Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14561 til 14580 af 33650
  • Lektiehjælp!

    Forumindlæg
    Heysa! Hvis man har nogle problemer i historie og har brug for lektiehjælp, altså en som man betaler for at hjælpe en, hvor finder man dem så henne?
  • cæsars betydning for romerriget?

    Forumindlæg
    Hvad kom (julius) cæsar til at betyde for romerrigets videre historie? er der evt nogle bøger jeg kan bruge?
  • Numerisk metode - AT

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til AT årsprøve i morgen i matematik og historie, og jeg er simpelthen ikke med på, hvad den numeriske metode i matematik går ud på. Er der nogen, som kan forklare mig det?
  • Digitaliseringen (Kamera) - Hvilke bøger?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg skal til at skrive en afsluttende opgave for Teknologi Historie. Jeg har valgt at fokusere på det Digitale Kamera og dens teknologiske historie. Nogen af jer derude der kender til nogle bøger/info der beskriver det Digitale Kameras historie fra da det først blev opfundet ...
  • Fra enevældens fald til demokrati 1830-1849.

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en eksamensopgave i historie som skal handle om fra enevældens fald til demokrati 1830-1849. jeg er bare lidt i tvivl om hvad hovedpunkterne kan være?
  • Pinlig spørgsmål.

    Forumindlæg
    Lige spørge om noget hurtigt, når man diskutere i historie er det nutid eller datid? (Ja, jeg burde vide det, pinligt)
  • Dyrhavsbakken

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive om dyrhavsbakken i historie og kunne godt bruge lidt hjælp til den. Hvor gammel koster et turpas til børn på bakken? Hvad skal jeg mere skrive end det der, jeg har skrevet indtil vidre? ;)
  • Hvad er "idéhistoriske træk"?

    Forumindlæg
    I min dansk-historie opgave skal jeg "redegøre for Oplysningstidens centrale idéhistoriske træk". Hvad er det helt præcis at idéhistoriske træk er?
  • Det Haster virkelig

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som kan hjælpe mig med en tidslinje overfor Dansk/historie?? Altså ved i noget om det det forskelige årstaller ?
  • Nazisme problemstilling

    Forumindlæg
    Jeg skal i Historie ( 8 klasse) lave en problemstilling ud fra nazisme under anden verdenskrig, nogle ideer? På forhånd tak
  • Irregularities, stil

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en analyse af novellen "Irregularities". Jeg skal bl.a. skrive, hvordan historien er bygget op, men hvad menes der med det?
  • sso spørgsmål

    Forumindlæg
    Når man skriver sso opg. i historie, hvilken tid skal man skrive den i? nutid, datid, før nutid??
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har brug for hjælp til historie. Jeg skal læse to kilder hvor jeg skal besvare dem, men det er jeg ikke så god til. Er der nogle der vil hjælp med det.
  • Hiding in Cheesy's bedroom

    Forumindlæg
    Nogen der har læst denne historie: Hiding in Cheesy's bedroom og som har skrevet en resume/referat af den på engelsk ?
  • Den industrielle revolution

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg sidder og er igang med nogle opgaver i historie til den industielle revolution i england og et af spørgsmålene lyder Hvad menes der med jordudskiftning? Og ja, det er så her jeg behøver lidt hjælp :)
  • AT-eksamen

    Forumindlæg
    Hey Er der nogen der vil kigge på min analyse af to historie kilder fra anden verdenskrig? Jeg er nemlig i tvilv om jeg har lavet det rigtigt.
  • muligheder og begrænsninger

    Forumindlæg
    hejsa :) er der nogen derude der kan fortælle mig hvad historie og bioteknologis muligheder og begrænsninger er?? skriver om Aids :( tusind tak på forhånd :D
  • AT- eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg skal til eksamen i AT, hvor emnet er kommunikation.. Jeg har valgt fagene Historie og Matematik.. Har i nogle gode ideer til, hvad man kunne skrive om? :)
  • Skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hvor meget tæller det ned hvis man har misset en vigtig pointe i novellen, men alligevel har fået en god analyse og fortolkning ud af historien? :)
  • Premierminister Attlees erklæring

    Forumindlæg
    Heeej, jeg læser til historie og har lidt problemer med denne kilde "premierminister Attlees erklæring - fra 1947 den 20 februar". Nogen der kan fortælle mig lidt om den?