Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14161 til 14180 af 47924
-
Spørgsmål vedrørende skriftlig eksamen på b
ForumindlægHej alle Kan se ud fra tidligere eksamenssæt, at der kræves at man forklare hvad man gør og hvad man gør brug af. Jeg tænker, hvor meget forventes der egentlig til forklaringerne? Hvis jeg f.eks. løser en almindelig andengradsligning, hvor diskriminant formlen anvendes, forventes der at der bliv... -
Ikke reel lodtrækning om eksamen på TEC.Ledelsen snyder.
ForumindlægJeg ved, at der ikke foregår reel lodtrækning om eksamenfag på TEC. Jeg har det selv fra ledelsen. Er der andre, som sidder inde med lignende viden? -
Eksamen i morgen - forstår ikke slutning på tekst
Forumindlægteksten er et uddrag Simon de Beauvoir : Hiroshima mon amour - slutningen driller - er der en venlig sjæl som vil forklare hvad der foregår her i slutningen? Déja, à Nevers, la résistance côtoyait l'ennemi. il n'y avait plus de police. ma mère revint. il partait le len... -
Matematik B eksamen 2010 - forberedelsesmateriale
ForumindlægHej alle. Sidder her med denne opgave: se vedhæftede.. Det aflange stykke i figuren mangler jeg at beregne tværsnitsarealet på... Det der starter fra B. Hvordan gør jeg dette ? Har gjort det for de to andre stykker. B har koordinaterne (0 ; 9,67) og C (10,43 ; 5,50). På forhånd tak! Mvh. K... -
Mundtlig dansk eksamen prøveform B
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere min synopse til den mundtlige prøve i dansk i morgen, men ved ikke hvordan jeg skal gøre med hensyn til bilag. 1. Må jeg gerne have forksellige ting på et bilag (fx. to forskellige modeller) 2. Hvor mange bilag må jeg medbringe til lærer og censor Tak på forhånd :)) -
Novelle længde - Mundlig dansk eksamen
ForumindlægHvor lang må den novelle være, man vælger at fordybe sig med i mundtlig dansk? Håber i kan hjælpe. -
Er det korrekt bestemt ?? Please hjælp, har eksamen imorgen
ForumindlægHvor mange kolonier vil du forvente at se, hvis du udplader 100mikroliter af din 60-min kultur på en agarplade og inkubere natten over ved 37 grader. Jeg har: 60 min og 100 mikroliter, og skal bestemme antal af kolonier: solve( x/100)=60,x. x = 6*10^3 Håber i kan hjælpe -
Eksamens sæt Engelsk niveau A
ForumindlægHej.. Vil høre om der er nogen der lægger inde med evt. besvarelse til Eksamensopgave engelsk maj 2007opgave III B Essay - Iværksætteri og indvandrere -
Eksamens opgave Fyns skum - VØ
ForumindlægJeg sidder med en eksamensopgave om Fyns skum og jeg mangler simpethen første side i opgave formuleringen nogen der ved hvor jeg kan finde den, eller er der nogen der kender tallene til bilag 1? -
Hjælp til Dansk mundtligt eksamen - Kærlighed og det der ligner
ForumindlægHej Studie portalen Jeg har trukket "Kærlighed og det der ligner" og det syntes jeg er meget godt. jeg har bare et problem, jeg tænke jeg ville snakke om fædrelandskærlighed, jeg har søgt rigtigt mange steder for novelle, artikler eller andet jeg kan bruge uden held Jeg ville mege... -
Dansk mundtlig eksamen, Dæmoniske Fortællinger
ForumindlægHej alle Jeg har trukket dæmoniske fortællinger og ville spørge om hjælp. Er der nogen af jer der har idéer til bøger, noveller, essays, fotografier, film eller andet der kunne hjælpe mig med mit prøveoplæg -
Emne til At eksamen i biologi og samf
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive AT synopsis, og har valgt fagene Biologi og samfundsfag, men ved ikke hvad mit emne skal være. Nogen som har nogen foreslag? -
DANSK EKSAMEN A HJÆLP søde Mennesker !!!!!
ForumindlægJeg skal op i dansk på mandag, og jeg kan risikerer at trække nyheder, jeg ved næsten alt om det, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gør det altså. Jeg har brug for en nyhedsanalyse som jeg kan gå efter og kommer ind på det hele ... -
Tips til mundtlig eksamen imorgen (samfundsfag)
ForumindlægHej :), Har i ideer til hvordan kunne starte? Har i ideer til hvordan jeg kunne forberede mig i forberedelses lokalet? Har i ideer til hvilke nogle sætninger ville være god at sige, måske i starten? Har i ideer til hvordan jeg kunne få god karakter? Hvad skal der til for at få 12? Hvad kan cens... -
Dansk eksamen - 90'erne
ForumindlægJeps, så har jeg i dag torsdag udtrukket mit absolute bedste emne for mig selv - nemlig 90'erne. Meen, der er tilfældigvis ikke nogen der har nogle gode tekster? Har selv en masse idéer, men det kan jo være der dukker noget guld op :-) -
HISTORIE EKSAMEN AMERIKANSKE BORGERKRIG - MÅSKE?
ForumindlægHej, jeg har nu trukket et kildesæt med omkring 9 kilder, og jeg er ikke sikker på hvad emnet er. min overskrift hedder, Oplysningstid, revolutioner, og industrialisering. Kilderne er John locke om styreform 1690, kort over de engelske kolonier, stempelloven, og virginias stempelovsresoluti... -
Hjælp!! Analyse af branden til mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket reportage som fordybelsesområde og har derfor valgt prøveoplægget “branden” af Herman bang. Har virkelig brug for hjælp til analysen, fortolkning og perspektivering. Er der derfor nogle der har nogle noter eller en opgave liggende som jeg kan bruge? -
2-gensnedarvning hos køer EKSAMEN I MORGEN!!
ForumindlægJeg skal forklare i hvilke dominansforhold egenskaberne nedarves, men jeg er seriøst lost, da jeg ikke ved hvordan jeg skal stille genotyperne op. Hvor mange "bogstaver" kan jeg med fordel bruge? Og hvordan finder jeg dominansforholdene? Det ser jo ikke ud som om der er en sammenhæng me... -
HJÆLP! Eksamen Historie - Ideologiernes Kamp og verdensordenen
ForumindlægJeg er midt i min 24 timers forberedelse til Historieeksamen i morgen. Min opgave lyder IDEOLOGIERNES KAMP OG VERDENSORDENEN Mine bilag er: Statistik over Bruttonationalprodukt i Øst og Vest Kort over Europa under den kolde krig Tre forskellige opfattelser af den kolde krigs årsager: So... -
Differentialregning - Mundtlig eksamen A Niveau
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig matematik i næste uge, og er igang med at repetere de opgaver vi har fået udleveret dertil. Under emnet differentialregning, har vi fået en opgave der lyder således: "Gør rede for den grundlæggende idé i differentialregning samt for anvendelser heraf." &qu...
