Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15201 til 15220 af 23766
  • Hvilken sammenhæng er der her

    Forumindlæg
    I fysik har vi en formel der hedder : P = U*I Hvis spændingsforskellen(U) fordobles, så bliver strømstyrken(I) også fordoblet. Hvis strømstyrken(I) er 0,5A, og spændingsforskellen(U) fordobles fra 1V til 2V, så bliver strømstyrken(I) 1A. Hvilken type sammenhæng er der mellem U og I? er der ik...
  • Forskel på halveringstid og halveringstykkelse

    Forumindlæg
    Jeg skal meget snart til eksamen i fysik. Jeg kan risikere at komme op i radioaktivitet og halveringstid, men jeg har ikke lavet forsøget, som omhandler Ba*-137's halveringstid. Hvordan beregner man halveringstiden? Håber der er én som kan hjælpe! (:
  • HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja..
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Pleas , hjælp mig hurtig , jeg skal til eksamen i fysik i morgen og kan risiker og trække om emnet vand , nogen der har nogen ideer om hvad jeg kan sige og måske lave af forsøg ?
  • Matematik på A niveau

    Forumindlæg
    Jeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10.
  • prøve

    Forumindlæg
    -jeg skal lave en køreplan til min fysik prøve, magnetisme, baser, salte, kemiske forbindelse osv. . 'jeg ville spørge om der muligvis er nogen der har en køreplan som kan give mig råd til hvordan jeg selv skal lave min egen ?
  • Optagelsesprøve STX

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ??
  • Elektrolyse af HCl

    Forumindlæg
    Jeg er ikke helt så sikker i fysik, så jeg tænkte på .. når man nu laver elektrolyse af HCl. Hvor lang tid går der så fra man har sat glassene ned, til at man må tage dem op og påvise chlor og hydrogen? er der nogle specielle tegn på at man må tage glassene op?
  • Hjææææææælp! fremstilling af salt?

    Forumindlæg
    (Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s
  • Diode / Lysdiode

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive 3.g opgave i fysik. Hovedemnet er elektriske komponenter. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i dioder. Men jeg har fundet ud af, at der både er noget der hedde diode, men også lysdiode. Hvad er forskellen?
  • Det skrå kast / lodret kast

    Forumindlæg
    Hej folk Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave i fysik, er der måske nogle der kan hjælpe mig? Redegør for banekurven i det tilfælde, hvor starthastigheden er parallel med tyngdekraften, samt det tilfælde den ikke er. Jeg er med på at det et skråt kast og et lodret, men hvordan skal m...
  • Haster !

    Forumindlæg
    Altså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O)
  • Kemisk analyse?

    Forumindlæg
    Hej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :)
  • Disposition om atmosfære

    Forumindlæg
    Hey. Skal op i fysik på onsdag, og kan være uheldig at trække atmosfæren. Nogen der har en disposition til dette, og idéer til forsøg? Jeg går i 9. kl., men et niveau over 9. klasse kan også bruges, hvis ikke der er mange fremmedudtryk i det :) Hilsen Kim :)
  • Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie
  • lyspuls

    Forumindlæg
    hvis der er en der sidder inde med fysik opgaven Lyspuls fra August 2001.. ville det bare være super lækkert hvis den blev lagt ind.. og så mangler jeg også lodret kast med luftmodstand; Jagten på sorte huller som også er fra August 2001.. og så også lige Radioastronomi fra August 2002... håber ...
  • Temperaturbegrebet

    Forumindlæg
    Hey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :)
  • Bølger - Fysikeksamen

    Forumindlæg
    Hej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på?
  • Lidt spørgsmål til syrer

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen klokken 12:40 og jeg har lige de sidste spørgsmål inden. Hvordan kan man påvise en syrebrint? Hvordan kan man fremstille en syre ? Jeg håber i har tid til at hjælpe :)
  • Det periodiske system.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p...