Søgning på: analyse af novellen sex. Resultater: 1381 til 1400 af 28369
-
Fra novelle til pitch til manuskript
ForumindlægI skal prøve at arbejde med jeres egen filmatisering af en litterær tekst. Forlægget er novellen manddomsprøven af Peter Mouritzen. -
Hvad synes i om min novelle?
ForumindlægJeg har skrevet en novelle i Dansk Eksamen, og er meget nervøs for, hvordan det er gået.. Fanger man, at hovedpersonen er skizofren? Hvad synes i, i det hele taget? Caroline -
Hvordan starter jeg op på en novelle?
ForumindlægHej. Jeg ved ikke helt, hvordan at jeg skal starte op på en novelle? Er der nogle, der kan give mig gode råd til at starte?, tak på forhånd. :-) -
Novelle hjælpe med at rette til
ForumindlægKunne nogen ikke lige tænke sig og se hvad jeg har skrevet indtil videre? Og se om det ikke lyder fuldstændig håbløst? Rettelse af novelle. Indtil videre. -Komma -Punkttum -tid -
Analyse
Forumindlæghvad er : Indre synsvinkel & Ydre Synsvinkel. Hvad er Motiv?= tak :) -
Novelle om livet i byen til terminsprøver
ForumindlægHejsa :) Jeg går i 8. klasse og vi har terminsprøver nu. I dansk (prøveform B) har jeg trukket fordybelsesområdet "Livet i byen/novelle", og jeg skal finde en novelle eller novellesamling, der handler om byer, byliv etc. Vi skal desuden også læse flere tekster, før vi kan vælge én at g... -
Analyse ???
ForumindlægHej. Jeg skal analysere: ’’Hvilken betydning havde Berlinmuren for den kolde krig’’ Vores Lærer har ikke givet os de beste informationer, så er en smule i tvivl omrking analysen. skal jeg analysere kilder eller skal jeg skrive om hvilken betydning muren havde? - ford... -
Må man henvise til andre steder i ens analyse?
ForumindlægJeg sidder og skriver en analyse af en novelle, men har glemt om det er tilladt at henvise til enten tidligere eller senere nævnte ting i sin analyse undervejs. F. Eks: "Det vides at moderen er læge, hvilket bliver uddybet senere" Spørger måske dumt, det kan nok godt Googles, jeg har ... -
Noveller med familien i opbrud
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde raftehegn af kim fupz aakeson på nettet henne? Eller andre noveller om familien i opbrud såsom Køteren, eller sygdom. -
Analyser
ForumindlægHej alle, Skal op til billedkunsteksamen i morgen. Og sidder lige nu og kæmper med analyser osv. Men det jeg faktisk vil have hjælp til er hvilken billeder/malerier man kna bruge til førlgende analysestrategier: Formal, -betydnings, -og socialeanalysen? Nogen som har et par billeder som ... -
Analyse
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe lidt med at analyserer denne her? Stikordsmæssigt og mere om hvad jeg kan komme ind på i den (ikke at lave hele analysen) :).... Også har jeg bare lidt en problem om hvilke slags tekst det er. https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/mar/21/john-pilger-indigenou... -
Analyse
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en analyse til imorgen, er der en af jer der kort vil læse den igennem og give en feedback på den. Analysen er på to sider :) I må meget gerne sende en pb, hvis i har lyst til at læse den igennem og give en feedback. På forhånd tak . -
kende tegn for novelle
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med hvad der kendetegner en novelle? -
Novelle fiktion eller non-fiktion?
ForumindlægHej overskriften sig det hele. Novelle er det fiktion el. non-fiktion el. kan det værer begge dele. Og kunne vær nice,hvis du uddybede det lidt :) tak på forhånd -
Noveller fra 1990'erne
ForumindlægEr der nogen som har en novelle eller flere fra 1990'erne? Jeg skal snart op i mundtlig eksamen, og jeg kan ikke finde nogen noveller fra 1990'erne -
Novelle: Pesten i Bergamo
ForumindlægEr der nogle herinde som har læst novellen: Pesten i Bergamo , skrevet af Jacob P Jacobsen, og kan fortælle mig lidt om hvilke symboler der optræder i novellen? -
skal bruge en morder novelle skal bruges til inpiration hjælp
Forumindlægheejj skal bruge en morder novelle historie som jeg kan bruge til inpiration :) -
analyse
ForumindlægHey jeg kan ikke helt finde ud af at tolke og analysere "Far och jag" som er skrevet af Pär Lagerkvist, kunne godt bruge noget hjælp og lign. -
Analyse
ForumindlægHej alle, er der ikke nogen af jer der har en analyse af "Gennem byen sidste gang" Af dan turéll. Jeg kan simpelt hen ikke finde ud af det, på forhånd tak! -
analyse
ForumindlægEr der ikke nogen, som har været op Der gider poste deres analyse til en eksamen Hvad skal man starte med, slutte med? Hvis man fx kom op i Odyseens 6 sang?
