Søgning på: analyse af digte. Resultater: 1441 til 1460 af 26633
-
Digt om noget og alt
ForumindlægSkal skrive et digt om noget og alt. Det er bare svært for hvad er noget? Hvad er alt? Nogle idéer til inspiration..? -
PERSPEKTIVERING TIL 'VÆRE-DIGTET'??
ForumindlægHej, er der nogen der har idéer til hvad man kan perspektivere 'være-digtet' af Frank Jæger til? -
Hjælp til at skrive digt
ForumindlægHej Jeg skal skrive et digte om at være dansk. Håber i kan hjælpe mig!! -
Idé til digte- DHO romantikken
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive DHO i dansk. Og jeg idé er at jeg vil vægle 2 digte fra romantikken og sammenligne dem med hinanden og derefter perspektivere dem til perioden romantikken. Vi har arbejdet med Adam ohenslager guldhornene, og H.C. Andersen fædrelands digtet - så det må ikke være en af ... -
Digt de syv dødssynder..
ForumindlægGodaften alle sammen ! :) Jeg har fået som opgave at lave et digt hvor en eller flere af de 7 dødssynder skal være med.. Jeg har så lavet et digt, og tænkte på om der ikke er nogen som vil kigge på det ? Det kunne være super fedt ! :-* -
Rimstilling og enderim i digt
ForumindlægHej! Hvordan er det med fri/fast rimstilling og enderim? Med enderim er det noget med noglebogstaver som viser rimene i en strofe??? ABAB osv. osv. Men hvordan i nedstående strofe, og hvorfor? Har søgt på nettet, men har underligt nok ikke kunnet finde ordentlig forklaring. Rio Janeiro Rio!... -
Analyse YAHYA HASSAN - Den arabiske prins & ASTA MARIE NORDENHOF - FARMOR
ForumindlægHej! Er der nogle der har en analyse af Yahya Hassan "den arabiske prins" eller Asta Marie Nordenhof "Farmor"? Eller blot en der har læst den? Kunne virkelig godt bruge noget hjælp! :) -
Hjælp til analyse af "til mit døde barn" af Tove Ditlevsen
ForumindlægHejsa. Er der tilfældigvis nogen herinde som har analyseret til mit døde barn af Tove Ditlevsen, og som kan hjælpe lidt? Sagen drejer sig om, at jeg har svært ved at finde nogle sprogligevirkemidler i digtet (symboler, alliteration, talemåder metaforer osv.), så hvis nogen vil hjælpe, eller måsk... -
litterær artikel af digt
Forumindlægjeg skal lave en litterær artikel af digtet Bøn før Slaget af Alfred Lichtenstein, og jeg er rimelig lost... er der der kan fortælle mig hvordan jeg skal gribe den an og om hvilken litterær metode jeg kan anvende til digtet... jeg kan ikke komme videre uden jeres hjælp... mange tak... her ka... -
Folkeviser, digte og/eller Reklamer 9. klasse
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen i dansk på fredag og er lidt bekymret for både digte, folkeviser og reklamer :( Jeg har søgt på en masse, men finder ofte frem til noget som er langt over mit niveau og det ender bare med, at jeg bliver mere forvirret. Er der nogle, som kan komme med en hurtig lille... -
hvilket fremmed billede er digtet af kipling for?
Forumindlæghvilket fremmed billede er digtet af kipling for? Hvid Mands Byrde Saa løft en hvid Mands Byrde - Send ud den bedste Søn - At tjene andre Racer For en Landflygtigs Løn; Hos rådvildt Folk og vilde At tage tunge Tørn - En tvær og kuet Stamme Halvt Djævle og halvt Børn. -
Analyse af en analyse
ForumindlægJeg skal lave en sproglig/kommunikativ analyse af en litterær artikel. Er der nogen der har prøvet det, og ved hvordan det skal gribes an? Artiklen er skrevet af Dorthe Sondrup Andersen om E.P. Jacs "Sæson tredive/tredivte sæson" -
Er der nogen der har en analyse af Smeden og Bageren, af John Herman Wessel?
ForumindlægJeg skal bruge det til min dansk time, næste uge. Og jeg kan ikke finde ud af, at analysere digtet. Det er virkelig svært. Hvis der er nogen der vil hjæpe, så Please hjælp :') -
Georg Brandes digt?
ForumindlægJeg skal til eksamen i dansk, og skal op i billedet ''Barnemordet'', som er malet under det moderne gennembrud. Er der nogle der ved om Georg Brandes har skrevet et digt eller mindre tekst som man kunne bruge dertil. Eller bare et digt om fattiges eller kvinders vilkår? Tak -
DIGT. positive / negavetive ord
Forumindlæghej. jeg har fået en opgave til imorgen. skal finde på negative ord, og positive ord til et digt. - har gået glip af alt om digte pga. derfor håber jeg nogle kna hjælpe. XOX -
Tema & Budskab - Digt!!!
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til temaet og budskabet i digtet "Aftenen" af H.C. Andersen. http://www.hcandersen-homepage.dk/d-hca-aftenen-et-traesnit.htm ^ Link til digtet. Jeg vil blive meget glad for noget hjælp :) -
Fotolke digtet til eksam
Forumindlæghttp://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=1&dbid=b8421dcd-af03-409d-9bea-a62f6b77bec1 Er der nogen der kan hjælpe mig at fortolke digtet?? skal op i eksam over imorgen, og har brug for nogen hjælp fra jer, hvor i kan fortolke digtet pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiz !! -
Perspektivering til digtet "skæbne"
ForumindlægHej, Er der nogen, der har nogle idéer til, hvad jeg kan perspektivere digtet "skæbne" (af Morten Nielsen) til? Det kan være en tekst (novelle, digt osv.) eller noget samfundsmæssigt, da det er sekundær perspektivering Det er til min mundtlig dansk eksamen :) Tak på forhånd -
Dansk Perspektivering af Strunges digt: "Elskede diskodronning"
ForumindlægHej, er der nogle her som kender et digt jeg kan perspektivere Strunges "Elskede Discodronning" med? Hvis det kan hjælpe, så er det et samfundskritisk digt der handler om modernisering, med det fremtidige og byen som tema. På forhånd tak. -
Analyse af "Gennem Byen en sidste gang" Dan Turéll
ForumindlægHar nogen analyseret dette digt før og fået en god karakter?? -For så kunne jeg virkelig godt bruge jeres hjælp til min eksamen, da dansk ikke er mit bedste fag....Håber i vil hjælpe, tak... :) "igennem byen en sidste gang" af Dan Turéll ; Før jeg dør vil jeg gerne slentre byen igen...
