Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15621 til 15640 af 25375
  • "En stol for lidt" af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal gøre rede for forfælleteknikken i historien "en stol for lidt" af Helle Helle. Jeg er virkelig gået i stå, så jeg håber at nogle kan hjælpe :o) Hilsen Josefine
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og tænker over hvilke emner man kan skrive opgaver om i forbindelse med fagene biologi og historie. - det mest oplagte er nok at skrive om pest? Men ville bare høre om i havde nogle forslag :) Taak
  • Fresa y chocolate

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til december skrive SRP om "Fresa y chocolate" og tænkte om nogen sad inde med nogle noter til historien (noter til filmen, modtages også gerne):) På forhånd tak for hjælpen :)
  • koppen i sneen

    Forumindlæg
    Hej.. I næste uge, altså uge 50. skal jeg op i terminsprøver.. og jeg trak tekster af klaus rifbjerg og valgte den der hedder koppen i sneen. så jeg ville hører og der er nogen som der ligger inde med en analyse af den, da jeg er lidt forvirret over historien også kan jeg se om det er rigtigt. :)
  • KLaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg har fået til opgave at analyse KLaus RIfbjergs novelle "Sigøjneren" Er der nogen som evt. har den? En anden historie jeg arbejder med er "Erna og Ewan" af Hans Otto Jørgensen. NOgle der har den?
  • Kvinder

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med min dansk-historie opgave, som handler om det moderne gennembrud. Men jeg kan desværre ikke finde nogle hjemmesider, hvor man kan finde ud af, hvilke vilkår det moderne gennembruds kvinder havde. Er der nogle der kender til nogle hjemmesider? Tak på forhånd :D
  • 2.g opgave!!!!

    Forumindlæg
    Hej... ja nu kunne jeg også godt lige tænke mig noget hjælp :) Nu skal jeg til at skrive historie opgave, og jeg har valgt Den franske revolution som overordnet emne... mit problem er så, at jeg ikke aner hvilket underemne jeg skal skrive om :/ Nogen der har nogle forslag ? -Michelle
  • Mangler hjælp til aktantmodellenv

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke rigtig finde af, hvordan aktantmodellen skal se ud i eventyret "Rumleskaft" Nogle der har et bud på det, kan ikke rigtig få det til at passe med en hjælper. Historien kan læses her, den er på omkring 500 ord. http://www.grimmstories.com/da/grimm_eventyr/rumleskaft
  • ekstremsport - senmoderne samfund

    Forumindlæg
    jeg skriver om ekstremsports opståen og historie. Jeg prøver at sætte det i en historisk sammenhæng ved at tænke på det senmoderne samfund, og manddomsprøve osv.. og noget sociologisk. Men er gået i stå, nogle der kan komme med nogle råd? :) på forhånd tak.
  • DHO - problemformulering

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal i gang med at skrive en dansk-historie-opgave, og har besluttet et emne: Adolf Hitler. Men jeg ved ikke rigtig hvilke problemstilling jeg kan have, og søger derfor hjælp hos jer. Hilsen, L
  • Opstilling af SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at skrive SRP, men hvordan er det endeligt at man opsætter sådanne en. Er der speciffikke krav til denne. Eller er det frit hvad man vil gøre. Kan man evt. bygge det op som en historie, hvor man støder på problemmer og så besvare dem når man støder på dem??? Hilsen Daniel :)
  • Søren Kierkegaard

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg sidder her og skriver dansk - historie opgave om Søren Kierkegaard og er som sædvanlig alt for sent ude .. Nogle der kort kan forklare sammenhængen mellem Kierkegaard, Goethe og Faust? Haster lidt ..
  • Kepler og Renæssancen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i mit 3.g. studieretningsprojekt (matematik som hovedfag, historie sidefag) skrive om Kepler i renæssancen - hans opdagelser og love og hvordan de påvirkede naturvidenskaben i renæssancen. Nogen som har gode forslag til bøger, links osv. Alt er velkomment :) Mvh
  • racehygiejne bio/hi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at skrive om racehygiejne i fagene Biologi og Historie. Der vil være fokus på racehygiejne i Danmark i perioden 1920-1956, derfor vil jeg gerne have lidt litteratur, ideer osv til mit emne, håber at folk kan hjælp. Mvh Dan
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    hej:-) Jeg skal snart gå i gang med min stor skriftlige opgave. jeg har vaglt at skrive i historie, om rusland under den kolde krig. jeg ved faktisk ikke så meget om den kolde krig...:-( Har I nogle ideer om hvorfra eller hvordan skal jeg starte???
  • metode

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne spørger om man skal fortælle hvilken metoder man har brugt?? jeg har matematik og historie på A,... nogen som kan hjælpe?? derudover vil jeg gerne vide at hvornår man burde være kildekritisk??
  • SRP

    Forumindlæg
    hej :) skal skrive om opioider (morfin, kodein) hvor jeg vil kombinere kemi (A) og historie (A). nogen der har materialer eller ideer til nogen forsøg osv så må i meget gerne komme med det. har også tænkt på at lave forsøg som spektroskopi, kan det bruges i denne sammenhæng?
  • hvordan laver man en analyse i historieopgaven?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive HO - historieopgaven i HF. Jeg har valgt emnet folkedrabet i rwanda. Jeg har lavet det redegørende spørgsmål, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave det analyserende i en historie opgave. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe
  • hvad er en kildekritisk vurdering?

    Forumindlæg
    Beskriv det babylonske samfundsstruktur, idet du inddrager Hammurabis lov og giver en kildekritisk vurdering af denne tekst Sådan lyder mit spørgsmål. men hvad er en kildekritisk vurdering af denne tekst? skriver i matematik og historie en som gider at hjælpe ?
  • Kilder omkring Taliban

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive en synopse om taliban (terrorisme) i fagene Historie og Engelsk. Er der nogen der har nogle kilder om emnet liggende eller er der nogen der kender en side hvor man evt. kan finde nogle kilder. På forhånd tak :)