Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 14481 til 14500 af 23877
-
hypotagmer og paratagmer
ForumindlægJeg skal sige noget om hypotagmer og paratagmer i en tekst. Jeg ved godt, hvad hypotagmer og paratagmer er, men ved ikke, hvordan man skal analyser hypotagmer og paratagmer i en tekst. Er der nogen, der kan komme med nogle eksempler? -
lille hjælp??
ForumindlægHar fået det her spørgsmål til en samfundsfags opgave, nogen der har noget liggende om det? På bagrund af teorierne om intergovernmentalisme og Liberal intergovernmentalisme ønskes en analyse af den græske integration i EU.. Det ville være en stor hjælp! tak på forhånd. -
En gammel kone der læser
ForumindlægHej :) Er der nogle der ligger inde med en god analyse af Michael Anchers maleri: En gammel kone der læser - malet i 1905. Det haster temmelig meget, så jeg håber, at der er nogle, der kan hjælpe :) -
Problemformulering hjælp?
ForumindlægJa, jeg har et emne om den franske revolution (er igang med roman analyse) og så skal jeg have lavet problem formulering.. Er der nogen af jer der måske har noget i hovedet, som jeg kunne skrive? Det ville være til meget stor hjælp! TAK! :) -
Hormonforstyrrende stoffer
ForumindlægJeg skal forklare udviklingen af kønsorganer i fostertilstanden. Gøre rede for de mandlige og kvindelige kønshormoners funktion og regulering. Samt analysere og vurdere betydningen af hormonlignende stoffer i vores miljø. -
Grammatik - hjælp til en sætning :))
Forumindlæghej, er der nogle der kan være søde at analysere denne sætning: Der artikel handelt von der Ostmänner sauer auf Angela Merkel und die ostdeutsche Frau sind. -
Arkitektur analysning
ForumindlægHej alle Er der nogen af jer der ved om hvordan man analysere en arkitekt-tegning? jeg håber jeg kan få et hurtigt svar.. det haster nemlig temmelig meget. MVH Peri -
Saga gennemgang
ForumindlægHey. Hvis du træk en saga til dansk A gym. eksamen hvordan ville du så gribe den an? Og er der evt. nogen der ligger inde med en analyse model til sager? På forhånd tak :) -
Dokudrama og Novellefilm
ForumindlægHey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak -
Kronik
ForumindlægHey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak. -
Just like that
ForumindlægHej er der nogen der har en analyse eller opgave om just like that, som jeg kan læse. Det er en tekst som er i vores pensum til engelsk mundtlig eksamen, udner emnet growing up. Mange tak på forhånd ;) -
klassisk, kanonisk og repræsentativ tekst? :s
Forumindlægkender ikke de forskellige typer for genre? og skal jo helst kunne dem, da jeg skal kunne analysere teksten jeg kommer op i. nogen der kan fortælle mig, hvad de hver især betyder? :s -
Forfatterskab og noveller
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at nævne nogle gode forfattere der skirver noveller eller evt. bare gode noveller der er nemme at analysere og perspektivere ? På forhånd tak. -
Hjælp - Eye socket girls
ForumindlægJeg skal op til eksamen i morgen i engelsk B, og har trukket en tekst, som jeg har 24 timer til at analysere og fortolke. Er der nogle der har læst denne tekst? Eller som har notater til den? Ville være en stor hjælp! -
Hjælp :D
ForumindlægHej. Jeg har problemer med min opgave. Jeg skal analysere et digt og fortælle om metaforene. Det er følgende spørgsmål, jeg har problemer med: * Hvad er kildeområdet? * Hvad er målområdet? Hvordan finder man kilde og måloråderne? -
Budskab i filmen Snow white & the huntsman???
Forumindlæghvad er budskabet i filmen Snow white & the huntsman??? SKAL HAVE SVAR ASAP!!! Jeg skal analysere filmen og som sagt, SVAR ASAP, VIGTIGGGTTT!!!!!!! pray for mee... -
"en handske" af Bjørnson
ForumindlægHej Jeg sidder og skal analysere "en handske" af Bjørnstjerne Bjørnson, men har lidt svært ved at finde ud af hvad handsken som svava kaster på Alf er symbol på sådan helt præcist.. Nogen der kan hjælpe? tak :) -
Marxisme, er der en med et godt sjæl derude?
ForumindlægHej alle derude. Jeg er en smule/meget på skideren. Jeg ved godt at jeg er en idiot osv fordi jeg først har begyndt idag, men der er en god og personlig grund.. Er der en eller anden der kan hjælpe mig med at skrive videre på min delkonklusioner og som har forstand på marxisme?? Altså svare på n... -
Hvor langt tilbage er nutidige?
ForumindlægJeg skriver sso, og skal analysere nutidige debatter. Hvor langt tilbage må jeg bruge? Sidder men en artikel med en udtagelse fra 1992, er det for langt tilbage, eller er det et definitions spørgsmål? -
Uden navn
ForumindlægNogen der har læst bogen 'Uden navn' af Christain Kampmann?. Jeg kan ikke finde hoved og hale af denne roman -.-, gerne et resume eller analyse til den? -Peter
