Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15941 til 15960 af 23877
-
Hjælp til denotationer/konnotationer
ForumindlægHej ;) Jeg sidder og skal analysere teksten Frk. Escobar af L.O.C, jeg skal finde navneord, men der står de skal være denotationer og konnotationer, da jeg ikke ved hvad det betyder er det rigtig svært for mig at lave. Bare hjælp mig tak, lige meget hvordan ;) Fortsat god aften -
J.P. Jacobsen - Cendrée og lille
ForumindlægHey, kunne godt bruge noget hjælpe, hvis der er nogen som kender teksten " cendreé og lille" af I.P. Jacobsen. Skal lave en analyse og fortolkning, og jeg's syn på kvinde samt komposition.. Ville gerne have nogle "hovedpointer" som jeg så kunne følge? :) -
Off with her Head
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der har lavet et essay, analyse og fortolkning af novellen/short story 'Off with her Head' af Kathrin White i engelsk? Kan slet ikke komme igang med det. Et hurtigt svar ville være fantastisk da den er til onsdag! -
Eng. & Samf. - Studieretningsopgave
ForumindlægHej alle :) Er der nogen der kender en bog (på engelsk!) som man kan bruge til studieretningsopgaven? Den skal kunne analyseres med henblik på brug af samfundsfaglige teorier m.m. da jeg gerne vil skirive studieretningsopgave i engelsk og samfundsfag, med engelsk som hovedfag. Jeg håber at i h... -
Symbol på en støvet perron
ForumindlægSom overskriften siger; hvad er en støvet perron et symbol på ... ? Jeg analysere teksten "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt, som handler om en lille pige der står på en støvet perron med sin far .. nogle ideer?? -
hjælp
Forumindlægnogen der har noget om dette ?? :) Redegøre for relevant socialpsygogisk teroi, der kan benyttes i en analyse vedr. hvordn man kan beskrives udstationers soldaters adfærd. Diskutere hvorfor soldater udviklere en så fjendtligt adfærd og hvordan det kan forhindres. Håber nogle kan hjæ... -
Dansk Haster meget
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave. skal skrive en analyse af bogen Den lange sommer af Kirsten thorup, men mangler lidt om fortællerteknink og f.eks. opbygning. og forfatterens budskab. :) håber en kan hjælpe eller har en opgave til evt. insperation. :) -
SRP hjælp
ForumindlægHej Jeg er i gang med SRP og tænker lidt, hvordan skriver man en god analyse af fx en roman? Det jo ikke fordi jeg ikke ved hvordan man normal laver en anslyse, men har tænkt på i måske kunne komme med ideer og eksempler på en god romananalyse? -
Dan Pontoppidan
ForumindlægHej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen. -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej jeg skal læse ´Vandreren´ af Henrik Pontoppidan - En Epilog. opgaven lyder: Skriv en litterær artikel som skal indeholde analyse + fortolkning af teksten + perspektivering, som placerer dem litteraturhistorisk. Kan nogen hjælpe mig igang. Den skal nemlig afleveres i morgen. -
Hjæælp .
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået en eksamens opgave i engelsk, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten "The Hurt Man" af Wendell Berry. Har nogen evt. haft den samme opgave og som kan hjælpe mig ? På forhånd tak :) -
Kender I en god novelle fra 1960'erne...
ForumindlægDen skal handle om overgangen fra barn til voksen eller om den første kærlighed. Og være fra omkring 60'erne. Jeg er ved at analysere "Drivhuset", men mangler en novelle mere som jeg kan drage paralleller til. -
Hjælp
Forumindlæghej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?... -
Essay - citater?
ForumindlægHej derude, Når man skriver et essay (i dansk), skal man så bruge citater fra teksten? Jeg ved godt, man ikke skal gå ind og analysere eller redegøre for den tekst, man har fået udleveret - men skal man citere fra teksten, hvis den nu kan underbygge et eller andet man postulerer fx? ... -
De tre taksonomiske nievauer +/- konklusion? Hvordan er det nu?
ForumindlægNår man benytter sig af de tre taksonomiske niveauer: redegørelse, analyse og vurdering/diskussion - er det så påkrævet at man har en endelig konklusion? Jeg har nemlig lavet delkonklusioner. Kunne være fedt hvis i kunne henvise til en hjemmeside, der kan bekræfte det. -
haster
Forumindlægjeg er gået igang med min 2.g historie opgave, men føler at jeg er gået i stå, da jeg er lidt i tvivl, om hvordan jeg præcis skal analysere forholdet mellem den nazistiske ideologi, og de metoder Hitler benyttede sig af. -
danskopgave, noveller/forfatter 1990erne
Forumindlægjeg skal snart skrive danskopgave om noveller fra 1990erne, men jeg har svært ved at finde nogle noveller at analyser og fortolke, vil derfor hører om der er nogle som har nogle forslag til hvilke noveller jeg kan vælger eller nogle forfatterer. -
Digtanalyse - Reklameskibet
ForumindlægHej hej, Jeg sidder og skriver en litterær artikel om Reklameskibet af Otto Gelsted, og tænkte bare på om der var nogen der havde analyseret den før og måske havde nogle gode tips til mig? Jeg har aldrig været den største digt-analytiker ;) -
KLaus Rifbjerg
ForumindlægHej alle sammen. jeg har fået til opgave at analyse KLaus RIfbjergs novelle "Sigøjneren" Er der nogen som evt. har den? En anden historie jeg arbejder med er "Erna og Ewan" af Hans Otto Jørgensen. NOgle der har den? -
"Kronprinsessen"
ForumindlægKan det virkelig passe at der ingen analyse og fortolkning er skrevet herinde af Hanne Vibeke Holsts "Kronprinsessen"? Søger lidt inspiration til min større skriftlig opgave + en evt. problemstilling/problemformulering? Håber på lidt hjælp af jer derude..
