Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13861 til 13880 af 25374
-
Herman Bang - "Tine"
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave omkring Herman Bang, vi skal lave komposition omkring historien, er der nogle der ligger inde med dette, så jeg kan få lidt inspiration:p ? -
Krig, medier og teknologi
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis til to af emnerne ''krig, medier og teknologi'' (historie/samfundsfag) Jeg aner ikke hvad jeg vil skrive om. Nogen der har fede ideer? -
Do's and dont's til AT-eksamen
ForumindlægHej alle jer som er blevet studenter, og har været oppe i AT. Hvad gælder det om at have med når man vil fremlægge sit AT-projekt, det skal lige siges at jeg har fagene engelsk og historie. -
Plz Hjælp Dansk mundtligt prøve
ForumindlægHej er der nogle som vil være sød og hjælpe mig med at perspektivere ringen til skibsdrengens fortælling af karen blixen. Jeg har prøvet men, har svært ved at finde ligheder mellem de 2 historier -
Mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. :) -
Hjælp til novelle
ForumindlægHej!!! Skal skrive en dansk novelle. Den skal have overskriften: Jeg elsker dig.....jeg elsker ikke dig. Men jeg kan slet ikke finde på en god historie....Hjælp mig plz og giv mig masser af idéer til hvad jeg skal skrive....og tusind tak! -
Nogen der har været oppe?
ForumindlægHey alle. Ville lige høre om nogen har været oppe i historie? Og hvordan det er gået.. Er vildt spændt pga. den nye reform med 24-timers forberedelse :-S eller rettere nervøs... -
Verdenshistorie 2
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og læser til historie og er i tidsnød, så tænkte på om der var nogen der ligger inde med noter til verdenshistorien 2 s 11-50? ville være en kæmpe hjælp På forhånd tak Malene -
deduktiv og induktiv
ForumindlægHvad er det deduktiv og induktiv betyder? jeg skriver i samf og historie, og er i tvivl om hvad disse metoder betyder?? Nogen der kan hjælpe? Er også i tvivl om normativ og deskriptiV??? -
disposition til eksamen
ForumindlægHej. jeg skal op til historie i denne uge. Mit spørgsmål er, hvordan man skal skal starte til sådan en eksamen? Skal man bare f.eks. sige jeg har om den kolde krig, og vil først fortælle om det og det og så bagefter fortælle noget om blablabla osv. ?? -
Valg af emne
ForumindlægHej - Jeg skal vælge emne til SRP til mandag... Jeg har engelsk A og historie A... Er der nogle som har nogle fede emner jeg kan skrive om? Kom med alle mulige ideer tak:) -
Perspektivering til killinger af Dean Koonz
ForumindlægJeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;) -
Perspektivering til killinger af Dean Koonz
ForumindlægJeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;) -
Perspektivering til killinger af Dean Koonz
ForumindlægJeg kan ikke finde på noget at perspektivere til, nogle der vil hjælpe??? Nogle film eller bøger der minder om denne tekst? Hvis i ikke kender historien er der et resume vedheftet... tak på forhåld ;) -
Emne i AT
ForumindlægHej HVad skal jeg skrive om i AT10? Det skal være i dansk og samfundsfag, eller muligvis historie og samfundsfag. Dog helst dansk. Håber i kan komme med nogle gode idéer. Tak -
Det gode liv
ForumindlægJeg skal skrive AT-opgave i drama og historie, og jeg ville høre om I kender nogle gode teaterstykker som illustrerer en kamp for det gode liv? På forhånd tak - RavnMaja -
Digtanalyse
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med at finde ud af, hvilket slags digt dette er: http://www.post-boks.dk/praediken/skaebne.htm jeg vil mene det er episk, da det fortæller en historie, men er det et traditionelt digt? -
Romerriget
ForumindlægHej, jeg skal op til historie eksamen her den 23. og jeg sidder og læser op lige pt. Men jeg kan ikke komme på nogle gode der omhandler romerrigtet? E der nogle der kan hjælpe lidt her? -
Eksamen
ForumindlægHej, når man trækker sine kilder i historie til 24-timers forberedelsen. Trækker man da kun kilder? eller er der samtidig vedlagt nogle spørgsmål man skal svare på? ud over besvarelsen af sine egne problemstillinger -
Konsekvenser af jødeforfølgelsen?? (HASTER)
ForumindlægHej Jeg har et emne i historie omkring jødeforfølgelsen, hvor jeg skal beskrive hvilke konsekvenser jødeforfølgelsen havde for tyskerne og resten af verden.. Nogle der har nogle idéer..?
