Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 14461 til 14480 af 23877
  • Naja Marie Aidt slik

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der står inde med en rigtig god analyse af Naja Marie Aids' slik ? Så er jeg meget interesseret. Kan ikke rigtig finde noget inspiration på nettet.. På forhånd tak :)
  • Den lille rødhætte

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en analyse af Georg Brandes af "Den lille rødhætte" Er der nogen der ved hvad beidermeierstilen er ? Han nævner f.eks. at de fortsat skriver beidermeierstilen. Tak på forhånd (:
  • Autumn Rain - Kender du den?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, jeg sidder her med aflevering omkring Autumn Rain. Jeg skal starte, men jeg ved ikke hvor og hvordan. Så hvis du har lavet en analyse, eller blot har noget materiale med den, så hører jeg gerne fra dig. /Mikkel
  • Metode til filosofi og engelsk

    Forumindlæg
    Er det korrekt at bruge hermeneutik når en engelsk tekst analyseres? F.eks. den Idé og åndshistoriske metode? Desuden: jeg har hørt at mange filosoffer benytter sig af den deduktive metode, men hvad gør den helt præcis ud på?
  • Tove Ditlevsen - Når du forlader mig

    Forumindlæg
    Hej, Sidder med nogle digte fra Tove Ditlevsen - er der nogen der kan hjælpe med at analyserer "Når du forlader mig? - skal skrive SRP om Stress og depression :) Mvh Cecilie
  • Hjælp til en tekst der kan perspektiveres til bogen "Intet" af Janne Teller

    Forumindlæg
    Jeg har et problem jeg skal bruge en tekst jeg kan analyser og fortolke også kunne perspektiver den til bogen "Intet" Er der nogen der har en idé til hvike tekster jeg evt. kunne bruge?
  • HJÆLP- going home

    Forumindlæg
    Hej... Er der nogen som har en analyse eller bare et eller andet på den tekst der hedder " Going home" af archie Weller". Skal meget gerne bruge det idag... Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe
  • Bondelægen af Hans Kirk

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet en analyse/fortolkning af Bondelægen skrevet af Hans Kirk (teksten er et uddrag af Bondelægen fra Skyggespil, 1953) Det er fra et stileoplæg fra 2007 HF eksamen skriftlig dansk
  • HASTER - Historiesk kilde om pesten

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Er der nogle som er rigtig gode til Historie og kan hjælpe mig med at analysere en kilde fra 1600-tallet om pesten? Det er nemlig til mit SRP, så det haster. Betaler gerne!
  • Hvilken analysemodel?

    Forumindlæg
    Nogen som ved hvilken analyse model man skal bruge til en tekst som "Maskinerne" af Johannes V. Jensen, håber VIRKELIG nogen kan svare. På forhånd tak :)
  • Parallelhandling Hvad betyder det?

    Forumindlæg
    Hej SP. Er ved at lave en analyse af en novelle, og jeg skal tjekke for: gentagelses- eller modsætningsstrukturer, fx parallelhandlinger. Jeg forstår ikk' hvad jeg skal :). Tak på forhånd.
  • SRP VØ AFS

    Forumindlæg
    Jeg er som så mange andre også i gang med SRP og kommet lidt sent igang... Min opgave handler om Jensens Bøfhus og deres shitstorm i 2014. Problemformulering lyder således: Karakteriser virksomheden Jensens Bøfhus. Analyser Jensens Bøfhus’ interne forhold herunder virksomhedens økonomiske...
  • Dansk dansk dansk

    Forumindlæg
    Hej, Undskyld, men det haster lidt. Er der nogen, der har nogle gode links til en oversigt, hvor der kort står, hvad man skal huske, når man skriver fx essay, debat, anmeldelse, kronik, analyserer digt, m.m.? (jeg har ikke selv kunne finde nogen) Tak.
  • Artikel og Meta-opgave SRP!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en meta opgave (analyse) af en artikel jeg selv skriver i min SRP. Er der mon nogle gode råd til hvordan man strukturerer meta-opgaven? Kan ikke rigtig finde rundt i det :/ Tak!
  • Den stumme Don Juan

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg vil høre om der er en/flere der har en analyse af "Den stumme Don Juan" (Tom Kristensen, 1938) liggende, eller som kan hjælpe med af forstå teksten ordenligt.
  • analysering af en tekst

    Forumindlæg
    Jeg har denne her tekst http://www.berlingske.dk/article/20071213/dineord/712130020/ som jeg skal analyserer men jeg ved ikek helt hvad jeg skal sige om den, måske jeg skal bruge teorien om hyperglobister og skeptiker?
  • Wilberforces tale ved The British Association i Oxford

    Forumindlæg
    Jeg synes teksten(et uddrag som jeg har fra bogen Videnskab og religion i historisk perspektiv) er rimelige svær så kunne godt bruge en andens analyse og fortolkning af Wiberforce synspunkter og meninger.
  • dansk Roman fra 1960-2017 - Nogle anbefalinger? -Haster virkelig meget:/

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan anbefale en god roman skrevet af en dansk forfatter fra perioden 1960-2017? Må gerne være på omkring 100 sider, da der hurtigst muligt skal laves en analyse til denne bog.
  • Disposition

    Forumindlæg
    hej jeg skal op morgen, ville lige være sikker på hvordan man siger: jeg vil begynde med en disposition, hvor jeg redegør kort for teksten(er det en god ide?), analyserer den og afslutter med perspektivering... PLZZZZ hjælp.... tak
  • Hvad er krig? Hjæææælp!

    Forumindlæg
    Har fået en aflevering for, og kan simpelthen ikke finde ud af det.. :( håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! 1. Definition af begrebet krig 2. En analyse af indsatsen i Mali med indragelse af realisme og idealisme.