Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15661 til 15680 af 40685
-
Mundtlig Dansk Råd/Tips
Forumindlægnogen der har gode råd til mundtlig dansk eksamen? :-) -
er det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb?
Forumindlæger det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb til eksamen? -
-3 ?
ForumindlægHvor ringe skal man være for at få -3 til en mundtlig eksame ? -
Lægeuddannelse hjælp
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål jeg håbede på i kunne svare på. Jeg vil nemlig gerne blive læge. Jeg har set rundt omkring på nettet, og der står man skal have et snit på 10,5 mindst! Jeg blev overrasket over, at det var så højt. Jeg har selv et snit på 8,0 og jeg skal til, at gå i 9. klasse. ... -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne... -
Sproglig matematik
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak -
Tæller årsprøvekarakteren?
ForumindlægTæller årsprøvekarakteren i et fag med i gennemsnittet, hvis man skal til eksamen i faget? Hvis jeg får 10 i et fag, men jeg til eksamen får 7, er det så kun 7-tallet, som tæller med i mit gennemsnit eller er det en kombination af både årskarakteren og eksamenskarakteren - altså 8,5? -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
finde et oplæg til dansk
ForumindlægHej, allesammen. Jeg har trukket trekantsdrama til dansk muntlig eksamen og ville høre om nogle kunne hjælpe med, at finde et oplæg, jeg kan gå op til eksamen i, såsom en novelle, et digt, folkevise, musikvideo. :) -
Pensum ? dansk mundtlig.
ForumindlægHej allesammen..Er kommet i tvivl om en ting ang. dansk mundtlig eksamen (folkeskole). Vi har fået opgivet en masse tekster. Jeg ved godt at jeg ikke trækker en af de pågældende, men skal man relatere til disse tekster?F. eks. er "fyrtøjet" af HC. Andersen opgivet. Men skal jeg fortælle... -
HJÆLP!!
ForumindlægHej,jeg skal (også) til latin eksamen (1.g) i næste uge, og har virkelig brug for hjælp.- Er der nogle der har været oppe der kan fortælle hvordan det foregår og om det er så sk... svært som det lyder??- Er der nogle der kan forklare hvordan man kender forskel på en bi- og en hovedsætning? (og hv... -
GLOBALISERING HVAD ER DET? (SAMFUNDSFAG)
ForumindlægHej :-) Jeg står og skal op til samfundsfags eksamen på onsdag... Jeg har læst mine opgivelser og fundet alle mine noter frem... Jeg kan bare ikke finde mine noter omhandlende globalisering og da hjemmesider fra google ikke rigtigt hjælper mig til at finde ud af hvad det er, ville jeg lige spørge... -
Hjælp med disposition!
ForumindlægSidder her og laver deispositon(er) til min kommende FSA eksamen på torsdag, men er dog stået helt af, er nærmest fortabt! Jeg fik a min lærer at vide at man ville komme op i emnerne fra bogen og ikke afsnittene.. Skal jeg så lave disposoion til HVERt emne? Der er 27 emner :( Så jeg skal altså ... -
Kviksølvs spektrum
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen, og på mit spørgsmålsark står der at jeg skal komme ind omkring kviksølvs spektrum. Jeg ved at det ca. har noget et gøre med at lade en kviksølvslampe lyse ind mod et optisk gitter, og se på de farver der kommer? Men det er faktisk alt jeg ved? Hvis der var nogle de... -
Læsepensum / eksamenspensum
ForumindlægHej alle!Jeg er ved at lave min egen læsepensumopgivelse, da vores lærer ikke har tid. Jeg har 2-årigt biologi på højt niveau, og vil gerne vide hvor meget der opgives til eksamen, og hvor meget der er læsepensum? Og når man taler sider, er det så normalsider. Er det rigtigt at en normalside er 1... -
Odysseen
ForumindlægHejsa alle sammen!!!nu håber jeg virkelig der er nogle der vil hjælpe mig for er rimmelig meget på skideren.. j skal til old eksamen og mangler resumer af sang 1 og 6 og 9 og 11 så hvis der er nogen der har noget til det vil jeg blive meget glad...også bare notater om problemstillingen i det hele... -
Har VIRKELIG brug for hjælp!!!!
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart op i dansk mundtlig eksamen og jeg har trukket eventyr. Jeg ved ikke helt hvilket eventyr jeg skal vælge, derfor ville jeg lige spørge om der er nogle der har nogle gode eventyr som jeg kan bruge :) , men eventyret skal kunne perspektiveres med et af eventyrene: Fyrtøjet,... -
rehtoric
ForumindlægHvordan kan man bruge af : repetition finde how can someone use repetition to finde in the text of: Senator Barack Obama's acceptance Speech in chicago, Illinois from wednesday , November 5, 2008 Help - Eksam :S -
TI-89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har matematik A på gymnasiet og selvfølgelig ejer af en TI-89 Titanium. Jeg kender dog ikke vanvittigt meget til maskinen, og ved slet ikke alt det den kan. Kan den egentlig regne alt ud såsom vektor opgaver, differentialligningsmodeller og hvad der ellers hører til i et typisk eksamens... -
Hvad skal jeg sige :O ?
ForumindlægHej :) Om 1 uge skal jeg op til mundtlig NV eksamen. Mine lærer har fortalt, at vi kun meget kort skal præcentere opgaven, da der kun er 10 min. Hvilke punkter er vigtigst ? Hvad kunne de spørge mig om, til emnet: klimaændringer - Regnskoven? Håber nogle kan hjælpe med nogle gode råd.... er meg...
