DEF -hvordan skal man gøre det ? Hælp -
Sproglig linie?
ForumindlægHej Studi! Jeg har tænkt over at skifte til sproglíg linie pga. mat C. Jeg har brug for nogen der kunne hjælpe mig, med at finde uddannelser med de fag, som sprolig linie har! Det ville være kanon dejlig, hvis I ville hjælpe ;D På forhånd tak! -
SRP - NWL's program
ForumindlægHej :) Er der nogle her der har skrevet om eller afprøvet et program der hedder NWL ? forkortelsen står for personen der har opfundet programmet, nemlig Niels Wessel Larsen. Det er et program til at tegne bjerrumdiagrammer og logaritmiske diagrammer. Men jeg skal omtale ideen bag programmet, ... -
kvadratisk funktion af to variabler
ForumindlægJeg oprettede på søndag et spørgsmål vedr. en kvadratisk funktion af to variabler. Jeg havde regnet en del af den, men jeg tvivler omkring niveaukurven, fordi den virker underlig for mig. Jeg vedhæftede mine udregninger, og håbede at nogen ville gennemgå dem, måske særligt omkring niveaukurven. L... -
beskrivelse af logaritmefunktioner log(x) og ln(x)
Forumindlægskæring med akserne og monotoniforhold ? er helt fortabt , hjælp mig til imorgeeeeeeeeeeen :S -
Haster! Differentialregning!
ForumindlægJeg skal fremlægge et eksamensspørgsmål for min klasse i morgen: Udled de 3 regneregler for henholdsvis f + g, f - g og kg. But have to do that shit? -
Langt matematikkompedie fra uvm
ForumindlægHejsa et stykke tid siden var der en, som linkede til et langt kompendie fra uvm. Det var om mat A og indeholdte en masse opgaver og andet, mener jeg. Jeg kan ikke finde det nu, kan I smide et link? Tak. -
andengradspolynomier.
Forumindlægdu skal komme ind på problemstillinger indenfor økonomi, der kan beskrives med andengradspolynomier. Har ingen ide til hvad jeg skal gøre, håber i kan hjælpe mig. Haster! På forhånd tak -
Hjælp
ForumindlægMed udregning -
Hjælp.. det haster
ForumindlægJeg er virkelig idiot til matematik.... jeg skal til mundtlig mat eksame imorgen jeg vil gerne høre om der er noget jeg kan gøre så jeg bare er sikker på at bestå.... -
Mundtlige årsprøver
ForumindlægJeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med? -
kræver økonomi udd. mere magt. end selve mat. udd.
ForumindlægJeg sidder som mange andre og skal bestemme hvad jeg skal søge ind på efter sommerferien. Jeg overvejer enten HA almen på CBS eller økonomi på Ku. Jeg var inde og se de specifikke adgangskrav i økonomi på Ku krævede at man min. skulle have et gennemsnit på 6 i mat. Jeg gik for sjov ind på mat. og...
