Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 12361 til 12380 af 35503
-
Påvirkning og betydning
ForumindlægNogen der kan give mig en forklaring på blodets og blodkredsløbets påvirkning og betydning for helbredet? -
Muligt at skifte C-valgfag?
ForumindlægJeg har desværre fået en lærer i et valgfag på C-niveau, som jeg ikke bryder mig om (havde ham sidste år i 2g). Derfor kunne ejg godt tænke mig at skifte til et andet valgfag, men er det for sent nu? Vi begynder jo i skole i næste uge. -
Antistoffer
Forumindlæghej ville i ikke nok hjælpe mig med et spørgsmål om antistoffer? det lyder sådan Hvilken bindinstype spaltes af ensymet? -
længde på essay
Forumindlægjeg er igang med at skrive et essay i dansk. hvor lang vil i sige, at stilen skal være? -
"Keine Ahnung" af Karen Duve
ForumindlægHey. Er der nogen der har læst teksten Keine Ahnung af Karen Duve. Har virkelig brug for noget hjælp. Line. -
Dansk synopsis HJÆLP
ForumindlægHvad er forskellen helt præcis på "Disposition for fremlæggelsen" og "præsentation af analyse- og fortolkningspunkter"? For mit vedkommende ser det ud til at ens analyse- og fortolkningspunkter er alt det man skal tale om, hvilket så også burde betyde at de skulle stå under en... -
"Praxis" af Fay Weldon
ForumindlægHej! Skal pga. sygdom først skrive mit studieretningsprojekt (3.g) i vinterferien og leder derfor desperat efter et emne. Skal skrive i engelsk og historie med engelsk som hovedfag og søger derfor en engelsk skønlitterær bog man kan perspektivere til den historiske del. Er blevet foreslået bog... -
Dansk D skriftlig fremstilling.
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen, som har været på til skriftlig fremstilling i dansk D, som f.eks kunne sende deres stil som de skrev til prøven? Så jeg kunne få et eller andet indblik i måden? Jeg ved, at det er noget med, at man komme komme til entenl at skrive en klumme, debatindlæg eller anmeld... -
Skifte fra STX til HF
ForumindlægHej SP Er der nogen som har erfaring omkring, hvordan det var at skifte fra STX (en naturvidenskabeliglinje) til HF. Eller bare nogle som kan fortælle, hvordan det er at gå på HF, eksaminer, fag osv.? Tak på forhånd. -
Samfunds fags prøver
ForumindlægSkal til Samfunds fags mundligt prøver. Er der nogen der kan give gode råd. -
Gamle >< Nye
ForumindlægHej Alle fysikfolk :) Jeg har lige brugt det meste af dagen på at regne nogle fysikopgaver igennem - jeg har primært regnet de vejledende sæt, som uvm har udgivet efter den nye reform. Der er selvfølgelig nogle af jer der sikkert har regnet dem igennem og regnet tidligere eksamenssæt fra den gam... -
Spørgsmål vedr. AT
ForumindlægMå man godt have bilag med? Jeg vil desuden værdsætte, hvis der er nogen, der gider at svare på denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=525474 -
talepair
ForumindlægHvordan skal talepapiret laves -
Fedme - Teori og metode
ForumindlægSå er jeg som så mange andre i gang med AT!! Jeg forstår stadig ikke helt ideen bag AT og er meget forvirret.. Jeg har om fedme, og skriver i Biologi og Samfundsfag, og min problemstilling er om fedme er en epidemi! Der hvor er jeg så er gået i stå er ved Metode og Teori afsnittet.. Hvad pokker... -
Kristendom mundtlig - Hvor lang tid skal man fremlægge?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvor længe man skal fremlægge i kristendom mundtlig, nogle der har bedre styr på det end mig? -
Please hjælp ang. AT synopsis
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har skrevet en AT-synopsis om Marx i samfundsfag og religion og ville blive ufattelig glad, hvis der var en, der havde lyst til at bruge ti minutter på at læse den igennem og give deres mening tilkende. Hvis der er nogen, der har lyst til at hjælpe må I meget gerne skrive, ... -
Politik og medier
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til mundtlig årsprøve i samfundsfag imorgen og jeg har trukket følgende emne: Politik og medier. I en af bilagene har jeg fået denne figur: http://basissamf.systime.dk/kapitel-4/45-de-politiske-partier.html Nogle der kan hjælpe mig med at få noget ud af den figur? Har li... -
Spørgsmål omkring outline
ForumindlægHvor lang tid har man i alt til at forbedrede sig inden man skal op i engelsk outline? -
Gysertræk
ForumindlægHej kender nogen en gode side, hvor man kan læse om gyser-træk? -
Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau, eller omvendt?
ForumindlægJeg overvejer kraftigt om at vælge et femte A-niveau fag (Tysk i STX), dog frygter jeg, at det bliver for svært og uoverskueligt. Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau eller omvendt med at skifte fra A til B, hvis man fortryder sit valg senere hen? Tusind tak!
