Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15581 til 15600 af 25375
-
Budskabet i "En æggesnaps"
ForumindlægJeg er i gang med at analysere "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen, men mangler et budskab i historien! :-) En der eventuelt kan hjælpe? Skal helst have et svar senest fredag 22/6, da jeg skal nå at forberede mig til mandag 25/6, hvor jeg skal op mundtlig. :-) På forhånd tak! -
Årsprøve
ForumindlægHej :) Jeg sidder og sveder lidt over en årsprøve i historie der omhandler kolonisering. Jeg er dog kommet meget i tvivl om hvorvidt kilderne skal indgå i min fremlæggelse. De skal self nævnes og jeg skal sige om de er primær mm og hvad de omhandler - men skal jeg mere med dem? -
Nogle der vil rette min SRP? HASTER
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogle venlige sjæle der kan rette min SRP? Jeg har fagene Matematik A og Historie A Min SRP omhandler Enigma under WW2, matematikken bag enigmaen og slaget ved Atlanten. -
hvad er vigtigst-historieeksamen
ForumindlægHvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser... -
EN DER VIL RETTE SRP? GODE PENGE GIVES!!
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg leder efter en som vil rette min SRP i biologi (A) og historie (A) omkring emnet doping. Der gives naturligvis en god "løn", så hvis du er interesseret, så skriv endelig en privatbesked! Vh. 3.g elev. -
Supplerende materiale - His A
ForumindlægHejsa! Jeg skal til min sidste eksamen i historie på tirsdag, hvor jeg dagen inden trækker et emne!! Har I nogle gode links, hvor jeg kan finde det nødvendige supplerende materiale til min præsentation? -
Hjælpemidler
ForumindlægPå side 10 i denne oversigt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/proeveoversigt-hjaelpemidler-ver2.pdf står der ikke noget ud for historie (jeg hører til den øverste række på s. 10). Hvad er dette ensbetydende med? Må man have alt med ind til eksaminationen, eller was? -
24 TIMER SPØRSMÅL
ForumindlægHej SP Jeg skal til historie eksamen men har et par spørgsmål 1) skal jeg lave en synopsis som både censor og lærer får ? 2) skal jeg bruge ALLE kilder som er vedlagt 3) skal den nye kilde bruges til perspektiveringen? 4) hvad skal lærer og censor have ? -
Hvornår var første gang man hørte om antibiotisk resistens?
ForumindlægHej SP! Jeg sidder lige pt. og skriver SRP og antibiotika og infektionssygdomme i Biologi og Historie. Jeg håber, at der sidder nogle kloger hoveder deruder som kan svare på mit spørgsmål På forhånd tak! -
Sanktionspolitik fra 1990'erne
ForumindlægJeg skal til eksamen i historie i morgen, og har i denne forbindelse læst om Mellemøsten. Hvad går den sanktionspolitik som USA har haft mod Irak/mellemøsten (???) siden 1990'erne ud på. Og hvorfor opfatter muslimerne det som om, at USA har gjort det pga. olien? Mvh. Maria -
haste spørgsmål.
ForumindlægSidder med en novelle som hedder En kærligheds historie fra Vandmærket af Naja Marie adit. der står og jeg citer "Taler med en meget lille artikuleret stemme hos grønthandleren" Hvad vil det sige at man taler med en artikuleret stemme? vil gerne give en definition på hvad det er.? -... -
HJÆLP TIL SSO / SRP -SKRIVNING
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO i historie på B-niveau - jeg skriver om dødsstraf. Jeg har selv lavet redegørelse og indledning. Nogle der kan skrive analyse og diskussion med betaling? -
SUPER kort spørgsmål.
ForumindlægKan en beretter/fortæller i en novelle være en hovedperson? Det er gennem hans/hendes øjne vi ser det hele til trods for at historien drejer sig om hans/hendes søster? så e rlidt confuse? -
arven efter korstogene
Forumindlæghej jeg er igang med min 24-timers eksamen i historie b og har fået korstogene, som er rigtig fedt. men der er 1 tekst jeg simpelthen ikke kan finde hoved eller hale i. nogen der er interesseret i at hjælpe mig? -
Noter til emne
ForumindlægHejsa. Jeg skal til historieeksamen om en uge, og jeg har fået fortalt, at der findes noter herinder, der omhandler "Danmark 1973-2002" skrevet af Jens Bencke og Flemming Schmidt. Er der nogen, der ved hvor de befinder sig, og hvis ikke, er der nogen, der har haft denne bog i historie? -
begreber
Forumindlæghej.. jeg har et par begreber som jeg ikke helt har styr på.. håber der er nogen som kan hjælpe.. Logos? Mythos - betyder det bare fortælling / historie? skyld-skæbne? kan det passe at sofrosyne, som betyder mådehold - er det eneste som kan bremse nemesis ? -
Højkonjuktur? Haster!!
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i historie inden længe, hvor jeg kan komme op i politik og økonomi. Det er jeg nu igang med at terpe, men ville høre om nogen kunne forklare mig hvad højkonjuktur og inflatition er? På forhånd tusind tak. Mvh, Louise -
Respons på analyse.
ForumindlægJeg mangler en som kunne tænke sig at læse analysen igennem, kræver dog ikke du har læst historien som jeg analysere ud fra. mangler abre en som evt. kunne hjælpe mig med de gramtiske fejl i store træk. -
analyse af korstog
Forumindlæghej jeg skal lave en historie opgave om korstoget og har fået tildelt spørgsmålet Derefter laver analyse af samtidige forklaringer/opfattelser på korstoget ved ikke lige hvordan jeg skal gøre håber i kan hjælpe -
politik..
ForumindlægHej Jeg læser i øjeblikket til eksamen i historie, hvor politik og økonomi er opgivet. Jeg er i øjeblikket igang med at terpe det emne, så ville høre om nogen kunne give mig svar på hvad græsrodsbevægelsen er, samt kvindebevægelsen og hvordan kønsrollerne er? håber nogen kan hjælpe mig. på for...
