Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15541 til 15560 af 25375
  • Hjææææææælp HASTER

    Forumindlæg
    hej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag.
  • Mellemkrigstiden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder, og skal til at skrive en historie opgave om perioden mellemkrigstiden. Jeg skal lave en problemstilling, men jeg har ikke fundet et godt emne og derfor heller ingen problemstilling. Er der nogle forslag til emne og en god problemstilling?? Håber i kan hjælpe mig. Mange tak!!
  • Nutidigt Kunsteventyr

    Forumindlæg
    Skal skrive et nutidigt kunsteventyr.. men kan ikke rigtig komme igang og finde på en historie.. har tænkt over at det kunne have noget at gøre med teater eller sådan. eller måske lave et nutidigt eventyr af et tidligere eventyr... er der nogen der har nogle idéer?
  • Fabel

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive en analyse og er i gang med genretræk. Jeg skal analysere ørneflugt, hvis genre er novelle, men i historien er der en ørn, som har menneskelige egenskaber (fabel). Er fabel en genre? HVis det er, er man tilladt at argumentere for, at ørneflugts genre er både novel...
  • Hjælp til opgave, EPR//Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en synopsis i Historie//Engelsk, skal opgave skrives i engelsk?? hvordan kommer jeg igang? nogle gode forslag til opgavevalg? håber på hurtige brugbare svar. pft. Henrik
  • tid og rum digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • Haster

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et resumé af historien Johnny Bear! Er der nogle der eventuelt ville kunne hjælpe mig og måske selv har lavet den? Det haster.. Stilen er til i morgen og har 5 andre stile for! Ville virkelig sætte pris på noget hjælp tak. P.S. jeg skal også skrive noget om superego, ego og idet!
  • Cubas uafhængighed - hvem hjalp?

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan mærke at jeg roder meget rundt i Cubas historie og er nu blevet så forvirret over hvem der hjalp Cuba til uafhængighed i 1902 - var det USA, Spanien eller Mexico? Har set mig helt blind på det :s
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej alle, håber lige i vil tjekke de 2 sætninger om de er rigtig oversat :) 1. Vi forlænger ferine med en uge - Wir verlängern die Ferien um eine Woche 2. Historien ender godt - Die Geschichte endet gut
  • St. Patricks Cathedral, Dublin

    Forumindlæg
    Hey.. Vi er igang med en opgave, om arkitektur og historie om St. Patricks Cathedral i Dublin... Vi ville derfor høre, om der er nogle, der kunne hjælpe os lidt på vej? Vi har nemlig nogle problemer med at finde ordentlig materiale - specielt om arkitekturen. Mvh Jakob
  • hjææælp

    Forumindlæg
    hjælp.. skal besvare nogle spørgsmål i historie om - verdenserklæringen om menneskerettigheder... men er total lost.. nogle som måske kan hjælpe? her er spørgsmålene Hvad indeholder de? Overvej hvorfra tankerne, ideologierne som menneskerettighederne bygger på kommer fra. Er de almengyldige h...
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg skal til dansk eksamen og har trukket fordybelsesområdet 'Døden', Jeg har valgt teksten 'Historien om en moder' og kan ikke rigtig finde noget at perspektivere til, er der nogen der har et forslag eller 2 til noget jeg kan perspektivere til.????
  • Valg af emne til SRP

    Forumindlæg
    Nu står vi så her og skal vælge et emne til SRP. Jeg har valgt fagene Engelsk A og Historie A. Hvilke emner har andre valgt forrige år?? Jeg er helt blank nemlig.
  • Felix

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har læst en historie der hedder Felix af Hans Bender, på tysk, men jeg forstår ikke helt handlingen. Jeg har været ved at oversætte noget af den, men puh det bliver en lang aften hvis jeg skal fortsætte med det. Er der en af jer som har læst den som evt kunne give et kort resumé af den?
  • AT - Empiri

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak!
  • Hvorfor ville Amerika have udvandrere?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg sidder med en historie opgave, og jeg har valgt emnet udvandringen til Amerika. Et af spørgsmålene i min problemstilling er; Hvorfor ville Amerika gerne have at folk kom til landet? Så er der en venlig sjæl som kan linke noget, eller forklarer? På forhånd tak.
  • synopsis

    Forumindlæg
    hey jeg skal til at skrive et synopsis om manhattan projektet men kan ikke rigtig komme i gang med problemformuleringen! jeg kender til historien men ved ikke helt konkret hvilke problemstillinger jeg skal stille op. er der nogen som kan hjælpe?
  • Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt. til imorgen S;

    Forumindlæg
    - Hej, til imorgen skal jeg læse et resumé op af: "Im Krieg und in der Leibe ist alles erlaubt", som er i bogen: "Du bist dran i 9.klasse", historien er på side 34. Er der nogen der har et resumé af det? :D Skal afleveres imorgen(torsdag)
  • problemformulering

    Forumindlæg
    hej jeg er helt lost, håber at der er nogen som hjælpe. jeg har valgt at skrive om massakren på den himmelske fredsplads i dansk og historie. er der nogen som kan komme med nogle eksempler over hvordan jeg kan opbygge min problemformulering.
  • Analyse af "kalak" og "jeg skrår over vejen", hjælp til indledning

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal skrive en indledning til en analyserende artikkel og jeg kan simpelhen ikke få et ord skrevet ned. Den skal vel have noget med de to historier at gøre men også noget med selvbiografisme tror jeg. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe :)