Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13581 til 13600 af 63055
-
Lysere på den ene side, men ikke den anden - smirnoffreklame
ForumindlægHej alle, jeg går i 9. klasse og skal analysere en reklame til eksamen (Dansk mundtligt) Jeg har valgt en trykt reklame - Smirnoff green apple twist vodka. http://www.adverbox.com/media/campaigns/2007/01/smirnoff11.jpg Har lagt mærke til at der er lysere i højre side, men hvorfor er der det (al... -
Analyse af Kalder Mig Hjem
ForumindlægHej alle Har pludslig fået super travlt med eksamenslæsning da jeg for et par dage siden blev oprerert for blindtarmsbetændelse. :-( Jeg skal på torsdag til mundtlig danskeksamen, prøveform B i 9. klasse. Emnet jeg har trukket er: Arv og miljø. Jeg har derfor valgt at gå til eksamen med sangen ... -
Analyse af 9;Kalder Mig Hjem9; af Burhan G
ForumindlægHej alle Har pludslig fået super travlt med eksamenslæsning, pga. sygdom. :-( Jeg skal på torsdag til mundtlig danskeksamen, prøveform B i 9. klasse. Emnet jeg har trukket er: Arv og miljø. Jeg har derfor valgt at gå til eksamen med sangen 9;Kalder Mig Hjem9; af Burhan G. Jeg er nu nået ti... -
Efterskole i 10.
ForumindlægHej. Jeg er pige som kommer fra Asien. Jeg skal gå i 9. klasse efter sommerferien. Jeg vil gerne gå på en efterskole i 10. Søger en efterskole som forbereder mig på gymnasiet, altså at det er højt fagligt. Jeg har ikke interesse, for de kreative fag eller idræt. Men elsker kultur, eventyr og re... -
SU/løn?
ForumindlægHej Har lige afsluttet 9. klasse og skal her efter sommerferien i HTX, jeg er 15 år gammel, indtil videre har jeg fået vide at jeg ikke kan få løn (SU) fordi jeg ikke er 18år gammel, håber ikke det er rigtigt. For jo større man bliver, jo mere éns behov bliver, ved det ikke er godt formuleret :-... -
Søger informationer om de forskellige gymnasiale uddannelser HHX og STX
ForumindlægHej alle i forhåbenligt flotte mennesker på studieportalen. Jeg er en gut på 15 år og går i 9 klasse. Jeg har i lang tid været forholdsvis sikker på at vælge HHX efter jeg har afsluttet folkeskolen. Det jeg gerne vil høre jer om er hvordan de sociale og faglige forhold er på STX og HHX. I må mege... -
Vendepunkter - Projektopgaven 9.klasse
ForumindlægHej. Vi skal fremlægge en projektopgave, her i 9. klasse - og overemnet er "Vendepunkter". Vi kan simpelhent ikke finde nogle emner, og vores lærer vil ikke hjælpe os, så det kunne være nogle af jer havde noget. Vi tænkte på prævention, og vendepunktet kunne f.eks være at det ændrede... -
FS10 maj 2011 - Tysk
ForumindlægHey folkens Jeg er meget desperet efter at få lavet en tysk stil på 300-400 ord til i morgen... Eftersom jeg ikke har haft tysk hele 9. klasse kan jeg ikke huske specielt meget tysk. Så det er meget svært for mig at få det lavet til tiden. Er der tilfældigvis nogle som har lavet en af opgavern... -
Hvor mange måder kan man uddanne sig som Designer?
ForumindlægHej, hvor mange måder kan man uddanne sig som Designer? Altså vi ved de gymnasiale uddannelser. Men hvad med erhvervsuddannelser? Kan man videreuddanne sig hvis man først uddanner sig som beklædningshåndværker også tekstildesigner/designer efter? Hvis det passer vil, og man har uddannet sig som ... -
Projektopgave uge 5
ForumindlægHej derude! Vi har projektuge på min skole (9. klasse) i uge 5, og vi har fået overemnet "Overlevelse". Min ven og jeg har valgt underemnet "De menneskelige behov", da alle de andre grupper havde valgt ting som kræft, fattigdom osv., og vi tænkte på at vælge noget andet. Tænkt... -
Samfundsfag!,, Nattelivet i DK
ForumindlægHej Mennesker! (normalt 8 klasser men 9. kl niveau) Da jeg er igang med et projekt med 3 andre,, vi er lidt lost. Jeg har undersøgt alle vejene på nettet, youtube, samfundsfaget, og andre medier. Hvad ved i om Nattelivet i DK altså "Vold I Nattelivet? " "Nej Til Knive I Dan... -
inspiration til valg af malerier fra 1800-tallet
ForumindlægHej. Mit navn er Yasin og jeg går på slutningen af 9 klasse. Jeg skal til mundtlig eksamen, om en måned, og jeg trukket analyse af malerier fra 1800 tallet. Jeg er allerede nu lidt begyndt at tænke, hvilke malerier der kunne passe godt til mit emne. Jeg leder efter et malerie, der ikke blive... -
At finde tekst med fylde til dansk mundtlig prøve
ForumindlægHej. Jeg står med et problem vedr. mundtlig prøve i dansk (9. klasse, prøveform B). Jeg har trukket fordybelsesområdet 9;Forandring9; og skal finde et debatindlæg, en reportage eller et interview indenfor fordybelsesområdet. Jeg har egentlig valgt mit prøveoplæg, et debatindlæg af Sanne Søn... -
Fornemmelse, Bent Haller
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Om en uge skal jeg op til dansk mundtlig eksamen. Jeg skal op i teksten Fornemmelse af Bent Haller. Den kommer fra hans kortprosasamling Grænsebørn. Jeg har søgt overalt, men det er som om at ingen nogensinde har kommenteret den. Jeg kunne virkelig bruge... -
konfidensinterval
ForumindlægDen 31. Januar 2019 afholdtes der skolevalg for landets 8., 9. og 10. klasses elever. I en meningsmåling blandt 905 elever fra Københavns Kommune svarede 8,1%, at de ville stemme på Liberal Alliance. A) Bestem 95%-kofidenintervallet for Liberal Alliance stemmeandel i København Kommune. Ved d... -
Eksamens materiale
ForumindlægHej Jeg skal på til 9. klasses eksamen her til sommer. Jeg har trukket emnet "Trykte reklamer" til den mundtlige dansk eksamen. Reklamerne der er blevet opgivet er: Lyngby Storcenter - Næste stop Paradis, Reklame for vaskemidlet “Neutral” og Kildevæld/Rødekors reklame. D... -
Trække spørgsmål
ForumindlægHej, ville lige høre om nogen ved det her: Skal til mundtlig historieeksamen i morgen, og jeg har fået at vide, at 3 fra min klasse allerede har trukket "vikingetiden". Vi er 16 elever og har været igennem 9 forløb. Vikingetiden er det jeg helst ville trække. Gør det, at 3 allerede har... -
naturfaglig opgave
ForumindlægHej, vi er en grupe piger der går i 9 klasse som skal lave en naturfagligopgave. Vi har valgt emnet UV-stråling og vores underspørgsmål er: Hvad er Uv-stråling? Hvordan påvirker Uv-stråling kroppen (mutationer, sygdomme osv.)? Hvor i verden vil man være mest udsat for UV-strålinger? Hvorda... -
Perspektivering til noveller
ForumindlægJeg er en 9. klasse elev, der snart skal op til mundtlig eksamen i dansk. Jeg er i tvivl om hvilken novelle jeg skal vælge som er god til at perspektivere til følgende noveller: (det skal lige siges, at jeg kun må perspektivere til en af de 5" 9;Påskefrokost9;, 9;Ørneflugt9;, ... -
Samfundsfag eksamnen
ForumindlægHej, mig og min klassekammerat har trukket samfundsfag til vores 9. klasse eksamnen og kan ikke rigtig komme videre fra vores problemstilling. Vores problemstilling lyder: Hvorfor kan det nuværende uddannelsesniveau i Folketinget være et demokratisk problem? Og hvordan kommer det til udtryk i bes...
