Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15801 til 15820 af 25375
-
Danskopgavens opsætning
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave, men har valgt kun at skrive i dansk. Jeg er dog i tvivl om helt præcist hvad den skal indeholde, er der nogen der har en overordnet model for opgaven? Tak på forhånd:) -
AT eksamen
ForumindlægJeg skal op i AT imorgen skriver om Aspirin piller i Historie/biologi. Min probilemformulering: I hvilket omfang har opfindelsen af aspirin gennem tiderne ændret menneskets syn på brugen af præparatet? har bare ikke helt styr på metoder, nogen der har forslag om hvilke metoder jeg skal bruge? -
Haster - AT radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen -
Hjææææælp til KS!
ForumindlægJeg skal op i Ks i morgen, altså samf. historie og religion i ét, og jeg trak "det gode samfund", er virkelig virkelig lost .. jeg aner ikke hvordan min problemformulering skal lyde, eller hvad jeg skal komme ind på! Jeg håååber virkelig, der er en der kan hjælpe.. -
James cook perspektivering
ForumindlægHej, jeg her lige færdig med min At-opgave om James Cook . Skulle skrive på tværs af fagene Matematik og historie. Jeg skal til eksamen i det imorgen, men kan ikke finde på en god perspektivering.. Hvad kan jeg perspektivere James Cook med ? på forhånd tak : ) -
overblik over krige søges!
ForumindlægDa jeg har ledt efter en oversigt over verdens og dansks historien længe vil jeg meget gerne finde en.. Jeg kræver ikke mange detaljer, men bare en oversigt, hvis der er detaljer med bliver jeg kun ekstra glad.. Skal op i morgen d. 15 så det haster.. På forhånd tak! :) -
Induktivt og deduktiv
ForumindlægHej jeg skal op i AT Hvad er induktivt og deduktiv, og hvordan kan man finde ud af om man har arbejdet induktivt eller deduktiv. Jeg har om fagene fysik og historie og min problemformulering er: Hvordan kom Newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? Hvordan har jeg så arbejdet??? -
Menneskerettigheder
ForumindlægHej folkens Jeg er igang med at læse op til min historie eksamen, og jeg prøver at få et overblik over hvert emne. Er der nogle forslag til, hvad der er vigtigt at komme ind på, hvis jeg trækker emnet om menneskerettigheder? -
forhistorie til "En kærlighedshistorie" af Naja Marie Aidt
ForumindlægJeg skal skrive en forhistorie til "En kærlighedshistorie" af Naja Marie Aidt. - Altså en kort historie om hvad der tidligere er sket i hendes liv. Er der nogle som har et godt forslag til hvad den kunne handle om? Håber i kan hjælpe! :). -
The black dog
ForumindlægHej; Jeg vil høre, om der er nogen der har skrevet essay om " the black dog " , skriv evt. til min indbakke, da jeg nemlig ikke rigtig forstår historien og godt kan bruge noget hjælp. Tak på forhånd -
idé til noget om cuba og kommunismen?
ForumindlægHEj Jeg skal skrive den her opgave og jeg tænker at det skal være om cuba og kommunismen. men jeg mangler lidt noget at gå ud fra, (jeg skriver opgaven i historie) er det nogle der har nogle idéer til nogle undringsspørgsmål? -
Ideer til SRP?!
ForumindlægHejsa. jeg ville høre, om der var nogle, der havde nogle gode ideer til et emne til SRP. Jeg skal skrive i engelsk, som jeg så kan kombinere med enten Tysk, dansk, historie eller samfundsfag?? På forhånd tak.. -
Champagne Flight
ForumindlægSkal lige høre, om jeg har forstået historien rigtigt. Er budskabet i Champagne Flight, at man ikke skal blive for voksen for hurtigt? Har en engelsk opgave der hedder: What is the message in Champagne Flight. -
HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING I SAMTIDSHISTORIE: DE STORE REVLOUTIONER
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til historie eksamen imorgen og har trukket de store revolutioner. Jeg har lidt svært ved problemformuleringen kilder: Uddrag af den danske kongelov, uddrag af Danmarks riges grundlov, det franske stændersamfund. karikatur, danmark har brug for en ny grundlov -
problematisk problemformulering
Forumindlæghej alle. står i AT til knæene, og skal til at skrive en synopsis. Emnet er atomprøvesprængninger, og de to valgte fag er engelsk(historie eller analyse) + biologi. tænker på noget med evt følgeskader, eller noget angående de omtalte "downwinders". nogen idéer, eller nogen hjælp ? :D -
Plot af "Antaeus"
ForumindlægJeg er helt lost på, hvordan man skriver et plot af en historie. Jeg troede først at et plot og summary er det samme, men det er det slet ikke. Kan nogen give mig et tip på, hvordan et plot til "Antaeus" af Borden Deal kunne se ud? -
Religion B
ForumindlægHejsa Er der nogen derude, som kender til uddannelser hvor at Religion B er adgangskrav? Har kigget lidt på læreruddannelsen med linjefag Kristendom, men jeg har Historie B, så det skulle vist være nok tror jeg? Bedste hilsner Zenja :) -
Hjælp til emne?
ForumindlægJeg skal skrive SRO i fagene Historie/Engelsk og vil gerne skrive noget om kvindesyn, men der er et tons af emner inder for det, så jeg tænkte om der var nogle der havde nogle gode emner om kvindesyn ? :) -
Samf eller his til dødsstraf?
ForumindlægJeg står i den situation som så mange andre, at vi skal i gang med SRP. Jeg har valgt emnet dødsstraf i USA og har selvfølgelig valgt engelsk. Men nu kommer det svære, skal jeg kombinere det med historie eller samfundsfag b-niveau? -
telefonens opfindelse
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag?
