Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13781 til 13800 af 25374
  • spørgsmål !

    Forumindlæg
    hej alle Jeg skal op i historie på torsdag (trække onsdag) Men jeg har nogle enkle spørgsmål - skal man have en konklusion med? Det skal man vel :) og hvor længe vare selve eksamen + min fremlæggelse? De skal vel have tid til spørgsmål?
  • kong akhnaton

    Forumindlæg
    Hej , jeg vil skrive om kong Akhnaton i historie, og jeg skal lave en problemformulering , men jeg ved ikke helt hvad for nogle spørgsmål kunne være interessante . Har i nogle ideer som kan hjælpe mig ?
  • kurz von frankfurt

    Forumindlæg
    Hej... Er der nogen der har læst de her historier. de handler om DDR, og krig. Er der nogen der vil give mig en referat, eller nogen noter til de her to tekster, vil det være til et store hjælp.. Meine beste Freundin kurz von frankfurt plzz hjælp
  • 2.g opg, romantikken, romantisme eller moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej Skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk, historie eller begge fag og ville derfor høre om der eventuelt var nogen der havde forslag til et emne inden for romantikken, romantisme eller det moderne gennembrud?
  • 2.g opg, romantikken, romantisme eller moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej Skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk, historie eller begge fag og ville derfor høre om der eventuelt var nogen der havde forslag til et emne inden for romantikken, romantisme eller det moderne gennembrud?
  • hjælp til vietnamkrigen

    Forumindlæg
    Hej mig og nogle fra min kasse skal lave en fremlæggelse i historie om vietnamkrigen, vi er nået rigtig lang med vi kan ikke finde noget om hvordan de civileforhold i vietnam var. Er der nogle som kan hjælpe os?
  • problemstillinger? national identitet

    Forumindlæg
    Jeg skal til historie eksamen i morgen, men har virkelig svært ved at finde problemstillinger inden for mit emne som lyder "National identitet". Nogen der kan hjælpe?
  • Renæssancen - arbejdsspørgsmål

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er der nogle af Jer derude, som har nogle gode links til arbejdspørgsmål til Renæssancen (Historie) som jeg kan blive insipireret af? Det ville være sååå dejligt og en kæmpe hjælp :)
  • Kulturmøder - Islam og Vesten

    Forumindlæg
    Har trukket kulturmøder, islam og vesten i min 24 timers forberedelses historie eksamen. Nogle med nogle kreative inputs til eventuelle problemstillinger, jeg er helt blank
  • udtrykket

    Forumindlæg
    Udtrykket: "En fjerd bliver til mange" Altså det jeg mener med det er, at når man fx. fortæller en historie, bliver den fortalt og genfortalt og ændre sig undervejs. Nogen der måske kender et bedre udtryk?
  • A Trip to Grand Rapids

    Forumindlæg
    hej allesammen :) jeg ville høre, om der er nogen af jer der kan give mig et referat af A Trip to Grand Rapids, hvis nogen har læst historien. hilsen Katja
  • Inspiration hjælp

    Forumindlæg
    Hej derude.. Jeg er igang med min dansk/historie opgave og har valgt korstogene, er der nogle som har skrevet denne opgave og har lyst til at sende opgaven til mig, som inspiration ? :)
  • Fortæller/synsvinkel i Et dukkehjem

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om det er eksplicit eller implicit fortæller i Henrik Ibsen et dukkehjem Jeg kan heller ikke finde ud af om det er en alvidende fortæller osv. Hvad kalder man den måde historien er opbygget et manuskript eller ?? På forhånd tak :)
  • The hand that feeds me

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kunne godt tænke mig at få at vide om der er nogen der har lavet en essay om histrein "the handthat feeds me" ? hvad er moralen i historien ?
  • "Charles" (1948)

    Forumindlæg
    Hey derude. Nogle flinke mennesker, som har læst "Charles" af Shirley Jackson & som kan sige mig hvordan/hvorfor identitet er vigtig for denne historie?
  • Hjælp please!!!

    Forumindlæg
    både demokratiske og ikke demokratiske regimer har igennem historien anvendt terror, for at tvinge en fjende i knæ. Giv eksempler og forklar hvad de går ud på... :D Kan en hjælpe? :D
  • HJÆLP TIL EKSAMENProjekt

    Forumindlæg
    hey..jeg skriver om 1.verdenskrig i historie og og har valgt at inddrage følgende fag: kemi og biologi er der nogen af jer der kunne kommer med et forslag om hvad et evt. problemformelering kunne? mange tak på forhånd.
  • FAG???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har studieretningen Engelsk A, Tysk A og Samfundsfag B, kan jeg så til SRP vælge Historie A og Samfundsfag B? TheRose
  • eventyrlig novelle?

    Forumindlæg
    hey mennesker, kan en historie godt både være en novelle og et eventyr? altså stilen er en novelle og genren er eventyr? jeg er i tvivl, håber nogen kan gøre det klart for mig... taj:)
  • Dansk stil, skal afleveres IMORGEN!?

    Forumindlæg
    - Hej, jeg skal skrive en stil. Jeg kan skrive om en ferie der har haft stor indflydelse på mig, eller en historie der hedder forladt, og det skal ende med en dukke der ligger på en sten på stranden. Har i nogle ideer? Tak (: