Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 12941 til 12960 af 95433
-
HJÆLP
ForumindlægNogle der kan forklare mig prikformel og stregformel?? plizz det haster! -
Hjælp, impulsbevarelsessætningen og alfa partikel
ForumindlægJeg har problemer med to opgaver, hvor man skal næsten gøre det samme (tror jeg).Opg 6, Månens overflade.b) Begrund (blandt andet ved hjælp af impulsbevarelsessætningen), at denkinetiske energi af den enkelte α-partikel udsendt fra en 242Cm-kerne ermindre end henfaldets Q-værdi.http://us.uvm... -
Momentarme?? Help!!
ForumindlægHej alle.sidder og læser til idrætseksamen i morgen.. Nogen der kan sige mig hvad momentarme er?takker -
kredsløb med glødelampe
Forumindlægjeg har en figur som viser karakteristikken for en glødelampe. et batteri har den elektromotoriske kraft 6,0 V og indre resistans 1,5 Ohm. når glødelampen tilsluttes batteriet, indstiller der sig en bestemt strømstyrke i kredsløbet..Find denne strømstyrke, fx ved en grafisk metode..jeg ved godt h... -
Raketter
ForumindlægJeg skal finde ud af hvilke forskellige raketter der har været gennem tiden og hvad deres gøremål har været(selvfølgelig ikke alle, men et udsnit) jeg har bare svært ved at finde noget på nettet. Nogen der kan hjælpe! urgamle;)raketter-->rumraketter -
studieretningsopgave
ForumindlægEr I andre 2g'ere også begyndt på jeres studieretningsopgave? Hvad skriver I om? og er det nogen af jer som er begyndt på jeres opgave som skriver i mat / fysk om skrå kast ? -
HJÆLP til SYNOP.
ForumindlægHej Jeg skal iganag med at skrive at-opgave; Emnet er krig, medier og teknologi, inden for det skal jeg skrive en synopses. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge; altså hvilke krig eller medier eller teknologi. Det vil virkelig være stort hjælp hvis nogen giver nogle inspirationer... -
Vektor vs. modellering
ForumindlægJeg læser mat B og kunne bare af nysgerrighed godt tænke mig at vide om vektorer kan bruges til modellering? Vh. Mie -
Lampe!. .
ForumindlægAnna har en lampe som er tændt 14 timer i døgnet året rundt. Effektforbruget er 40 W for lampen. Hvor meget energi omsætter lampen i løbet af 1 år? -
meget hurtig hjælp! (nemt?)
Forumindlæghvad kræver mest energi: opvarmning af is eller opvarmning af vand? hvad kræver mest energi: smeltning af is eller fordampning af vand? -
½ side rettelse
ForumindlægHej, er der nogen, der gider at rette ½ side på engelsk? -
Frit fald - energi omsætning..
Forumindlæghttp://i12.tinypic.com/6wzo50y.jpg Hvordan kan man beskrive energiomsætningerne ved et lods frie fald? jeg forstår ikke hvorfor det er den kinetiske energi der øges og omvendt.. Nogen der kan forklare det? :/ -
ts-graf og fart
ForumindlægHej herinde Jeg har en (tid,strækning)-graf, hvor det er målt i sekunder og meter.. jeg har en masse tal fra grafen i en tabel. Men hvordan finder jeg farten ud fra denne graf/tabel? - pox -
haster
ForumindlægTo højttalere er placeret med en indbydes afstand på 2,00 m. de udsender den samme tone med frekvensen 430 Hz i takt (fase). Opgaven går ud på at vi skal finde ud af hvor på linien mellem de to højttalere er der henholdsvis destruktiv og konstruktive interferens? er der en venlig og hjælpsom... -
opgave i hastighed
ForumindlægEn vægtløfter hæver vægtstangen roligt til fuld højde(opadstrakte arme), holder den skælvende over hovedet i et par sekunder og lader den falde ned på underlaget med et brag. Vægtstangens højde over underlaget til da være en funktion h af tiden t. Løftet starter til tiden t=0 Opgave: Tegn en... -
HURTIG HJÆÆLP SØGES!!!!!
ForumindlægHej... Jeg skal skrive en A4 side om Newtonsprisme og hvordan den bryder lyset, men kan bare ikke finde nok oplysninger. Er der ikke nogen der kan give mig nogle links over hjemmesider , eller i det mindste prøve at give mig en nem og lang forklaring over det.. ?? HÅBER I KAN HJÆLPE!!!! -
lastbil - fart
ForumindlægHej, håber at nogle kan hjælpe mig. En lastbil med en masse på 20 ton kører ved en konstant hastighed på 10m/s op af en bakke som har en hældning af 4 grader (til den horisontale linje), når motoren producerer en kraft på 15.2 kN. Antag at luftmodstanden er propotional til kvadratet af hastighede... -
HJÆLP! Redegørelse af reaktionsordener
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en god redegørelse for en 0. ordens, 1. ordens og 2. ordens reaktion? Det haster . Tak :) -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
Mekanisk isoleret system
ForumindlægFalder energikvaliteten i et mekanisk isoleret system, for det siger energikvalitet jo, eller er det bare ønsketænkning, for der vil jeg være luftmodstand osv.?
