Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15681 til 15700 af 25375
-
Folkedrab i Bosnien - Gregory H. Stantons otte stadier
ForumindlægHej! Er ved at skrive dansk historie opgave, og den akal afleveres på fredag. men sidder lidt fast. Skal finde ud af hvilke af de otte stadier (lavet af Gregory H. Satnton) der bliver anvendt i Bosnien under krigen i 1992-1995. Kan f.eks ikke finde ud af om der bliver anvendt symbolisering ? ... -
enkelt lille sætning
ForumindlægHej.. har et enkelt spørgsmål mere..! Hvordan siger man: Dette møde har en stor symbolværdi i historien.. Mit bud er: Ce rendez-vous a une grande valeur symbole de l’histoire Men synes desværre ikke det lyder særlig fransk ): Håber der er nogen der gider hjælpe -
Logaritmer & artikel
ForumindlægHej Jeg sidder her og skal skrive en opgave om logaritmer. Ikke så meget om, hvordan de fungere rent matematisk, men mere, hvad de bliver brugt til og dens historie i samfundet. Så jeg ville være meget glad, hvis nogen ligger inde med noget materiale omkring dette emne. Da det er meget sparsomt ... -
SRP 9/11 bøger
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive SRP om 9/11, i fagene engelsk og historie. Jeg har brug for kilder og bøger! Jeg fokuserer på George Bush' popularitet og udenrigspolitik før og efter 9/11. -
Glansbilleder
Forumindlæghej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel? -
AT-synopsis problemstilling
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove -
Tysk mini stil
ForumindlægJeg har skrevet en lille historie om en narrestreg på tysk. Hvis der er nogen der vil rette den, kan de skrive, så kan jeg sende den til jeres indbakke, i har her inde eller på privat email. Jeg har selv rettet den temmelig mange gange for stavefejl, grammatik og tegnesætninger. -
Nordirland samfund+engelsk. probl. form?
ForumindlægJeg skal skrive om nordirland i overemnet krig og medier, men jeg har lidt problemer med at få udarbejdet problemstillinger og problemformulering. Det er i samfundsfag og engelsk, jeg skriver. Nogle forslag? Jeg burde måske have valgt historie istedet for samfundsfag, men det er desværre for sent... -
DIO, valg af emne
ForumindlægJeg skal i dag vælge fag til DIO, har tænkt mig at vælge engelsk og historie. Vil måske vælge nordirland, og konflikten som emne. Hvis i har nogle gode ideer til emner, så er i meget velkomne til at "kaste" dem på bordet her. Alt inspiration er velkommen -
HJÆLP! !!
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal have nogle ideer til en problemstilling hvor jeg bruger historie og biologi!! Emnet er antibiotika eller antibiotika ressistens. nogle ideer :O! Kan bare ikke finde nogle gode historiske begivenheder der omhandler antibiotika eller ressistensen? -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
DIO-haster
ForumindlægJeg har brug for jeres hjælp. Jeg skal skrive en rapport snart, og skal derfor have lavet en problemformulering. Fagkombination er: Dansk og historie Mit emnevalg er: Internationale reklmer. En der kan hjælpe mig med at lave en god problemformulering. Mvh Maja -
Opgave om antibiotika - er BLANK!
ForumindlægHey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år.... -
nogen som har læst "shirley james, charles (1948)" ?
Forumindlægforstår ikke helt teksten? og skal lave et summary, karakterisere laurie og hans forældre, kommentere temaet af historien, og skrive et kort essay hvor jeg diskutere vigtigheden eller faren ved childhood imagenation? åh :( -
HJÆLP Essay historisk filmfortælling
ForumindlægHej jeg skal lave et essay om den historiske filfortælling udfra en artikel der handler om at historiske film, ofte bliver klicher, og at det giver et forvrænget billede af historien? har nogle tips til hvad jeg kan komme ind på, hvordan jeg skal starte?? -
HJÆLP Keglesnit/ellipse
ForumindlægHej. Jeg skriver srp om kepler og keglesnit i fagene historie A og matematik A Hvis jeg skal redegøre for hvad jeg forstår ved keglesnit og udlede formler for ellipsen, som den ene problemformulering, hvor meget skal jeg så gå i dybden med det? -
Historiske metoder HASTER
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive metodeafsnit i AT med fagkombinationen Matematik og Historie, og min gruppe og jeg har ikke brugt matematiske metoder. Nogen der har ideer til hvilke historiske metoder man kan have brugt ud over kildekritik? -
im wald von Czerwany dwor-spørgsmål
Forumindlæghej. har en tysk aflevering for som handeler om nogl sørgsmål til im wald von Czerwany dwor, skrevet af Arno surminski. nogle der har læst den? har nemlig lidt svært ved nogle af spørgsmålene. historien er i bla. bogen vorwärtsträumen. :) -
Så og andre ting
ForumindlægHvad er ordet "så"?, altså ligesom der er verber, adjektiver osv osv.. hvad er "så" for noget. Det var en ting. Hedder det noget specielt hvis forfatteren i en historie ikke svarer på de forskellige spørgsmål, men overlader det til læseren at tænke på svar til spørgsmålene. -
Forslag til underemne i AT-Industrialiseringen
ForumindlægHej alle er der nogen som har nogle gode forslag til underemner omkring industrialiseringen. Gerne inden for Fysik, Historie som jeg begge har haft på a eller fysik/samfundsfag(b). håber nogen lige kan komme med et eller andet ekstre interssant emne.
