Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13281 til 13300 af 152758
-
kemisk ligevægt
ForumindlægHej alle sammen.Lige et hurtigt spørgsmål: Er det rigtigt at sige at et system er i kemisk ligevægt, når 2 modgående reaktioners hastigheder er lige store. Det lyder lidt dumt. Er der en der måske kan komme med en bedre formulering?Med venlig hilsen Kathrine -
Naturgeografi om fedt og sundhed?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksammen på fredag og skal fremlægge min evalueringsopgave som har følgende problemformulering: HVILKEN BETYDNING HAR FEDT FOR MENNESKET OG VORES SUNDHED? 1. Hvordan er fedt opbygget? 2. Hvilke problemer kan der være ved at indtage for meget transfedtsyre og mættet-fedts... -
Densitet for papir
ForumindlægJeg står lige og mangler densiteten for almindeligt papir. Har ingen databog.\n\nHvis nogle kan slå det op et sted, vil jeg meget gerne vide, hvad det er, og hvor det er slået op:)\n\nTak -
Standardkurve
ForumindlægHejsa, jeg skal gøre rede for en standardkurve, vi har om emnet ethanol og alkohol, nogen der kan hjælpe? -
Laborant uddannelsen!
ForumindlægHej allesammen! Jeg blev matematisk student i sommers, og holder lige nu et sabbatår hvor jeg arbejder på en tandlægeklinik. Jeg har tænkt mig at ville læse videre efter sommerferien, men spørgsmålet er bare hvad jeg skal læse? Lige nu har jeg ufattelig meget lyst til at blive laborant, jobbet ... -
isomeri
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe mig med kvalificerede svar på vedhæftede spørgsmål om isomeri? Mvh, Mogensen -
Salte
ForumindlægI min rapport skal jeg skrive om salte jeg har skrevet det her`` Man skelner mellekm simple ioner og sammensatte ioner. En enkel ion består af en positiv og en negativ ladning.`` Hvad kan jeg mere skrive ??? -
Fysik eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i fysik mundtlig eksamen næste uge, men jeg har et kæmpe problem. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig, hvordan det foregår, jeg ved intet om den. ville i ikke være søde at hjælpe mig? plzz det haster virkelig... -
kemibøvl
Forumindlæghej jeg har lavet en rapport om ethanolindholdet i vin, og tænkte på om der ikke er nogen der gider at rette eller kigge den igennem. på forhånd tak. Bare søg under opgaver, og en rapport ved navn "bestemmelse af ethanolindholdet i vin". -
SRP - Epigenetik(Go/no go)
ForumindlægHej allesammen. Jeg overvejer at skrive min kommende SRP i emnet ''Epigenetik'', så ville egentlig bare høre om der er andre, som har haft tidligere erfaring med dette emne? (Hvis i har nogle interresante vinklinger til emnet, må det også meget gerne komme med). - Det bliver nok ... -
stofmændge og mol??
Forumindlæghei. er der nogen der kan forklare mig forskellen på stofmængde og mol?? -
en værdi for t (vektor 3D)
ForumindlægFor hvilken værdi t er vektoren 2ti + 4j - (10+t)k vinkelret på vektoren i + tj + k hvordan regnes dette ud...? helst med forklaring.......... :) på forhånd tak -
konklusion...?
ForumindlægHej...jeg er ved at færdiggøre denne opgave om substitution i heptan og mangler bare konklusionen, men kan ikke finde ud af hvad den er....ville være dejligt hvis nogen kunne hjælpe mig.....også med eventuelle fejl. På forhånd tak:-) -
HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle, som kan fortælle mig generelt om Metaller? Først være sød at fortælle generelt om Metaller også de andre punkter.. Skal virkelig bruge det!! - Galvanisering - Anvendelsen af aluminum - Hvorfor det er vigtigt at genanvinde aluminium. På forhånd tak! (: -
BARE ET HURTIGT SPØRGSMÅL!
ForumindlægHEj. Hvad er en deformationshærdning? -
Kemisk analyse?
ForumindlægEr gået stå I min disposition til Kemisk analyse. - Hvad er kemisk analyse/Hvad bruger man det til - Forsøg kemisk analyse 5.11 nogle forslag? :) -
salicylsyre??!! hjælp!!!!!!!!!
Forumindlæghej.. hvorsan kan jeg bestemme salicylsyre og acetylsalicylsyre spetrofotometrisk??? Tusin tak påforhånd! -
Forsøg
ForumindlægHejsa Kender I nogle gode forsøg til emnet salte? Skal til eksamen om nogen uger og sidder lige og kigger på mine forsøg. Jeg havde kun tre til emnet..... Tak på forhånd.. -
EKSAMEN
ForumindlægHej studieportalen! Jeg sidder her og døjer med et kæmpe dilemma. Om 3 timer skal jeg til kemieksamen, og jeg har ikke styr på en skid af det. Jeg har læst og læst men jeg føler kun at det hele er overfladisk, og kan ikke engang afstemme en ligning. Jeg er bange for at hvis lærer og censor sti... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej allesammen. Skal op i fysik her d. 7, og har virkelig arbejde hårdt på at skrive alle mine noter sammen, og forstå hver enkelt ting. Men fatter bare ingenting af induktion, vekselspænding, og tranformation Og når det kommer til Atomfysik radioaktivitet og alkohol, ved jeg slet ikke hvad jeg ...
