Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15841 til 15860 af 25375
  • analyse af en kilde

    Forumindlæg
    hej jeg skal aflevere dansk-historie opgave i morgen og jeg har haft lidt problemer med at lave en analyse af mine kilder så hvis der en der vil læse min analyse igennem og så skrive hvad jeg evt. kan skrive mere
  • 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan hjælpe mig til: at forstå hvilken betydning 2. verdenskrig har haft for det 20. århundredes historie. Jeg ved det er et stort spørgsmål, men nogle enkelte svar og nøgleord er også , da jeg ikke har så meget lige nu
  • fejl i test om tysk kultur, litteratur ect.

    Forumindlæg
    Hej Studieportal Jeg har bemærket en mindre slåfejl i testen "Kultur, litteratur, historie og samfundsforhold i Tyskland samt i andre tysktalende lande", hvor der i spørgsmål 18 som en af svarmulighederne står "Cünter Grass", men der skal naturligvis stå "Günter Grass&quo...
  • ægyptisk matematik: plzzzzzzzzzzzzzz hjælp

    Forumindlæg
    jeg skal skrive om ægyptisk matematik... i historie del skal jeg skrive om samfundsstruktur i oldtiden og plus skal jeg have særlig fokus på skriver? jeg sidder fast her... hvad skal jeg skrive om skriver????????????????????????? plzzzzzzzzzzzzzzzz hjælppppppppp
  • ægyptisk matematik... dt hasteerrrrrrrrrr

    Forumindlæg
    jeg skal skrive om ægyptisk matematik... i historie del skal jeg skrive om samfundsstruktur i oldtiden og plus skal jeg have særlig fokus på skriver? jeg sidder fast her... hvad skal jeg skrive om skriver????????????????????????? plzzzzzzzzzzzzzzzz hjælppppppppp
  • Historist Analyse af: Brev til St. Joesph. - Stephan A. Douglas

    Forumindlæg
    Hej. Sidder her og skal lave SRP, men er på lidt på bar bund med min historie analyse af Brev til St. Joesph - Stephan A. Douglas. Hvad skal jeg skrive i min analyse? Nogen som har en model jeg kan gå ud fra? Hilsen en travl studerende..
  • Chr. 4.

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave om jul i historie, og jeg skal svare på hvad det var for et væsen at chr. IV grundlagde 1624, som spiller en stor rolle i samfundslivet og især her i juletiden.. Håber i kan hjælpe mig :D
  • En der er god til Engelsk ?

    Forumindlæg
    Er der en der er god til Engelsk som kan hjælpe mig med abstract ? Min srp opgave, er historie og biologi. Jeg kan godt skrive det på Dansk men er ikke god til at oversætte til engelsk. :(. Hvis der er en der, vil hjælpe. Så mange taak, for jeg mangler stadig en del :(.
  • elektromagnetisk induktion

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en fysikrapport om induktion, vekselspænding og transformation. Jeg var igang med, at finde ud af noget med historien bag induktion, og stødte så på ordet elektromagnetisk induktion, og ville hører om ´der var nogen der kunne give en forklaring på det. Det ville være dejligt.
  • Srp renæssancens astronomi

    Forumindlæg
    hej er der nogen der vil læse min SRP og sige hva der mangler eller hva der skal rettes.. har selv læst den igennem men vil gerne havekommentar til den kan jeg sende den over mail til nogen? jeg skriver om skiftet i verdensbilledet i renæssancen i historie og fysik
  • Lidt hurtigt hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med min historie opgave, og skriver om 2. verdenskrig.. jeg er igang om noget med Hitlers liv, og er noget til punktet hvor han var rigskanser.. Nogle derr kort kan forklare hvad det var, og hvad hans opgave som rigskansler var
  • Hvad er Guantanamo?

    Forumindlæg
    Sidder med en samfundsfag opgave om terrorisme og er gået i stå ved dette spørgsmål: Hvad er Guantanamo? Kan ikke rigtig finde selv finde noget der giver mening. Så er der nogle kloge mennesker derude, som kan fortælle mig historien om det??
  • Korstogene

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til at lave en historie opgave, hvor jeg har valgt korstogene. Jeg vil høre om der er en der kender en rigtig god kilde? Jeg vil ekstremt gerne arbejde med noget fra en dagbog eller breve eller lignene
  • HJÆLP TIL SYNOPSIS

    Forumindlæg
    Hej Alle sammenl. jeg går på hf sidste år. Til sommer skal vi skrive et synopsis i tre fag : Historie, Religion og Samfundsfag- Er der nogen DE KAN HJÆLP ? skriv til mig , også kan vi også snakke om pengene !
  • Hjælp til dansk

    Forumindlæg
    Hej jeg har et problem med 1.lav personkarakteristikker af de vigtigste personer 2.Hvad er tekstens temaer 3.find modsætninger i teksten 4.Har teksten en morale 5.hvad tror du forfatteren vil fortælle med historien 6.hvad har betydning for dig i din tilværelse
  • Hjælp til dette

    Forumindlæg
    Hej jeg har et problem med dette hvad skal man ? 1.lav personkarakteristikker af de vigtigste personer 2.Hvad er tekstens temaer 3.find modsætninger i teksten 4.Har teksten en morale 5.hvad tror du forfatteren vil fortælle med historien 6.hvad har betydning for dig i din tilværelse
  • Ciceros syn på drabet af Cæsar

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er i gang med at skrive en historie opgave, og jeg mangler en kilde. Kilden er af Cicero og omhandler hans syn af drabet på Cæsar i Senatet. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde denne kilde, og hvad den evt. hedder? Mvh Signe
  • Hjælp til perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en synopsis om renæssancen indenfor historie og matematik. Det jeg skrev mest om var "oprøret" imode kirken. Men nu er jeg nået til perspektiveringen, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave den. Er der nogen der kan hjælpe?
  • Levn og beretning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til AT eksamen her på fredag i fagene engelsk og historie, og har lidt svært ved at forstå levn og beretning. Nogle der kan give nogle eksempler? Jeg skriver om apartheid .
  • Levn og beretning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til AT eksamen her på fredag i fagene engelsk og historie, og har lidt svært ved at forstå levn og beretning. Nogle der kan give nogle eksempler? Jeg skriver om apartheid .