Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13101 til 13120 af 154034
-
informations søgning
ForumindlægHey mangler nogle informationer om hvordan Alkohol og cigaretter påvirker ens sundhed fysisk ..... nogen som kunne hjælpe med at finde nogle informationer om det -
Hvem godkender hvilke opgaver?
ForumindlægHvor kan jeg læse, hvem der godkender de forskellige typer opgaver? -
Hvad er capsomers?
ForumindlægEt enkel virion kan have et stort antal "capsomers".\nHvad er capsomers? Findes der et dansk ord for det - vi havde om HIV-virus sidste år - måske har jeg bare glemt hvad det er.\n\nOrdet står i introduktion til emnet virus.\n\nKath. -
Basisk fosfatase
ForumindlægEr der nogle der ved hvilken funktion basisk fosfatase har i vores krop? (andet end at det katalyserer reaktioner) -
translokation og rekombination
Forumindlæghej\n\nEr der nogen der ved hvad forskellen på translokation og rekombination er? Hvornår bruges de forskellige og i hvilke sammenhænge?\n -
Planters optagelse af nitrat
ForumindlægHvordan optager planter nitrat? Ja, gennem rødderne - det ved jeg, men sådan lidt mere detaljeret! Håber nogen kan hjælpe hurtigt.. -
terminsprøver
Forumindlægskal til terminsprøver i den kommende uge, her på onsdag d. 9. Nolge der ved hvilke tekster osv der kommer? :-) -
Ligheder Mitose-meiose
ForumindlægEr der nogen, som kan forklarer mig hvilke ligheder melle Mitose og meiose. Har læst i min bog osv, men kan not understand! -
Hvorfor kan gas ikke opløses i vand?
ForumindlægHvorfor kan gas ikke opløses i vand? -
Kemi eller nanoteknologi?
ForumindlægHej, er der nogen som har erfaring med enten kemistudiet eller nanoteknologi på f.eks KU? Jeg overvejer at læse en af delene, men er lidt usikker. Vi havde en dame over fra Princeton, og hun frarådte nanoteknologi som en bacheloruddannelse da det er alt, alt for specifikt. Hun mente at kemistudie... -
dansk
ForumindlægMin lærer sagde engang, at det ville være en god ide om at snakke lidt om fagenes muligheder og begræsninger. Men kan ikke rigtig se nogle begrænsninger.. hmm.. jeg skriver i dansk og historie.. Dvs. humanistisk og samfundsfagligt.. Hvilke begrænsninger kan der være ved disse fag? -
Fysikken i en rumstation?
ForumindlægHej, I mit AT-projekt har jeg i min problemformulering valgt at analysere fysiske processer, der er centrale for udviklingen af den internatiaonale rumstation ISS. Jeg har i min synopsis valgt at lægge fokus på hvorledes rumstationen holdes i kredsløb, hvorfor man er vægtløs, og hvordan rumstatio... -
Opgaveredaktører
ForumindlægJeg kan se, at der er kommet nogle nye opgaveredaktører her på det sidste, og tænker på om I stadigvæk mangler nogle. I så fald, hvilket fag? -
Hvad er man hvis ?
ForumindlægHvad er man hvis man er botaniker ? -
Eksamen - Hjælp! :-(
ForumindlægSkal til Bio. C eksamen og er HELT lost! Ved simpelthe ikke hvordan jeg skal grive det an! :-( Jeg ved hvad der er blevet opgivet og hvad jeg skal læse på, men HVORDAN forbereder jeg mig? -
Nanoteknologi
ForumindlægJeg overvejer meget kraftigt at læse nanoteknologi, men er blevet lidt i tvivl. Har hørt, at man "ved lidt om meget", da studiet omhandler adskillige naturvidenskabelige områder. Andre steder beskrives uddannelsen som meget konkret og målrettet.Derfor er jeg mildest talt en smule forvir... -
Karakter
ForumindlægEr der nogen der ved hvad karakterkrav er til en optagelsesprøve på HTX. Jeg skal nemlig på optagelses prøve, og jeg vil gerne vide hvad den laveste karakter er for at komme ind på HTX :) -
Bøger om DNA
ForumindlægHej. Jeg søger meget detaljeret bøger om DNA, skal til at skrive 3.gs opgave, og mangler nogle gode bøger. Jeg har lånt nogle som beskriver DNA'et overordnede, dem har jeg læst og forstået. Så vil blive glad, hvis nogen kan referer til specielle gode bøger. Tak. -
Spildevand
ForumindlægJeg har fundet en masse om BIOLOGISKFJERNELSE af phoshat og nitrat.. det jeg behøver er KEMISK fjernelse af dem? Hvorkan kan man ikke fjerne dem på den samme måde? Hjælp mig, -
AT 4 - samf., engelsk.
Forumindlægvi har fået til opgave, at lave en synopsis, som vi skal forsvare til en mundtlig eksamen. da AT-forløbet også var i gang forige år, tænkte jeg bare på, om der mon var nogle folk, der har deres gamle opgave liggende..? det er AT 4 forløbet, der tværfagligt omhandler samfundsfag og engelsk.
