Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15801 til 15820 af 23877
  • Hjælp til dansk tekst

    Forumindlæg
    Hey alle, jeg skal finde en tekst til at analysere til min dansk muntlige eksamen. Mit emne er "Tekster fra vores tid" Som min lærer siger, så skal den helst indeholde lidt "danskguf". Tak på forhånd!
  • Eksamen!!- synopsis af short story

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en ide til hvordan man kan udfylde de pågældende punkter, der skal udfyldes i synopsen til engelsk mundtlig eksamen, når man har valgt at analysere en short story? Hvordan skal man eksempelvis lave en problemformulering, når der ikke er tale om et specifikt emne..? håber...
  • H.C. Andersens land af Benny Andersen

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op i H.C. Andersens land imorgen, men jeg mangler stadigvæk at analysere strofe 2, " Mangt og meget sker med overrumplende skift i dette sekels krampetrækninger". jeg kan virkelig ikke forstå den? Håber der er nogen der vil hjælpe
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • sro

    Forumindlæg
    jeg er meget i tvivlt om hvordan man kommer igang med delkonklusion? hvordan bygger man den op og hvad består den af? Hvad består en analyse af? Jeg er sproglig, skriver i spansk/engelsk. Hvilke metoder kan man her opremse at man har brugt? Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen ku...
  • Folkeviser, nogle ideer?

    Forumindlæg
    Hej med jer :-) Sidder her med en dansk synopsis, og jeg har trukket "folkeviser". Jeg er virkelig i problemer! Har ingen idé om hvad jeg skal vælge? Nogle gode, som der er meget indhold i til en evt. analyse? PÅ FORHÅND TAK!
  • Dan Turell

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler virkeligt meget at få læst/vide noget om Dan Turells "Der er så dejligt ude på landet". Er der nogen, som har den derhjemme eller kan finde den nogen steder? Jeg har VIIIIIRRRRKElig brug for den. En analyse af den ville også være fin! Mvh. Kent Nielsen
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Hej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn?
  • Digt af Mette Moestrup

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou..
  • Synopsis!

    Forumindlæg
    Hej glade folk Jeg har valgt at gå op i et rapdigt til dansk mundligt, men er lidt på Herrens mark når det kommer til analyse og fortolkningspunkter af rapdigtet. Har i nogen ideer til hvilke punkter je kan tage med i min synopsis? MVH Michael
  • ELISA-test

    Forumindlæg
    Har lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe.
  • Aflevering: Vildvinen

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt
  • 2.g opgave omkring Den Franske Revolution

    Forumindlæg
    Jeg skal holde Jakobinerne op mod en anden politisk gruppe fra den franske revolution, og ud fra det redegøre, analysere og vudere. Men mit problem er at jeg ikke kan finde en anden politisk gruppe og min lærer (og bøger) var ikke til meget hjælp.
  • SSO! please help!

    Forumindlæg
    skal skrive om levevilkårene for slaverne i USA..er der mon nogle herinde der har skrevet noget om det eller har en god idé til det..? -forresten er der nogen der vil se min opgave igennem i de kommende dage...? (ups.jeg skal analysere det(levevilkårene)..)
  • Kildeanalyse?!?!

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere kilderne 2-7 i Finn Madsens: Aztekerriget og den spanske erobring, med henblik på magtforholdet mellem Motecuzoma og Cortéz, men aner ikk hvordan jeg skal gribe det an. Det er til SSO. Nogen der kan hlælpe mig?
  • Galler der dræber sig selv og sin hustru

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at analysere: "Galler der dræber sig selv og sin hustru", men jeg ved ikke hvilket livssyn værket repræsenterer, apollinsk el. dionysisk? men også hvilke holdninger til emnet kan tolkes ud af kunstværket? På forhånd tak :)
  • Noteloft på SSO?

    Forumindlæg
    Er der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen?
  • Perspektivering i dansk

    Forumindlæg
    Hej alle:) Jeg har trukket Karen Blixen i dansk, og har herefter valgt at analyse Ringen. Jeg skal kunne perspektivere til både De Blå Øjne og Skibsdrengens fortælling. Hvordan skal jeg gøre? Er der evt. nogen, som har læst dem? :) Tusind tak på forhånd!
  • HJÆLP! DANSK SYNOPSE

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Ramantikken i Dansk, jeg har valgt at jeg ville analyser et billede, af P. C. Skovgård, men jeg ved ikke hvordan man laver Præsentationen? Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad man skal skrive i sin præsentation ?
  • Hjælp til den økonomiske situation i Danmark

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen! Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal analysere nogle af årsagerne til den aktuelle økonomiske situation i Danmark, og derefter hvordan den aktuelle økonomiske situation påvirker det danske velfærdssamfund? Og hvad det har at gøre med globaliseringen?