Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 14561 til 14580 af 23877
-
Ligheder mellem dansk og historie fagligt
ForumindlægJeg skal op i mundtlig DHO og jeg er virkelig usikker på hvilke ligheder der er mellem dansk og historie når det handler om analyse osv. Hvilke ligheder vil i sige, der er mellem de to fag? -
Barndommens gade digt. Perspektivering?
ForumindlægHej, jeg er igang med en analyse af Barndommens gade som er skrevet af Tove Ditlevsen. Mangler stort set kun perspektiveringen, men er meget i tvivl om hvad jeg skal perspektivere til:(? håber i kan hjælpe:) -
where alabama inmates fade into old age
ForumindlægHej ville hører om der er noget der har nogle noter til denne tekst: "where alabama inmates fade into old age" af Rick Bragg. Jeg skal analyserer og fortolke den ud fra temaet violence -
Dantes guddommelige komedie hjælp!
ForumindlægHjælp!!!!Er der nogen der har nogle noter til 21. sang (XXI) i dantes guddommelige komedie? Jeg tænker primært på Analyse/fortolkning og perspektivering samt tema/problemstillinger. Mhv. Chillz -
Analysermodel på engelsk
ForumindlægSkal op og træk en tekst til mundtlig engelsk som selv studende hvor jeg har 24 timer til det. Men jeg tænkter på analyser model på engelsk, hvordan skal den se ud?? Altså jeg skal komme først med summary og main characters og hvad mere?? -
Gode råd til historie årsprøven 1.g
ForumindlægMan har nogle kilder man skal redegøre, analysere og vudere/perspektivere Men hvordan laver man en problemstilling? Og hvordan inddrager man kildekritik? Alt i alt, hvordan og hvorledes foregår det? Kom gerne med et par gode råd -
fantastiske dispositioner søges
ForumindlægHar i nogle rigtig gode disposition til sådan set ethvert emne i lige hurtigt kan sende. Har selv nogle, men jeg vil gerne analyserer tankegangen for gode dispositioner. Tak på forhånd. W. -
"Kom " Janne Teller ?
Forumindlæghej i sommeren. Sidder og forsøger at få lavet en analyse og fortolkning af "Kom" af Janne Teller. Sidder nogen inden med viden om denne roman, så hjælp mig lige lidt, på forhånd tak. tp -
Dansk - kortfilm
ForumindlægHej :) Når man skriver en analyse og fortolkning af en kortfilm, må man så ikke skrive det op i punktform? Vores lærer siger at det må man ikke, men jeg vil da mene at det bliver svært og meget rodet sammen når man skal læse den? -
Hvad symboliserer Bongo (elgen) i Doppler?
ForumindlægEr elgkalven, Bongo, et symbol på noget i bogen Doppler? Og hvis ja, på hvad? Jeg skal skrive en analyse i dansk, og jeg tænkte, at den nok symboliserede noget væsentligt i historien. -
novelle Isaksen, budskab ?
ForumindlægJeg er igang med at analysere novellen Isaksen, men er gået i stå og har brug for hjælp med en ting. Jeg kan ikke rigtig forstår hvad er det der er budskabet med den novelle? Er der nogle som har læst den der kunne hjælpe mig :s ?? -
Cubakrisen 1962
ForumindlægJeg skal analysere, hvilke nationale og internationale interesser der var på spil for USA, Sovjet og Cuba Jeg har lavet den historiske redegørelse, men er gået i stå her. kom gerne med input tak -
nationalsangen, appelformer??
Forumindlæghej jeg er i gang med at analysere den danske national sang og jeg har fået til opgave at fortælle hvilke appelformer der bliver brugt i sangen er der nogle der kan hjælpe med det ?? på forhånd tak -
Den lille Idas blomster
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og er ved at lave en analyse og fortolkning af Den lille Idas blomster skrevet af H. C. Andersen. Men synes det er meget svært. Er der nogle der har forslag til hvad jeg kunne arbejde med? -
Stemningsbeskrivelse af sang?
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere en sang i dansk, hvor jeg skal fokusere mest på stemningsbeskrivelsen. Er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg skriver sådan en stemningsbeskrivelse? (: På forhånd tak, Jeanett -
Tyveri, Radiator - budskab.
ForumindlægGodaften. Jeg er ved at analysere Tyveri, Radiator. Men jeg kan simpelthen ikke se et budskab i dette store rod af samfundshad og aggressivitet. Kan nogen hjælpe? -
Cirkelmodellen?
ForumindlægHej jeg skal analysere en novelle i dansk og jeg har fået at vide at den er bygget op omkring cirkelmodellen. Jeg er ikke helt sikker på hvad cirkelmodellen er. Nogen som kan hjælpe på forhånd tak. -
Romantikken mundtligt dansk
ForumindlægHej folkens, Skal op i mundtlig dansk, her næste måned og har trukket emnet romantikken. Ville høre om nogen af jer kendte nogle gode tekster til analyser, som jeg kan bruge når jeg skal op. Tak på forhånd -
Askepot og jungiansk tolkning
ForumindlægHej Allesammen Jeg er ved at lave en stil om askepot hvor jeg skal analysere den med jungiansk tolkning. Kan i ikke give mig nogle svar så jeg forstår det?? Mvh. Mads -
hjælp med Oscilloskop :-)
ForumindlægHej :-) Er der nogen der kan hjælpe med at analysere de to billeder der vedhæftet? Det handler oscilloskop, hvad er det lige der sker på de to billeder? Det øverst billede er der ikke nogen belasting på, men det sidste er der :-) Håber i kan hjælpe med hvad der sker :-)
