Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15421 til 15440 af 25375
  • Nazisme vs. Kommunisme

    Forumindlæg
    Jeg skal til den sidste eksamen i morgen i historie, og kom derfor til at tænke på hvad forskellen egentlig er på den tyske nazisme og den russiske (sovejtiske) kommunisme??Det kan godt være det er dumt spørgsmål, men håber der er nogen behjælpelige personer derude :)
  • renæssance og reformation

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en fremlæggelse i historie til på torsdag. jeg mangler kun at svarer på et spørgsamål, nemlig: hvorfor var det religiøse spørgsmål så afgørende for menneskerne i 1500- og 1600 tallet? det kunne være rigtigt dejligt med noget hjælp, er nemlig gået helt i stå :/ på forhånd tak :)
  • eksamen

    Forumindlæg
    Nogen som ved hvordan man gribber en tekst an, er nemlig igang med at forberede en historie eksame prøve. jeg har læs teksten, fundet en kilde, men ved ikke helt hvordan en problemstilling kan stilles op?
  • Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914

    Forumindlæg
    Hej, Har nogle idéer til emne i AT indenfor emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914? Jeg ønsker at skrive i biologi og muligvis historie. Har tænkt på Darwin eller Mendel - andre idéer?
  • His. Christoffer columbus haster

    Forumindlæg
    hej jeg er ved at lave en historie opg, der handler om christoffer columbus og hans rejser. har et problem med nogle af spørgesmålene: hvilke folkeslag kunne man finde i de nyopdagede lande/områder hvad tog man med tilbage til Europa? Håber i kan hjælpe mig : )
  • SRP - Emne forslag BIO, HIS, PSY, HIS

    Forumindlæg
    Jeg skal til at overveje, hvilken fag og om hvad jeg skal skrive om i SRP. Jeg har besluttet mig for, at jeg vil skrive i faget Biologi. Jeg er dog i tvivl om det skal være i forbindelse med psykologi, historie eller dansk. Nogle forslag til emner, hvor der er godt med stof?
  • Karlsvognen

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal finde ud af noget om stjernebilledet "Karlsvognen" - Men når jeg søger på nettet er det umuligt at finde ud af noget om, dens lysstyrke, afstanden til den, alder, historie og betydning. Er der nogen der kender en god side ? - eller er der nogen der ved svaret...
  • Leder efter hjemmeside med priser fra 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej! Min historie lærer har sagt at vi skal kigge lidt på mad priser fra 1900-tallet og sammenligne dem med nutidens priser. Selvfølgelig har han glemt hvad hjemmesiden hedder... Håber nogen af jer kender navnet på den! Tobias
  • Det konservative folkeparti?

    Forumindlæg
    Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig her...Jeg skal finde noget om det konservative folkepartis historie helt tilbage til 1915 hvor det først startede...Men det er ikke så let. Jeg har forsøgt at finde det på deres hjemmeside men fatter ikke en prik af det der står der.Måske nogen der ved hvor jeg...
  • Medievidenskab

    Forumindlæg
    Hejsa, er der nogen her som enten studerer på medievidenskab (helst i Århus, da det er her jeg vil gå) eller er færdig og i arbejde. Eller kender nogen/hørt historier om studiet/fremtidsudsigterne, og som kan fortælle lidt om uddannelsen og hvordan ens muligheder for arbejde efter endt uddannelse...
  • Science Fiction?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal til st skrive den her sci-fi stil, og har ingen anelse om, hvad den skal handle om.. har allerede skrevet lidt over en side, men historien virker så plat? er helt blank.. håber der er nogle der vil hjælpe mig med at finde på noget ;D //smellyshroom//
  • AT-METODE

    Forumindlæg
    Hej derude! Jeg er igang med at skrive min synopsis i dansk og historie. Jeg er nået til metode delen. Men er gået lidt i stå da, jeg ikke kan finde ud af om, appelformer om det er under argumentationsanalyse? En der kan svare på det? det vil være mega ret! TAK PÅ FORHÅND!
  • Spaniolerne (hjælpp)!

    Forumindlæg
    hej :)\nmin historie opgave skal avleverest i morgen og jeg har probler med spaniolerne jeg skriver om aztekerriget og jeg skal skrive hvad deres baggrund er, hvor de kommer fra og så videre \n\nhåper nogen kan hjælpe
  • Danskopgaven!

    Forumindlæg
    Skal bruge en Dansk analyse model til at analysere historier med (tror nok det er noveller), eller ihvertfald bare til at analysere alm bøger med.. og skal bruge den i after/nat, da jeg skal afl imorgen :S:S:S
  • Regnehistorie?

    Forumindlæg
    Hej folkens? nogle der er i stand til at hjælpe mig med at lave en regnehistorie. Historien skal indeholde matematiske begreber som en firkant, division og gange samt vinkelmåling. Nogle der har lavet en, som jeg må se?
  • Hvordan opstod pæderasti?

    Forumindlæg
    Hej ! Sidder lige her og roder med min dansk/historie opgave, og der har jeg et spørgsmål, der hedder: Hvordan opstod pæderasti? Jeg kan slet ikke finde noget om starten på det, og det er det eneste jeg mangler. Håber i kan hjælpe (:
  • Aboriginere

    Forumindlæg
    HEJJeg har en fremlæggelse i historie til onsdag og min opgave består i at finde oplysninger om hvordan aboriginernes forhold blev ændret under koloniseringen i Australien. Er der nogen der har nogle gode sider / bøger de vil anbefale, eller måske selv har skrevet opgave om det emne???Mvh. Birgitha
  • sso, Romerriget

    Forumindlæg
    Hej! jeg skriver sso om romerriget. Men jeg har et problem da jeg skal lave en diskussion der har noget at gøre med hærens betydning. Men hvordan laver man helt præcis en diskussion i historie? det er vel ik det samme som dansk?
  • Hvis den kolde krig blev varm?

    Forumindlæg
    Hej! I historie arbejder vi lige for tiden med den kolde krig. En af spørgsmålene lyder: "Hvad ville der være sket, hvis den kolde krig var eksploderet?" Henvisninger til tekster, hvor jeg selv kan læse mig frem til svaret, modtages med stor glæde. Tak på forhånd.
  • SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!

    Forumindlæg
    Hej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!!